ssl چیست
نوشته شده توسط : عبادی

SSL رایگان و طریقه دریافت آن، نصب و تست SSL از جمله مواردی می باشند که در این مقاله به آن ها می پردازیم. اما شاید برای شما سوال پیش بیاید SSL چیست؟ اگر بخواهیم به طور ساده و خلاصه به سوال SSL چیست پاسخ دهیم، باید بگوییم که یک پروتکل رمزنگاری شده است. هنگامی که آدرس یک سایت دارای HTTPS است به این معنی است که آن سایت SSL دارد. به SSL گاهی اوقات TLS نیز می گویند. در واقع SSL داده هایی که از طریق اینترنت منتقل می شوند را رمزگذاری می کند و هر کسی که بخواهد به این داده دست پیدا کند، باید ابتدا بتواند رمزگشایی کند که تقریبا غیر ممکن است. قطعا SSL برای بعضی از سایت ها بسیار مهم است و گوگل نیز دوست دارد سایت های امن به کاربران پیشنهاد دهد! حال که سوال SSL چیست برایتان حل شد، به سراغ معرفی انواع SSL می رویم.

 

 

انواع SSL

SSL انواع مختلفی دارد که هرکدام ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود را دارند. در ادامه به معرفی هر کدام از انواع SSL می پردازیم.

  • (EV SSL (Extended Validation
  • (OV SSL (Organization Validation
  • (DV SSL (Domain Validation

EV SSL

این نوع بهترین و گران ترین گواهی SSL  می باشد. این نوع گواهی نام شرکت و کشور را در نوار آدرس نشان می دهد. البته با توجه به آپدیت های مرورگرها ممکن است این قابلیت در برخی نسخه ها و دستگاه ها وجود نداشته باشد. گرفتن این نوع گواهی نسبت به سایر گواهی های دیگر سخت تر است و نیاز به تایید و احراز اطلاعات دارد.

OV SSL

این نوع گواهی نیز شباهت زیادی به گواهی EV دارد. گران ترین SSL البته بعد از گواهی EV این نوع است. گواهی OV SSL نیز مانند EV نیاز به تایید اطلاعات سایت دارد و اطلاعات سایت را در نوار آدرس نشان می دهد.

DV SSL

برعکس دو نوع قبل که نیاز به تایید و احراز اطلاعات کامل سایت بود، این مورد فقط با تایید ایمیل و یا تلفن و یا هر چیز دیگری که اثبات کند مدیر سایت هستید قابل دریافت می باشد . گواهی DV SSL رمزنگاری کمی دارد و معمولا وبلاگ ها و سایت هایی که اطلاعات مهمی ندارند، از این نوع استفاده می کنند.

 

 

SSL رایگان

قطعا SSL رایگان و پولی تفاوت های زیادی دارند. این تفاوت ها از قدرت رمزنگاری شروع می شود تا بحث سئو. یکی از سوالات پرتکرار در کنار سوال SSL چیست، این است که آیا SSL پولی و رایگان برای گوگل اهمیت دارد و می تواند آن را تشخیص دهد؟

اگر آموزش سئو را دیده باشید و دنبال اموزش سئو بوده باشید حتما این نکته را می دانید که گوگل مثل آب خوردن می تواند نوع SSL شما را تشخیص دهد؛ بنابراین این نکته را حتما مدنظر داشته باشید و فکر نکنید گوگل متوجه نمی شود.





:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: