کسب در آمد از تلگرام؟چگونه؟
نوشته شده توسط : عبادی

کسب درآمد از تلگرام در سال های گذشته افراد زیادی را به ثروت رسانده است. شاید اگر این قضیه را 5 سال پیش به کسی می گفتی، باورش نمی شد! اما جوانان و کسب و کارهای نوپای زیادی از این بستر استفاده کردند و رشد قابل توجهی داشتند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی یک استراتژی بسیار مهم است که فرصت های زیادی را در اختیار بازاریاب ها قرار می دهد. اما همه می دانیم که هدف اصلی از رسانه ای مثل تلگرام، خرید و فروش یا رشد کسب و کارها نبود؛ بنا بر این بود که مردم از این بستر برای ارتقا ارتباطات خود با دیگران استفاده کنند. اما رفته رفته شاهد بودیم که افراد زیادی فعالیت در تلگرام را جدی تر از بقیه قلمداد کردند! این افراد همان هایی هسنتد که آینده را به بهترین شکل ممکن پیش بینی می کنند.

منظور این است که اگر می بینید اکنون کسب درآمد از تلگرام رونق زیادی گرفته، باید بدانید که هیچ برنامه ریزی برای این کار از قبل ارائه نشده بوده و مردم به صورت خودجوش دست به این اقدام زدند.

خب، کمتر ایرانی را پیدا می کنید که با تلگرام آشنایی نداشته باشد، پس به همین دلیل خیلی به معرفی و بررسی مفاهیم ابتدایی این شبکه اجتماعی بی نظیر نمی پردازیم و فرض را بر این می گیریم که شما عزیزان همگی با محیط و کارکرد تلگرام آشنا هستید.

ما قرار است در ادامه این مقاله، سازوکارهایی را بیان کنیم که با استفاده صحیح از آن ها می توانید حتی به کسب درآمد روزانه از تلگرام دست یابید.

آمار و ارقام وضعیت تلگرام

در اینجا چند آمار کلی در مورد تلگرام وجود دارد که ممکن است برای بازاریابان مفید باشد:

  • روزانه حدود 15 میلیارد پیام در این اپلیکیشن ارسال می شود.
  • این اپلیکیشن کمترین هزینه ای برای تبلیغات، از شما دریافت نمی کند.
  • حدود 85 درصد از کاربران تلگرام، از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند.
  • برنامه تلگرام برای 13 زبان زنده دنیا، فعال است.
  • حدود 67 درصد از کاربران تلگرام مرد و 33 درصد آن ها زن هستند.
  • 38 درصد از این کاربران در محدوده سنی 25 تا 34 سال و 27 درصد در محدوده 18 تا 24 سال را به خود اختصاص داده اند.

چه چیزی تلگرام را به یک بستر بسیار مناسب برای کسب درآمد تبدیل کرده است؟

روش های زیادی وجود دارد که افراد می توانند کسب درآمد از تلگرام داشته باشند.

اما چه ویژگی هایی باعث این شده است؟

  1. کاربران تلگرام فعال، تحصیل کرده و خوش اخلاق هستند
  2. در این اپلیکیشن هیچ نشانه‌ای از تبلیغات بنری دیده نمی‌شود و به همین دلیل کاربران به شیوه بازاریابی شما نگاه مثبت خواهند داشت
  3. بازاریابی در تلگرام استراتژی جدید از پسر رقابت زیادی در این زمینه وجود ندارد
  4. نرخ تبدیل کاربر به مشتری در تلگرام نسبت به دیگر روش های بازاریابی بسیار بالاتر است
  5. استراتژی بازاریابی در تلگرام به گونه ای است که به بازاریاب ها این امکان را می دهد که یک تجربه کاربری یکپارچه ایجاد کنند
  6. تلگرام بازاریابان این امکان را می دهد تا مطالب مرتبطی را به ممبر های خود ارائه کنند
  7. ساخت کانال در تلگرام رایگان است و نیازی به داشتن مهارت خاص ندارد از شما میتوانید به تعداد محدودی از کاربران دسترسی داشته باشید پیام های خود را به آنها ارائه کنید
  8. شما می توانید برای دستیابی به اهداف بازاریابی خود یک چت با مشتری ایجاد کنید استفاده از ربات ها می تواند کمک زیادی به بهبود وضعیت برندینگ شما در تلگرام بکند به عنوان مثال شما می توانید اطلاعات مورد نیاز مشتریان خود را با استفاده از ربات های تلگرامی جمع‌آوری کنیم و در نهایت عملکرد بهتری در کسب درآمد از تلگرام داشته باشید
  9. شما می توانید با ایجاد کانال های خصوصی در تلگرام کسب درآمد خود را به شکل بهتری مدیریت کنید
  10. اطلاعات کاربران در این برنامه به بهترین شکل ممکن محافظت می شود
  11. اپلیکیشن تلگرام بسیار یوزر فرندلی است
  12. شما می توانید با استفاده از یک تایمر خودکار برخی از پیام‌های خود را که تنها برای مدت محدودی به آنها نیاز دارید از کانال خود پاک کنید
  13. شما می توانید پیام های خود را در گروه کانال تلگرامی تان پین کنید بسیاری از بازاریاب ها معتقد هستند پیدا کردن پیام ها یکی از بهترین موقعیت هایی است که تلگرام در اختیار بازاریاب ها قرار داده است
  14. شما می توانید انواع و اقسام فایل ها با فرمت های متفاوت در این اپلیکیشن انتقال دهید

 

  1. گرفتن تبلیغات یا انتشار پست مهمان در کانال خود

 تلگرام این ویژگی را ندارد که کانال هایی که به تازگی راه اندازی شده اند، بتوانند خود را تبلیغ کنند. در واقع تلگرام همه چیز را به خود کاربران و مخاطبان خود سپرده است .

همین مسئله باعث شده است تا ادمین ها به فکر تبلیغات کانال خود به واسطه کانال های موفق دیگر افتاده باشند . اگر همین الان تلگرام خود را مورد بررسی قرار دهید ، تبلیغات هدفمند زیادی را مشاهده میکنید در کانال های متعدد ! . شما هم اگر کسب و کارتان رشد خوبی داشته باشد ، می توانید از کانال های دیگر طبق تعرفه منصفانه ای که مشخص می کنید، هزینه ای دریافت کنید. هرچه بازخورد کانال شما بیشتر باشد، طبیعتا هزینه ای که دریافت می کنید هم بیشتر خواهد بود.

  1. دریافت هزینه در قبال عضویت در کانال خصوصی

راه دیگری که می شود از طریق آن در تلگرام به درآمد رسید، این می باشد که کانالی راه اندازی کنید که اطلاعات بسیار مفیدی در آن وجود داشته باشد و شروع به تبلیغ در ان بکنید. سپس می توانید برای عضویت افراد مختلف در آن کانال، تعرفه هایی را مشخص کنید.

برای به نتیجه رساندن این کار نیاز به این دارید که یک کانال عمومی در ابتدا راه اندازی کرده باشید؛ بعد از اینکه این کانال تا حدودی به موفقیت رسید و شما مشتری های هدف خود را پیدا کردید، وقت کسب درآمد از طریق کانال خصوصی است.

به عنوان مثال، همه ما کانال های صرافی های مختلف را در تلگرام داریم؛ بیشتر آن ها بعد از اینکه تعداد اعضایشان به حدنساب رسید، کانالی راه اندازی می کنند و در آن اطلاعات و سیگنال های خرید و فروش را قرار می دهند و برای عضویت در آن، از افراد علاقه مند، هزینه ای را دریافت می کنند. این مسئله در مورد کانال های آموزشی نیز صدق می کند.

  1. فروش محصولات یا خدمات

امروزه اعتماد مردم به فضای وب بیشتر از قبل شده است. روزانه شاهد هستیم که تعداد بسیار زیادی خرید اینترنتی انجام می شود. از خرید اقلام کوچک زندگی گرفته تا ماشین و حتی در برخی موارد منزل! پس اگر قصد کسب درآمد از تلگرام را به واسطه به فروش رساندن محصولاتتان دارید، کار سختی پیش روی شما نیست؛ تنها مسئله ای که وجود دارد این است که باید هوشمندانه عمل کنید.

تلگرام بستری را برای شما فراهم کرده است که می توانید به راحتی و با پیاده سازی برخی از تکنیک های تبلیغ نویسی، فروش خود را چندین برابر کنید. اگر وب سایت یا اپلیکیشن دارید، می توانید با تولید محتواهای تبلیغاتی در مورد محصولتان، کاربران را از تلگرام به وب سایت و اپلیکیشن خود بکشانید.





:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: