ایندکس کردن صفحات گوگل
نوشته شده توسط : عبادی

ایندکس صفحات در گوگل توسط ربات خزنده این موتور جستجو انجام می شود. ترافیک طبیعی سایت و افزایش آن، به طور کلی باعث رشد و تکامل تجارت و کسب و کار شما خواهد شد. برخی از تحقیقات نشان می دهد که حدود 33% ترافیک سایت ها از طریق ترافیک ارگانیک گوگل دریافت می شوند؛ اما برخی نیز این آمار را تا 64% نیز پیش بینی کرده اند.

این آمار زمانی اهمیت دارد که سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده شود. حال به نظر شما چگونه سایت شما در گوگل ایندکس می شود؟

ما در این مقاله به بررسی ایندکس شدن سایت و عوامل موثر بر آن می پردازیم. اینکه خودتان چگونه سایتتان را ایندکس کنید، بسته به دقت شما در مورد مطالعه این مطلب آموزشی است. در حالت عادی وب سایت شما ممکن است هفته ها و حتی ماه ها طول بکشد که توسط گوگل یا موتورهای جستجوی دیگر ایندکس شود.

ما در آموزش ایندکس گوگل قصد داریم که شما بهتر و سریع تر سایت خود را به گوگل معرفی کرده و از این طریق بتوانید ترافیک طبیعی سایت خود را افزایش دهید.

 

 

 

چرا ایندکس صفحات گوگل بسیار مهم است؟

جواب این سوال در حالت کلی ساده می باشد . اگر می خواهید کاربران وب سایت خود را بیشتر کنید و همچنین رضایت کاربران از سایت شما بالا تر برود که باعث شود کاربران قبلی نیز به سایت شما بازگردند و خود را به جهانیان معرفی کنید، این موضوع برای شما اهمیت پیدا می کند. ایندکس توسط ربات گوگل انجام می شود. این ربات به سایت شما مراجعه کرده، تک تک صفحات و محتوای شما را بررسی کرده و در قالب یک گزارش به گوگل ارائه می کند. این عملیات را ایندکس صفحات گوگل می گویند. این عملیات زمانی که شما اطلاعات جدید و یا صفحه جدید در سایت شما قرار بگیرد نیز دوباره انجام می شود.

در زمان گذشته ربات خزنده گوگل به اندازه کافی هوشمند نبود. شما می توانستید به راحتی با چند کلمه کلیدی خود را در رنک های بالای گوگل قرار دهید و در صفحه اول گوگل و در بین نتایج برتر جستجو بنشینید.

اما حال داستان فرق می کند. هنوز هم کلمات کلیدی، متا تگ ها و … اهمیت دارند ولی به تازگی سخت گیری های زیادی در بکارگیری آن ها آمده است که به سادگی گذشته نیست. امروزه کلمه کلیدی و مفهوم آن در محتوا اهمیت پیدا کرده است. چون رفتار گوگل به سمتی می رود که به کاربران اهمیت ویژه قائل  می شود.

از کجا متوجه شویم که صفحات ما در گوگل ایندکس شده است؟

حال که با مفهوم ایندکس صفحات در گوگل چیست آشنا شدیم ، با هم آن را مورد بررسی قرار دهیم که کدام صفحات وب سایت شما ایندکس شده است و کدام صفحات شما اصلا در گوگل خوانای ندارد و خزنده های گوگل آن ها را بررسی نمیکنند . برای این کار کافی می باشد که به سرچ کنسول مربوط به وب سایتی که در نظرتان است مراجعه کنید. در Search Console بخشی به نام Index Coverage Status Report وجود دارد. با مراجعه به آن تصویری نمایش داده خواهد شد که مقدار error ها نشان دهنده صفحاتی است که بنا به دلایلی ایندکس نشده است.

ایندکس صفحات در گوگل ممکن است بنا به دلایلی انجام نشود:

  • نقشه سایت شما ممکن است URL هایی داشته باشد که در فایل Robots.txt دستور العمل NOINDEX داشته باشند.
  • وب سایت ممکن است کیفیت لازم از نظر گوگل را نداشته باشد و یا اینکه محتوای تکراری Duplicate در آن موجود باشد.
  • مورد آخر اینکه ممکن است سایت شما Authority لازم را نداشته باشد.

شما می توانید در بخشی از سرچ کنسول که در بروز رسانی جدید آن آورده شده است، مواردی که باعث ایندکس نشدن وب سایت می شود را مشاهده کنید.

 

راهکارهایی برای سرعت بخشیدن به ایندکس صفحات در گوگل

حال که با مفهوم ایندکس صفحات در گوگل چیست آشنا شدید، بهتر می توانید راهکار های سرعت بخشیدن به ایندکس صفحات در را گوگل درک کنید. اگر بررسی ایندکس شدن سایت با سرعت بیشتری انجام شود، ترافیک طبیعی سایت شما بیشتر شده و در نتیجه کسب و کار شما بهبود می یابد. در ادامه 8 راهکار را با هم بررسی میکنیم.

Request Indexing در سرچ کنسول گوگل

ثبت سایت در کنسول گوگل یکی از ابتدایی ترین و معمولی ترین راه های تسریع در ایندکس شدن صفحات وب سایت شما در گوگل است. یکی از قابلیت های سرچ کنسول گوگل، معرفی وب سایت شما به گوگل می باشد. توسط این قابلیت می توانید لینک وب سایت خود را در آدرس بار آن وارد کرده و به روند ایندکس شدن وب سایت سرعت ببخشید.

اشتراک گذاری صفحات وب سایت در شبکه های اجتماعی

یکی راه هایی که به ایندکس شدن صفحات در گوگل سرعت می بخشد، اشتراک گذاری صفحات وب سایت در شبکه های اجتماعی همچون Instagram، Telegram، Twitter و … است. بسیاری از کاربران اینترنتی بیشتر وقت خود را در شبکه های اجتماعی برای برقراری ارتباط با یکدیگر می گذارند. شما می توانید از این فرصت استفاده کرده و لینک محتوای خود را در صفحات خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

در اینستاگرام با قرار دادن لینک در استوری ها و پست ها می توانید مخاطبین زیادی را به خود جذب کرده و همین جریان باعث می شود که صفحه وب سایت شما سریع تر مورد توجه گوگل قرار بگیرد و ایندکس شود.

قرار دادن لینک وب سایت در سایت های پربازدید

ایندکس صفحات در گوگل زمانی سریع تر انجام می شود که مورد توجه سایت های قدرتمند نیز قرار بگیرد. منظور از مورد توجه قرار گرفتن یعنی لینک گرفتن از آن هاست که امروزه انی کار به بک لینک سازی نیز شهرت پیدا کرده است.





:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: