نحوه بهینه سازی تصاویر برای افزایش سرعت وب سایت
نوشته شده توسط : عبادی

نحوه بهینه سازی تصاویر برای افزایش سرعت وب سایت

 

 

 

هیچ کس به دنبال این نیست که گوگل را نسبت به وب سایتش متنفر سازد، خوشبختانه، شما با بهینه سازی تصاویر می‌توانید عملکرد وب سایتتان را بهبود بخشید. یکی از مشکلات موجود در قالب بندی تصاویر و عکس ها، کاهش کیفیت شدید پس از کم حجم کردن تصاویر می‌باشد، که این موضوع به نوبه خود خیلی مهم است و در دید کاربران نسبت به وب سایت شما تاثیر گذار است. بهینه سازی تا وقتی خوب است که با کم کردن حجم باعث کاهش کیفیت و زشت شدن تصویر نشوید. در این مقاله به شما نکاتی را  ارائه می‌دهیم که اجازه می‌دهد تصاویر و عکس‌ها را به اندازه‌ای کم حجم و بهینه سازی کنید که کیفیت بالای خود را از دست ندهند و بتوانید آن‌ها را با افتخار در وب سایتتان به نمایش بگذارید.

بنابراین بیایید نگاهی به نحوه قالب بندی تصاویر بدون زشت کردن آنها و همچنین نحوه بهینه سازی عکس ها برای افزایش سرعت وب سایت بیاندازیم.

مزایای قالب بندی تصاویر

در ابتدا بهتر است که پاسخ این سوالات را بدانیم : چرا باید تصاویر وب سایتمان را قالب بندی کنیم ؟ مزایای این کار چیست ؟

در سئو عکس چندین مزیت مختلف وجود دارد. با توجه به تاریخچه HTTP مربوط به 15 سپتامبر 2017 به طور میانگین 65 درصد حجم یک صفحه وب به عکسها و تصاویر آن بستگی دارد. بنابراین ، هنگامی که می‌خواهید وب سایت وردپرسی خود را برای افزایش سئو و سرعت سایت، بهینه سازی کنید ، با توجه به این آمار باید عنصر مهمی به نام تصاویر را در اولین مرحله بهینه سازی قرار دهید. این عنصر نسبت به اسکریپت‌ها و فونت‌ها اهمیت بسیار بیشتری دارد.

و از قضا ، یکی از راحت‌ترین و بهترین راه‌های بهینه سازی سایت ، بهبود حجم تصاویر است ولی بیشتر مدیران وب سایت‌ها به آن توجه نمی‌کنند.

میانگین داده های هر صفحه وب

در این‌جا نگاهی به مزایای اصلی بهینه سازی عکس‌ها می‌پردازیم:

سرعت لود صفحه شما را بهبود می‌بخشد و در نتیجه باعث سئوی بهتر و نتیجه ای موفقیت آمیز در موتورهای جستو می‌گردد، البته بارها درباره اهمیت عکس در مقالات اشاره کردیم و در سئو داخلی گفتیم که گوگل چه میزان در سرعت سایت و بهینه سازی تصاویر اهمیت می‌دهد. کم شدن دیدگاه‌ها ، کمتر شدن بازدید کنندگان روزانه و … می‌تواند به دلیل کم بودن سرعت و بیش از حد منتظر ماندن کاربران برای لود وب سایت باشد. اگ شما قصد دارید سرعت وب سایت خود را بهبود بخشید می‌توانید از خدمات منحصربه‌فرد افزایش سرعت سایت میزفا استفاده نمایید.

فایل‌های بک آپ (پشتیبان) خیلی سریع تر ساخته می‌شوند.

باعث افزایش رتبه سایت در گوگل می‌شود. وب سایت شما نسبت به قبل رنک بهتری در صفحات موتور جستجو می‌گیرد. فایل‌های سنگین باعث کاهش سرعت وب سایت شما می‌شوند و موتور‌های جستجوگر از وب سایت‌های کند متنفر هستند. گوگل دوست دارد که تصاویر شما را هرچه سریع‌تر در بخش تصاویر خود مرتب و ایندکس کند. تا به حال کنجکاو نشدید که چه مقدار از ترافیک وب سایت شما از طریق بخش تصاویر گوگل می‌باشد ؟ وارد گوگل آنالیتیکس وب سایت خود شده و طبق این آموزش ، ترافیک ورودی از بخش تصاویر گوگل خود را بررسی کنید.

تصاویر کم حجم ، ترافیک کمتری مصرف می‌کنند که شبکه اینترنت و مرورگرها از همچنین تصاویری استقبال می‌کنند.

حجم کمتری از سرور شما را اشغال می‌کند. (بستگی به تعداد تصاویر شاخص بهینه شده شما دارد)

نحوه بهینه سازی تصاویر برای وب و عملکرد بهتر وب سایت

هدف اصلی در بهبود تصاویر سایت ، پیدا کردن تعادل بین کمترین حجم و بهترین کیفیت قابل قبول است. تقریبا برای روش‌های بهینه سازی بیشتر از یک راه وجود دارد. یکی از بهترین راه‌های موجود انجام بهینه سازی در تصاویر ، فشرده سازی عکس قبل از آپلود در سایت می‌باشد که در بیشتر اوقات در نرم‌افزارهایی مانند Adobe Photoshop و Affinity Photo امکان پذیر است. بعضی از بهینه سازی‌ها نیز توسط افزونه‌ها انجام می‌شوند که در ادامه مقاله به آنها می‌پردازیم.

دو نکته اصلی که در بهینه سازی تصاویر باید به آن توجه کنید ، فرمت فایل و نوع فشرده سازی که استفاده می‌کنید، می‌باشد. با انتخاب بهترین نوع ترکیب بندی فرمت تصویر و بهترین نوع فشرده سازی ، می‌توانید به میزان قابل ملاحظه‌ای حجم تصاویر خود را کاهش دهید. شما باید هر تصویر یا هر فرمتی از تصاویر را آزمایش کنید تا متوجه شوید که کدام نوع فشرده سازی بهترین نوع برای آن نوع از فرمت یا تصویر می‌باشد.

انتخاب فرمت فایل تصویری صحیح

قبل از شروع به اصلاح تصاویرتان ، باید بدانید که کدام نوع از فرمت تصویری برای تصاویر شما مناسب است و از انتخاب بهترین فرمت اطمینان یابید. در زیر با فرمت‌هایی که می‌توانید در وب سایتتان استفاده کنید آشنا می‌شوید :

فرمت PNG – با کیفیت‌ترین نوع تصویر را به شما تحویل می‌دهد ولی با حجمی بسیار بالا. برای فشرده سازی تنها از lossless استفاده می‌کند. البته گاهی فرمت PNG از بقیه فرمت‌ها حجم کمتر و کیفیت بهتری دارد و باید تست کرد، مخصوصا در تصاویری که دارای تعداد رنگ کمتر هستند.

فرمت JPEG – از فشرده سازی lossy و lossless استفاده می‌کند . شما می‌توانید سطح کیفیت تصاویرتان را تا دریافت کیفیتی خوب و حجمی قابل قبول کنترل کنید.

فرمت GIF – تنها از 256 رنگ استفاده می‌کند. بهترین انتخاب برای تصاویر متحرک است و تنها از نوع فشرده سازی lossless استفاده می‌کند.

فرمت‌های دیگری نظیر WebP و JPEG XR نیز وجود دارد ، ولی متاسفانه توسط تمامی مرورگرها پشتیبانی نمی‌شوند. در حالت ایده‌آل، شما برای تصاویر حجیم و پر از رنگ بهتر است که از فرمت JPG (JPEG) استفاده کنید و برای تصاویر ساده، شفاف (Transparent) و یا عکس هایی با تعداد رنگ کمتر از فرمت PNG استفاده کنید.

کیفیت و سایز فشرده سازی

نکته : تصویر اصلی قبل از فشرده سازی حجمی بالغ بر 2.06 مگابایت را داشته است.

فشرده سازی ضعیف (بالاترین کیفیت) JPG – 543 KBفشرده سازی قوی (کمترین کیفیت) JPG – 39 KB

همانطور که مشاهده می‌کنید، تصویر ابتدایی بیشتر از 540 کیلوبایت حجم دارد. به عنوان یک تصویر ، یک تصویر بسیار زیبا و پر کیفیت است. اگر بتوانید صفحه خود را با بقیه تصاویر کمتر از 1 یا 2 مگابایت نگه دارید، حجم قابل قبولی برای یک تصویر است. همچنین در نظر داشته باشید که 590 کیلوبایت نسبت به تصویر اصلی یک چهارم شده است. تصویر دوم که از نظر کیفیت وحشتناک می‌باشد ولی 39 کیلوبایت حجم دارد. کاری شما باید انجام دهید ، ایجاد کردن تصویری با کیفیت و حجمی میانه بهترین و بدترین کیفیت می‌باشد.

بنابراین ما تصویر را دوباره فشرده سازی کردیم ولی این بار درجه فشرده سازی را در حالت معمولی (Medium در فتوشاپ) قرار دادیم. کیفیت تصویر قابل قبول و حجم آن نیز 132 کیلوبایت شد که برای یک تصویر با چنین کیفیت بالایی قابل قبول است. این تصویر حدودا 4x کوچک‌تر از تصویر ابتدایی با فشرده سازی کم و 8x کوچک‌تر از تصویر اصلی می‌باشد.

به طور معمول ، تصاویر ساده PNG باید 100 کیلوبایت یا کمتر باشند تا وب سایت بهترین عملکرد را داشته باشد.

فشرده سازی معمولی (کیفیت خوب) JPG – 132 KB

متد بهینه سازی lossy و lossless

یکی از مهم‌ترین مورد‌هایی که باید در بهینه سازی تصاویر به آن توجه کنید، دانستن و انتخاب بهترین متد بهینه سازی عکسها با انتخاب یکی از دو متد lossy و lossless می‌باشد.

Lossy : یک فیلتر می‌باشد که هنگام بهینه سازی بخشی از داده‌های تصویر را حذف می‌کند. این متد تصویر را ضعیف می‌کند و باید هنگام بهینه سازی توجه لازم را در کیفیت تصاویر داشته باشید. حجم تصاویر در این متد بسیار کاهش پیدا می‌کند. در نرم‌افزار‌هایی مانند Adobe Photoshop ، Affinity Photo و دیگر  نرم افزار‌های موجود می‌توانید با انجام تنظیماتی از این متد استفاده کنید و همچنین کیفیت تصویر را کنترل کنید. برای مثال در Adobe Photoshop هنگام گرفتن خروجی JPEG از شما متد خروجی را درخواست می‌کند که می‌توانید از متد lossy compression و lossless compression استفاده کنید.

Lossless : یک فیلتر می‌باشد که هنگام بهینه سازی، داده‌ها را فشرده سازی می‌کند. این متد کیفیت تصویر را کاهش نمی‌دهد ولی تصاویر نباید از قبل فشرده سازی شده باشد تا به بهترین روش عمل کند.  با نرم افزار‌هایی مانند Adobe Photoshop ، Affinity Photo و … و همچنین بعضی از افزونه‌های وردپرس نیز با متد Gzip این کار را انجام می‌دهند.

بهتر است که برای هر تصویر تکنیک‌های فشرده سازی مختلف را بررسی کنید تا بهترین کیفیت و حجم را پیدا کنید. اگر نرم افزار‌های شما گزینه ذخیره سازی مخصوص وب (Save for Web در فتوشاپ منوی File) را دارند ، مطمئن شوید که به صورت وب ذخیره سازی کنید. این گزینه در بیشتر ویراستار‌های تصویر موجود است و به شما اجازه می‌دهد که به اندازه مورد نیاز تصویر را بهینه سازی کنید. شما در فشرده سازی مقداری کیفیت تصویرتان را از دست می‌دهید ، بنابراین باید توجه کنید که این مقدار را کنترل کنید و بهترین را انتخاب کنید.

ابزار‌ها و نرم افزار‌های بهینه سازی تصاویر

ما در اینجا چندین ابزار و نرم افزار را به شما معرفی می‌کنیم که بعضی‌هایشان پولی و بعضی‌هایشان رایگان است و با آن‌ها می‌توانید تصاویرتان را بهینه سازی کنید. بعضی‌هایشان بهینه سازی را به صورت دستی به خودتان می‌سپارند و بعضی‌هایشان به صورت خودکار بهینه سازی را برایتان انجام می‌دهند. بنده به شخصه طرفدار نرم افزار Affinity Photo هستم ، که هم ارزان است و هم بیشتر امکانات نرم افزار Adobe Photoshop را دارد.

فشرده سازی تصاویر در Affinity Photo

بعضی از ابزار‌ها و نرم افزار‌های خوب برای بهینه سازی تصاویر :

Adobe Photoshop

Gimp

Paint.NET

GIFsicle

JPEGtran

JPEG Mini

OptiPNG

pngquant

FileOptimizer

ImageOptim

TinyPNG

Trimage

تغییر اندازه تصاویر برای مقیاس بندی

یکی دیگر از مشکلات موجود در بهینه سازی تصاویر، هنگامی رخ می‌دهد که باید آن‌ها را برای مقایس بندی یا سایز (Scale) اقدام به آپلود کنید و اجازه ندهید که CSS اندازه آن‌ها را تغییر دهد. این بخش به اندازه فشرده سازی مهم نیست، اما نکته دیگریست تا تصاویر شما با حداکثر سرعت ممکن در تمامی دستگاه‌ها اجرا شوند. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید ، به صورت پیش‌فرض تصاویر شما توسط سیستم تغییر اندازه داده می‌شوند. در بخش تنظیمات> رسانه ، می‌توانید حداکثر طول و عرض تصاویر را تعیین کنید. با این‌کار دیگر CSS تصاویر شما را با کدگذاری‌های خود کوچک نمی‌کند.

تنظیمات بخش رسانه وردپرس

بخش رسانه وردپرس به صورت پیش‌فرض ریز تصویرهایی (thumbnails) با توجه به تنظیمات وردپرستان می‌سازد. با این‌حال ، تصویر اصلی بدون تغییر سایز و به همان شکل باقی می‌ماند. اگر می‌خواهید در حجم وب سایتتان صرفه جویی کنید و تصاویر اصلی را ذخیره سازی نکنید می‌توانید از افزونه رایگانی به نام Imsanity استفاده کنید.

افزونه Imsanity به شما اجازه می‌دهد که تمامی تصاویر وب سایت خود را محدود به یک سایز کنید و تا تصاویر بزرگ‌تر از یک اندازه‌ای در رسانه شما باقی نمانند و حذف شوند. افزونه Imsanity بلافاصله بعد از آپلود تصویر به وردپرس متصل می‌شود، ولی قبل اینکه وردپرس روی تصویر عملیاتی انجام دهد ، تصویر را نسبت تنظیماتی که ایجاد نموده اید، بررسی و تنظیمات را اعمال می‌کند. بنابراین با توجه به کاری که افزونه انجام می‌دهد متوجه می‌شوید که به صورت پیش‌فرض وردپرس نیز همین کار را می‌کند ولی تنها تصویراصلی را قبل از آپلود کامل تغییر سایز نمی‌دهد.

افزونه های بهینه سازی که می‌توانید استفاده کنید

خوشبختانه ، در وردپرس نیازی نیست که هیچ یک از فشرده سازی‌ها و تغییر سایزها را به صورت دستی انجام دهید. شما می‌توانید با نصب افزونه‌هایی یک سری از کار‌های بهینه سازی تصاویر را به صورت خودکار انجام دهید. در زیر به افزونه‌هایی اشاره می‌کنیم که بلافاصله پس از دانلود شروع به انجام عملیات بهینه سازی تصاویر می‌کنند و تصاویری مطلوب و بهینه تحویل شما می‌دهند. همچنین‌، این افزونه‌ها امکان بهینه سازی تصاویری که از قبل آپلود کرده‌اید را نیز دارند.این یک ویژگی بسیار مفید است، به خصوص اگر شما وب سایتی پر از تصاویر آپلود‌ شده داشته باشید. در این مقاله تعدادی از بهترین افزونه‌های تصاویر را به شما معرفی می‌کنیم که با آن‌ها می‌توانید بهترین عملکرد را در وب سایت خود داشته باشید.

فقط توجه داشته باشید که نباید تنها به افزونه‌ها تکیه کنید. به عنوان مثال، در بعضی از سرور‌های میزبانی کم کیفیت شما اجازه ندارید که تصاویر و فایل‌هایی بیشتر از 2 مگابایت آپلود‌ کنید و همچنین علاوه‌بر خود در نظر گیری سرور‌های میزبانی کم کیفیت ، به طور کلی شما نباید تصاویری بیشتر از 2 مگابایت در بخش رسانه وردپرس آپلود کنید ، زیرا این تصاویر به سرعت حجم وب سایت شما را پر می‌کنند و شما را مجبور می‌کنند که مقدار حجم وب سایت خود را افزایش دهید.

افزونه Imagify Image Optimizer

افزونه Imagify Image Optimizer

افزونه Imagify توسط تیم سازنده Wp Rocket ساخته شده است، که افزونه‌هایی بسیار عالی در خصوص بهینه سازی سرعت وب سایت ارائه می‌کند. این افزونه با Woocommerce ، WP Retina و NextGen Gallery سازگار است. همچنین با ویژگی Bulk (بهینه سازی تعداد بالا) می‌توانید تصاویرتان را با 3 سطح مختلف فشرده سازی ، عادی (نرمال) ، خشونت آمیز (aggressive) ، فوق العاده (ultra) فشرده سازی کنید.

این افزونه امکان بازسازی نیز دارد و درصورتی که از بهینه سازی راضی نبودید می‌توانید دوباره درخواست بازسازی تصاویر را بدهید تا دوباره تصاویر شما را به حالت اولیه برگرداند و دوباره بهینه سازی کند. این افزونه یک نسخه رایگان و یک نسخه تجاری دارد. با هر اکانت رایگان شما ماهیانه اجازه دارید که 25 مگابایت تصویر را بهینه سازی کنید.

خلاص شدن از تصاویر اصلی و تغییر اندازه تصاویر بزرگ نیز در این افزونه امکان پذیر است.

محیط کاربری افزونه Imagify

افزونه ShortPixel Image Optimizer

افزونه ShortPixel Image Optimizer

افزونه ShortPixel Image Optimizer یک افزونه رایگان است که به شما این امکان را می‌دهد که در هر ماه 100 تصویر را بهینه سازی کنید و چندین نوع فرمت مختلف مانند JPEG ، PNG ، GIF ، WebP و همچنین فرمت PDF را پشتیبانی می‌کند و برای بهینه سازی از هر دو متد lossy و lossless می‌تواند استفاده کند. این افزونه می‌تواند تصاویر CMYK را به RGB تبدیل کند و با انتقال تصاویر شما به فضای ابری و سپس بازگرداندن آنها به وب سایت وردپرسی شما در بهینه سازی پردازنده و حافظه RAM هاست شما نیز کمک می‌کند و همچنین یک نسخه پشتیبان از تصویر اصلی شما نیز تهیه می‌کند که در صورتی که از کیفیت راضی نبودید ، تصویر اصلی را بازگردانید. در بهینه سازی تصاویر در این افزونه محدودیت حجمی وجود ندارد.

افزونه Optimus Image Optimizer

افزونه Optimus Image Optimizer

افزونه Optimus Image Optimizer از متد lossless برای بهینه سازی تصاویر شما استفاده می‌کند. همانطور که در بالا گفتیم در متد lossless هیچ اطلاعاتی از تصویر شما پاک نمی‌شود. این افزونه از افزونه‌های WooCommerce ، Multi-Site پشتیبانی می‌کند و یک بخش bulk بسیار خوب دارد تا تصاویر آپلود شده قدیمی را نیز بهینه سازی کند. این افزونه همچنین از WP Ratina‌ نیز پشتیبانی می‌کند.

یک نسخه رایگان و یک نسخه تجاری برای این افزونه ارائه می‌شود. در نسخه تجاری که شما می‌بایست سالیانه هزینه اشتراک را بپردازید ، حق بهینه سازی بی‌نهایت تصویر را دارید. اگر این افزونه را با افزونه Catch Enabler ترکیب کنید ، امکان استفاده از فرمت WebP که فرمتی برای بهینه سازی تصاویر می‌باشد و به تازگی توسط گوگل توسعه داده شده است، نیز خواهید داشت.

افزونه WP Smush

افزونه WP Smush

افزونه WP Smush شاید یکی از پرطرفدار‌ترین و پراستفاده‌ترین این لیست باشد نیز در دو نسخه رایگان و تجاری عرضه شده است. این افزونه اطلاعات پنهان در تصاویر را کاهش می‌دهد تا تصویر بدون کاهش کیفیت ، کم حجم شود. افزونه smush پس از آپلود تصاویر به سرعت تصاویر را اسکن کرده و آن‌ها را بهینه سازی می‌کند و همچنین تصاویر قدیمی شما را نیز می‌تواند بهینه سازی کند.

در نسخه رایگان می‌توانید ۵۰ تصویر را در حال عادی بهینه کنید و اگر نیاز به بهینه سازی دستی داشتید نیز می‌توانید هر تصویری که دوست دارید را به صورت دستی بهینه سازی کنید. Smush می‌تواند فرمت‌های JPEG ، PNG و GIF را بهینه سازی کند . در حالت رایگان Smush تصاویر زیر ۱ مگابایت را بهینه سازی می‌کند.

افزونه TinyPNG (همچنین فرمت JPEG را نیز فشرده سازی می‌کند)

افزونه TinyPNG

افزونه TinyPNG که تحت فضای ابری TinyPNG و TinyJPG می‌تواند ماهیانه ۱۰۰ تصویر را برای شما بهینه سازی کند نیز یکی از بهترین‌های وردپرس می‌باشد و می‌تواند تصاویر PNG و JPEG شما را بهینه سازی کند.

این افزونه به طور خودکار تصاویر جدید و قدیمی وردپرس شما را بهینه سازی می‌کند. این افزونه همچنین ساختار CMYK را به RGB تبدیل می‌کند، به گفته سازنده این پلاگین تصاویر JPEG را تا ۶۰ درصد و تصاویر PNG را تا ۸۰ درصد بهینه سازی می‌کند و هیچ تغییری در کیفیت اصلی تصویر ایجاد نمی‌شود. این افزونه محدودیتی در حجم تصاویر ندارد صرفا با یک ایمیل می‌توانید از خدمات این افزونه استفاده نمایید.

افزونه ImageRecycle

افزونه ImageRecycle

افزونه ImageRecycle ، افزونه ایست که تصاویر و فایل‌های PDF شما را به صورت خودکار بهینه سازی می‌کند. این افزونه نه تنها که روی بهینه سازی تصاویر بلکه در بهینه سازی فایل‌های PDF نیز تمرکز دارد. یکی از بهترین امکانات این افزونه امکان تعیین کردن کم‌ترین حجم تصویر برای بهینه سازی است. برای مثال ، اگر نمی‌خواهید که تصاویر با حجم کمتر از ۸۰ کیلوبایت بهینه‌ سازی شوند کافیست که ۸۰ کیلوبایت را حداقل حجم بهینه سازی قرار دهید. و این باعث می‌شود که شما از بیش از حد فشرده نشدن تصاویرتان اطمینان یابید. این افزونه همچنین شامل Bulk برای تصاویر قدیمی (امکان بهینه سازی گروهی عکس های از قبل آپلود شده) و همچنین امکان تغییر اندازه خودکار نیز می‌باشد. نکته : این افزونه یک تست ۱۵ روزه به کاربران خود هدیه می‌دهد ولی به طور کلی افزونه‌ای تجاری به حساب می‌آید و برای استفاده از آن باید هزینه ای بپردازید. در این افزونه تصاویر در سرور های واسطه ای سازنده آپلود و بهینه سازی می‌شوند. برای خرید این افزونه نیازی نیست که به صورت اشتراکی هزینه پرداخت کنید ولی باید بسته‌هایی مخصوص خریداری کنید که در آن تعداد تصاویری که شما مجاز به فشرده سازی هستید معین شده است که بسته ‌ها از ۱۰ دلار برای ۱۰ هزار تصویر شروع می‌شود.

تاثیر بهینه سازی تصاویر بر روی وب

بعد از توضیحات کامل نحوه کاهش حجم عکسها وقت بررسی تاثیر آن و تغییرات در سرعت لود سایت می‌باشد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم با انجام آزمایش به شما نشان دهیم که بهینه سازی تصاویر چه تاثیری بر روی وب سایت شما می‌گذارد.

تصاویر JPEG بهینه سازی نشده

در ابتدا ما ۶ تصویر بهینه سازی نشده را در وب سایت آپلود کردیم که تمامی آن‌ها سایزی بیشتر از ۱ مگابایت داشتند. این آزمایش را ما ۵ بار تکرار کردیم تا از تصادفی نبودن نتایج اطمینان یابیم. همانطور که در زیر مشاهده می‌کنید ، زمان لود وب سایت ما ۱.۵۵ ثانیه در حالتی که صفحه ما ۱۴.۷ مگابایت حجم دارد می‌باشد.

تست سرعت قبل از بهینه سازی تصاویر

 

تصاویر JPEG بهینه سازی شده

حال پس از بهینه سازی تصاویر با استفاده از افزونه Imagify و حالت خشونت آمیز ، همانطور که مشاهده می‌کنید ، زمان لود صفحه ما ۴۷۶ میلی ثانیه و حجم صفحه ۲.۹ مگابایت شده است . ( این بررسی را نیز ۵ بار تکرار کردیم تا اطمینان کامل حاصل کنیم)

پس از مقایسه نتایج متوجه شدیم که زمان لود وب سایت ما ۵۴.۸۸ درصد و حجم صفحه ۸۰.۲۷ درصد کاهش یافته است.

تست سرعت بعد از بهینه سازی تصاویر

تقریبا هیچ نوع بهینه سازی دیگری وجود ندارد که بتواند زمان لود وب سایت شما را ۵۰ درصد کاهش دهد. برای همین است که بهینه سازی تصاویر خیلی مهم است و کار سختی نیز نمی‌باشد زیرا تمامی این عملیات‌ها با استفاده از افزونه‌ها صورت می‌پذیرد هر چند باید قبول کرد به اندازه کار دست قوی نیست ولی بد هم نیست. این روش یکی از بهترین روش‌های افزایش سرعت وردپرس است. دیگر راه بهینه سازی سرعت وب سایت شما ، استفاده از یک میزبانی وب مخصوص و مربوط به وردپرس می‌باشد.

با بهینه سازی تصاویر شما خیلی راحت می‌توانید خطاهای Optimize Images و Serve scaled images در زمان تست سرعت لود صفحه در ابزارهای Google PageSpeed Insights یا GTmetrix را نیز برطرف کنید.

 

خطای بهینه سازی تصاویر در PageSpeed Insights

اگر شما هشدار بهینه سازی دیگری در بخش هشدار‌های تست سرعت سایت داشتید ، در مقالات آنالیز سایت با GTMetrix و بخش آنالیز سایت با Pingdom وب سایت میزفا را بررسی کنید.

استفاده از فرمت SVG

توصیه دیگری که می‌توانیم به شما بکنیم ، استفاده از SVG ها در کنار تصاویرتان است. SVG ها یک نوع از فرمت‌های وکتور می‌باشند که برای لوگوها ، آیکون‌ها ، فایل‌های تکست و دیگر تصاویر ساده استفاده می‌شوند.

در زیر دلایل استفاده از SVG ها را به شما می‌گوییم:

فایل‌های SVG در ویرایشگر‌های تصاویر و مرورگرها امکان تغییر مقیاس دارند و برای طراحان وب و گرافیک کاران رویایی طراحی شده است.

گوگل همانند PNG و JPEG ، فایل‌های با فرمت SVG را نیز ایندکس می‌کند و این نگرانی شما را بابت سئو برطرف می‌کند برخلاف تصاویر با تکنولوژی base64 که آن‌ها تا این تاریخ ایندکس نمی‌کند.

فایل SVG در بیشتر اوقات (نه همیشه) حجمی کمتر از فایل‌های JPEG و PNG دارند. این مهم باعث افزایش سرعت لود وب سایت می‌شود.

در زیر تفاوت ۳ فرمت PNG و JPEG و SVG را در تصاویر وکتور(برداری) می‌بینید.

 

فرمت JPEG (پس از بهینه سازی 81.4 کیلوبایت)

فرمت JPEG

فرمت PNG (پس از بهینه سازی 85 کیلوبایت)

فرمت PNG

فرمت SVG ( پس از بهینه سازی 6 کیلوبایت)

فرمت SVG

همانطور که در بالا دیدید ، تصویر SVG ساده ما حدودا ۹۲.۵۱ درصد از فایل JPG و همچنین حدودا ۹۲.۸۳ درصد نیز از PNG کم حجم تر است.

بهترین روش‌ها

در زیر به برخی از شیوه‌های عمومی در مورد چگونگی بهینه سازی تصاویر وب می‌پردازیم :

تا جایی که ممکن است از تصاویر وکتور به جای تصاویر PNG و JPEG استفاده کنید.

از CDN برای افزایش سرعت لود تصاویر توسط کاربران در هرجای جهان استفاده کنید.

تصاویرتان را با استفاده از فشرده سازی Gzip ، بهینه سازی کنید.

بخش‌های غیر ضروری تصاویر را حذف کنید.

بخش‌های سفید تصاویر را پاک کنید و توسط CSS آن‌ها را بسازید.

از افکت‌های CSS3 تا جای ممکن استفاده کنید.

تصاویرتان را با ابعاد خودشان در html و css سایت لود کنید (اشاره به خطای serve scaled images).

برای نوشتن متن بر روی تصاویر از وب فونت‌ها استفاده کنید. (آن‌ها عکس را بهینه تر می‌کنند و امکان تغییر اندازه را در تصاویر و نوشته محیا می‌کنند)

از تصاویر شطرنجی تنها در بخش‌هایی که اشکال و جزئیات وجود دارد استفاده کنید.

از bit-depth برای کاهش پلات رنگ استفاده کنید.

در جاهایی که می‌توانید از متد lossy برای فشرده سازی استفاده کنید.

در صورت نیاز به انیمیشن از GIF استفاده کنید.

برای پیدا کردن بهترین تنظیم در تصاویر با فرمت‌های مختلف، آن‌ها را آزمایش کنید.

اگر بهترین کیفیت و بهترین جزئیات را نیاز دارید از فرمت PNG استفاده کنید.

برای تصاویر اصلی و اسکرین شات‌ها از JPEG استفاده کنید.

مقیاس تصاویر را نسبت به صفحه نمایش تنظیم کنید تا تعداد پیکسل‌ها کاهش یابد.

هر Metadata غیر ضروری را حذف کنید.

عملیات فشرده سازی را تا جای ممکن خودکار کنید.

در بعضی موارد شما نیازمند لود تنبل برای نمایش تصاویر هستید (مقاله جامع lazy loading چیست را مطالعه نمایید).

در ابزاری مانند photoshop تصاویر را به صورت Save for Web خروجی بگیرید، این گزینه در سربرگ File موجود است.

هنگامی که شما از بهترین شیوه برای بهینه سازی سازی تصاویر و قالب‌بندی آنها استفاده کردید . سایت شما در مرورگرها ، موتورهای جست‌وجو ، شبکه‌ها و همچنین توسط کاربران سریع‌تر لود می‌شود.

آیا تا به حال تصاویر خود را بهینه سازی کرده‌اید؟ برای بهینه سازی تصاویرتان به صورت دستی دست به کار شدید یا از طریق افزونه یا هردو؟ آیا ابزارهای سئو یا افزونه های بهتری برای بهبود سرعت سایت می‌شناسید؟ آیا چیزی برای اضافه کردن به مقاله دارید؟ یادتان نرود میتوانید نظراتتان را با ما در میان بگذارید 

 





:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: