دیدگاه گوگل نسبت به خرید بک لینک | تاثیر خرید بک لینک بر روی سئو سایت
نوشته شده توسط : عبادی

آنچه همه متخصصان سئو روی آن اتفاق نظر دارند این است که خرید بک لینک شمشیری دو لبه است؛ از یک‌سو ممکن است باعث جریمه شدن سایت شما توسط گوگل شود و از سوی دیگر می‌توانید از آن برای افزایش رتبه سایت خود استفاده کنید. همان طور که وب‌سایت‌هایی با رتبه خوب تعداد نسبتاً زیادی بک لینک دارند، وب‌سایت‌های با جایگاه و رتبه بسیار پایین نیز از تعداد بک لینک‌های زیادی برخوردارند؛ پس نمی‌توان رتبه خوب وب‌سایت‌های معتبر را صرفاً به تعداد بک لینک‌هایشان ارتباط داد. این مسئله نیاز به تحلیل و بررسی بیشتری دارد.

 

دیدگاه گوگل نسبت به خرید بک لینک

از نظر گوگل، خرید بک لینک یک تکنیک کلاه سیاه برای سئو شما محسوب می شود ؛ یعنی راهی برای تقلب یا گمراه کردن گوگل و سایر موتورهای جستجو به‌گونه‌ای که وب‌سایت شما بالاتر از آنچه شایسته آن است رتبه بندی شود. همان طور که می‌دانید بهینه سازی سایت‌ها برای گوگل به دو دسته سئو داخلی و خارجی تقسیم می‌شود و بک لینک سازی در دسته سئو خارجی یا off-page SEO قرار می‌گیرد. پس تا اینجا فهمیدیم که در واقع بک لینک سازی یک تکنیک سئو است؛ اما روش‌های متفاوتی برای اجرای این تکنیک وجود دارد که یکی از آن‌ها خرید بک لینک است. بهتر است بدانید اگر بک لینک مستقیم خریداری می‌کنید، سئو برون صفحه (off-page SEO) را به صورت صحیح انجام نمی‌دهید؛ اما اگر به یک وب‌سایت معتبر پولی پرداخت کنید با این هدف که تبلیغ برند شما را بکند و همراه با آن یک بک لینک هم به سایتتان بدهد –مانند آنچه در رپورتاژ آگهی اتفاق می‌افتد- موضوع کمی متفاوت است.

در واقع گوگل در هنگام مواجهه با بک لینک یک سایت سه تصمیم ممکن است اتخاذ کند:

رتبه شما را ارتقا ببخشد.

هیچ اقدامی انجام ندهد.

شما را به خاطر بک لینک جریمه کند.

وقتی اقدام به ساخت بک لینک کردید و گوگل تصمیم بگیرد تا رتبه سایت شما را بهبود ببخشد، حدود 10 هفته طول می‌کشد تا یک پله رتبه شما ارتقا پیدا کند. خرید بک لینک‌های با کیفیت نیز طرفداران نسبتاً زیادی در بین مدیران وب‌سایت‌ها دارد؛ اما با این حال بک لینک‌هایی که از این روش به دست می‌آیند از نظر اکثر موتورهای جستجو نمی‌توانند از کیفیت بالایی برخوردار باشند. گوگل مخالف ساخت مصنوعی انواع لینک‌های خارجی است، بلکه بارها و بارها تأکید بر این داشته که لینک‌های خارجی که به سایت شما وارد می‌شوند باید به صورت طبیعی، توسط طرفداران شما و به این دلیل که آن‌ها سایت شما را شایسته معرفی به کاربرانشان دانسته‌اند به وجود بیایند؛ بنابراین شاید بتوان گفت استفاده از شبکه‌های وبلاگ خصوصی کمی مطمئن‌تر به نظر برسد.

چرا خرید بک لینک اشتباه است؟

اگر به کسب و کار آنلاین خود نگاه بلند مدت دارید و می‌خواهید برای مدت طولانی در جایگاه‌های خوب صفحات جستجو قرار بگیرید بهتر است خرید بک لینک را فراموش کنید. چرا؟
هر لینکی که به سایت شما وارد می‌شود مثل یک رأی مثبت به سایتتان است. وقتی تعداد این رأی‌ها زیاد شود، از نظر گوگل شما در انتخابات توانسته‌اید با اکثریت آراء پیروز شوید و به جایگاه نمایندگان سایت‌های برتر دست یابید. حالا اگر در این میان گوگل متوجه شود شما این جایگاه را با خرید رأی به دست آورده‌اید چه خواهد شد؟ آن جایگاه را از شما می‌گیرد یا به عبارت دیگر رتبه سایتتان به طور جدی افت خواهد کرد.

جالب است بدانید از نظر گوگل همه بک لینک‌ها با هم برابر نیستند؛ برخی لینک‌ها ارزش بیشتری نسبت به برخی دیگر دارند و این بستگی چند موضوع دارد:

اعتبار سایتی که لینک در آن قرار گرفته باید یک سایت معتبر با DA مناسب باشد.

کلماتی که در اطراف لینک به کار رفته‌اند باید حتماً مرتبط با لینک باشند تا گوگل متوجه شود صفحه‌ای که به آن لینک داده شده در رابطه با چه موضوعی است.

برای مثال بسیاری از افراد وقتی به سایت آمازون لینک می‌دهند بدون شک در اطراف لینک از کلمه «کتاب» نیز استفاده می‌کنند. این باعث می‌شود تا گوگل به ارتباط معنایی بین سایت آمازون و کتاب پی ببرد و بتواند آن صفحات آمازون را به خوبی در دسته‌های مرتبط رتبه بندی کند. اما از آنجایی که لینک‌های کمی با انکرتکست «اتومبیل» به آمازون داده می‌شود بنابراین سایت آمازون برای کلمه اتومبیل جایگاه چندان مناسبی در گوگل ندارد.
گوگل ممکن است برای برخی بک لینک‌ها ارزشی قائل نشود و به آن‌ها بها ندهد؛ مثل لینک‌هایی که از منابع غیر قابل اعتماد به سایت شما داده شده‌اند.
بدتر از آن گوگل ممکن است تصمیم بگیرد که بک لینک باید برای جریمه یک سایت استفاده شود اگر به این باور برسد که سایت شما بک لینک را خریداری کرده و درصدد دور زدن انتخابات بوده است تا در واقع بتواند سریع‌تر از آنچه شایسته آن بوده در جایگاه‌های بهتر ظاهر شود، همین این کار را خواهد کرد. (البته توجه داشته باشید که انتخابات یک تمثیل است)

 

خرید بک لینک چگونه موجب جریمه شدن سایت شما می‌شود؟

جریمه‌های ناشی از خرید بک لینک به دو صورت اتفاق می‌افتد:

1- مجازات دستی یا اقدامات اسپم (Manual Penalties)

در حالی که بسیاری از جریمه‌های گوگل به صورت خودکار تحمیل می‌شوند، جریمه‌هایی نیز وجود دارد که توسط بازدیدکنندگان انسانی برای شما وضع می‌شوند؛ یعنی یکی از کاربران متوجه خرید بک لینک توسط شما می‌شود و این اقدام شما را به گوگل گزارش می‌کند.
وقتی مجازات دستی شامل حال شما شود، یک پیغام در پنل گوگل سرچ کنسول برای شما فرستاده می‌شود. همچنین یک ایمیل نیز در این رابطه دریافت خواهید کرد.

2- جریمه‌ های الگوریتمی

مجازات الگوریتمی هنگامی اتفاق می‌افتند که گوگل به‌روزرسانی‌های الگوریتم را حذف می‌کند (مانند به‌روزرسانی پنگوئن که مرتبط با کیفیت بک لینک‌ها و مبارزه با خرید بک لینک است). این فرآیند در همه اوقات اتفاق می‌افتد. از آنجایی که الگوریتم‌های گوگل همیشه در حال اجرا هستند، سایت‌هایی که ناقض دستورالعمل‌های گوگل هستند مجازات می‌شوند. شناسایی مجازات الگوریتمی مشکل‌اند؛ زیرا برخلاف مجازات دستی، هیچ هشداری درباره آن برای شما ارسال نمی‌شود. تنها راه شناخت آن افت ناگهانی رتبه سایت یا افت ناگهانی در ترافیک سایت است؛ که البته آن نیز می‌تواند ناشی از هر الگوریتمی –غیر از آنچه به خرید بک لینک مربوط می‌شود- باشد.

گوگل چگونه خرید بک لینک توسط شما را تشخیص می‌دهد؟

برخی از ادمین های وب‌سایت‌ها و متخصصان بی‌تجربه سئو با خوش‌بینی به این قضیه می‌نگرند که گوگل اصلاً چگونه قرار است بفهمد که بک لینک خریداری کرده‌اند. آن‌ها گمان می‌کنند از گوگل هم باهوش‌تر هستند. آنچه را که آن‌ها دست‌کم می‌گیرند این واقعیت است که میزان توانایی گوگل در تهیه و تفسیر داده‌ها بسیار فراتر از درک ما است. اگر فکر می‌کنید استفاده از یک IP VPN اختصاصی مانند PureVPN می‌تواند در پنهان کردن ردپاها به شما کمک کند، قابل‌بحث است. گوگل راه‌حل‌های متنوعی برای تشخیص این امر در نظر گرفته است.

1- شناسایی سایت‌های فروش بک لینک

اول از همه اینکه یک تیم متخصص را مأمور کرده تا دنیای مجازی را زیر و رو کرده و سایت‌هایی که اقدام به فروش بک لینک می‌کنند را شناسایی کند. سایت‌هایی که لینکشان در این وب‌سایت‌های شناخته شده به فروش بک لینک دیده می‌شود طبعاً توسط گوگل جریمه می‌شوند. خوشبختانه گوگل برای این قبیل سایت‌ها در بخش Manual Actions گوگل سرچ کنسول پیامی با عنوان unnatural links ارسال می‌کند و به این وسیله مدیران سایت‌ها از علت جریمه شدنشان مطلع می‌شوند.

2- افزایش ناگهانی تعداد بک لینک‌ ها

همچنین وقتی بک لینک خریداری می‌کنید به طور ناگهانی تعداد بک لینک‌های سایتتان افزایش پیدا کرده و گوگل با استفاده از ابزار خود متوجه آن می‌شود.

3- کیفیت بک لینک‌ ها

معمولاً سایت‌هایی که اقدام به فروش بک لینک می‌کنند، به نوعی مزرعه لینک هستند؛ یعنی پر از لینک سایت‌های مختلف با موضوعات متنوعی که اصلاً هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند. این در حالی است که ارتباط موضوعی سایتی که از آن بک لینک می‌گیرید یکی از معیارهای کیفیت بک لینک محسوب می‌شود. هم‌چنین این نوع سایت‌ها بک لینک‌ها را نه در بدنه سایت بلکه در مکان‌های بی‌ارزشی چون فوتر یا در حاشیه سایت با فونت‌های ریز و شلوغ قرار می‌دهند که صد البته از کیفیت لینک‌ها کاسته و آن‌ها را مشکوک می‌کند.

اشتباهات رایج در خرید بک لینک

حتماً سایت‌های زیادی را تا الان مشاهده کرده اید که خدمات فروش بک لینک به شما ارائه داده بودند . بسیار باید مراقب این افراد سودجو باشیم ؛  چرا که خرید بک لینک اگر حرفه‌ای و اصولی نباشد حتی ممکن است به نابودی وب‌سایتتان منجر شود. یکی از انواع سئو، سئوی منفی است که رقبای شما ممکن است برای تخریب جایگاه شما در گوگل آن را انجام دهند. بنابراین اگر مراقب نباشید ممکن است خودتان اقدام به سئوی منفی برای سایت خود کنید و یک شبه همه چیز به هم بریزد. موارد زیر از جمله جملاتی هستند که هنگام مواجهه با آن‌ها باید ترسید:

1- خرید بک لینک ارزان

بسیاری از افراد در فضای مجازی پیشنهاد بک لینک مجانی به شما می‌دهند. وقتی با چنین تبلیغی مواجه می‌شوید یعنی آن سایت با پیشنهاد بک لینک ارزان احتمالاً عده زیادی از صاحبان کسب و کارها را به سمت خود کشیده و به زودی بک لینک‌های زیادی روی سایت خود برای انواع وب‌سایت‌ها منتشر می‌کند که برای سئوی سایتتان قطعاً خطرناک است.

2- خرید بک لینک انبوه

گوگل تعداد بک لینک‌های سایت شما را تحت نظر دارد. هنگامی که ببیند حجم زیادی از لینک‌ها به سمت سایت شما سرازیر شده است، جریمه‌هایی را برای سایتتان در نظر می‌گیرد. در این راستا مطمئناً گوگل از الگوریتم پاندای خود استفاده کرده و غیرطبیعی بودن لینک سازی شما را شناسایی می‌کند.

3- بک لینک رایگان

در این روش یک سری ابزارهای آنلاین صرفاً آدرس شما را در دایرکتوری‌های تست آنلاین وارد می‌کنند.

این نوع بک لینک از دو طریق به سئوی سایت شما ضربه می‌زند:

اول اینکه لینک‌های زیادی در بازه زمانی محدود می‌سازید که همان طور که قبلاً اشاره کردیم اثراتی مخرب بر وب‌سایت شما دارد.

دوم اینکه از صفحات کم ارزش مقدار زیادی بک لینک گرفته‌اید.

4- خرید بک لینک خارجی

در این نمونه از تبلیغات، عبارت «خرید بک لینک خارجی معتبر» استفاده می‌شود تا شما فکر کنید که بک لینک‌های خریداری شده کاملاً برای سایتتان مفیدند. این در حالی است که از نظر گوگل تنها عواملی که به بک لینک ارزش می‌بخشند موضوع صفحه و سایتی که به سایت شما لینک داده است و اعتبار دامنه آن است.

چگونه بک لینک بخریم که توسط گوگل جریمه نشویم؟ 

بک لینک‌هایی که از وب‌سایت‌های معتبر به سمت سایت شما لینک می‌دهند و همچنین کلمات و عبارات مرتبطی در داخل آن لینک یا اطراف و حوالی آن با موضوع سایت شما داشته باشند بدون شک نه‌تنها توسط گوگل جریمه نخواهند شد بلکه موجب بهبود رتبه سایت در گوگل می شوند . بک لینک‌هایی که متخصصان سئو آن‌ها را با کیفیت توصیف کرده و گوگل آن‌ها را رأی به اعتبار وب‌سایت شما به حساب می‌آورد. این نوع بک لینک‌ها در قالب رپورتاژ آگهی در سایت‌های معتبر منتشر می‌شوند.

آموزش حرفه‌ ای خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی

تیم متخصص وب 24 در این راستا همراه شما خواهد بود. شما می‌توانید با خیال راحت امر رپورتاژ آگهی و خرید بک لینک‌های معتبر برای سایتتان را به ما بسپارید. وب 24 با سال‌ها تجربه موفق در سئوی سایت با دقت اعتبار سایت‌های لینک دهنده را بررسی کرده و رپورتاژی دقیق و به ظاهر بی‌طرف در آن سایت‌ها برای شما منتشر خواهد کرد. با لینک سازی معقول و روش‌های سئوی کلاه سفید در کنار شما خواهد بود تا برای شما موقعیتی پایدار در گوگل به ارمغان بیاورد.

 





:: بازدید از این مطلب : 623
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: