تغییرات سئو در سال ۲۰۲۱
نوشته شده توسط : عبادی

سئو همان تکنیکی است که می‌تواند ترافیک ورودی وب‌سایت شما را تا چندین برابر افزایش دهد. اما این تکنیک‌ها مدام درحال تغییر هستند. نکاتی که قصد داریم امروز به آن بپردازیم مهمترین تغییرات سئو در سال ۲۰۲۱ است. همانطور که میدانید گوگل مدام درحال به روز رسانی الگوریتم های خود است. بناربراین علم سئو هم مدام باید به روز رسانی شود. در ادامه مهترین و محبوب ترین نکات سئو در سال 2021 را بررسی می‌کنیم.

 

 

 

تغییرات سئو در سال ۲۰۲۱

۱- پر رنگ‌تر شدن هوش مصنوعی در سئو

این روزها اخبار پیشرفت تکنولوژی بر پایه هوش مصنوعی زیاد شنیده می‌شود. موتور جستجوی گوگل هم در این حوزه حرفی برای گفتن دارد. هوش مصنوعی در این موتور جستجو بر پایه الگوریتم رنک برین است.

کارشناسان گوگل جزییاتی درباره‌ی این موضوع فاش نکرده‌اند، اما بسیاری از کارشناسان سئو معتقدند که بحث بررسی تجربه‌ی کاربری از اولویت‌های مهم گوگل در تغییرات پیش رو است. بنابراین فاکتور مدت زمان ماندن کاربر در وب‌سایت شما کمی اهمیت بیشتری نسبت به قبل پیدا می‌کند.

۲- رشد جستجوی صوتی و کمرنگ کردن جستجوی متنی

 

به لطف وجود ابزارهایی مثل Google Assistant، السکای آمازون و ابزار siri در اپل جستجوی صوتی نسبتا به گذشته محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

برای جانماندن از این تغییر بهتر است متون محتوای وب‌سایت را به سمت جملات ساده و عامیانه‌تر پیش ببرید. به ساختار جملاتی که در صحبت‌های عامیانه استفاده می‌شود دقت کنید و از آنها کمک بگیرید.

۳- سازگاری در موبایل، خطری برای رتبه‌ی وب‌سایت‌های ناسازگار

در سال ۲۰۱۹ گوگل با ایجاد ایندکس موبایل – فرست (mobile-firest indexing)، به همگان اعلام کرد که به سازگاری طراحی در حالت موبایل اهمیت ویژه می‌دهد. طبق گزارش‌های موجود در وب‌سایت cnbc در سال ۲۰۲۵ حدود ۳/۴ از کاربران دنیا برای جستجو به موبایل خود متکی هستند.

این گزارشات نشان‌دهنده‌ی افزایش میزان وب‌گردی با موبایل در آینده‌ی نزدیک است. بنابراین داشتن ساختار مناسب، صفحات پر سرعت، اجازه دسترسی به ربات‌های گوگل در حالت موبایل اهمیت ویژه‌ای دارند.

۴- تغییر رتبه‌ی سایت با رعایت اصول سه گانه گوگل در کیفیت محتوا

کیفیت محتوا یکی از مهمترین فاکتورهای سئو است که گوگل بارها و بارها به آن تاکید است. در این میان اصول سه‌گانه‌ی گوگل شامل “خبرگی، معتبر بودن و رعایت امانت” در مقالات باعث می‌شود که محتوای شما با کیفیت شناسایی شود.

در مقالات گذشته راجع به نوشتن محتوای سئو شده صحبت کردیم که می‌توانید به آن مراجعه کنید. همچنین شناسایی پرسونای مخاطب، پیداکردن اهداف کلیدواژه‌های جستجو شده و ساخت محتوای دلخواه کاربر، می‌تواند شما را در این مسیر یاری دهد.

۵- بهبود نتایج سئو با محتوای طولانی‌تر

در موارد قبلی از اهمیت کیفیت محتوا صحبت کردیم اما نباید موضوع کمیت را از یاد ببریم. بر اساس گزارش وب‌سایت semrush، مقالاتی با طول ۳۰۰۰ کلمه نسبت به مقالات کوتاه‌تر (۹۰۰ تا ۱۲۰۰ کلمه‌ای) حدود ۳ برابر ترافیک بیشتر دریافت می‌کنند و ۴ برابر اشتراک گذاری بیشتری دارند.

همچنین این مقالاتی که ما منتشر کردیم پتانسیل بیشتری برای دریافت بک‌لینک طبیعی خواهند داشت چرا که یه مقاله ۳۰۰۰ کلمه‌ای معمولاً بسیار جامع است و می‌تواند منبع خوبی برای سایر وب‌سایت‌ها باشد.

در قدم اول و نخست نوشتن همچنی مقاله ای بسیار سخت به نظر خواهد رسید اما کافی می باشدکه اول مقاله‌ی خود را به چندین قسمت مختلف ولی مرتبط تقسیم کنید و هر بخش را با یک تگ h2 یا h3 از بخش بعدی تفکیک دهید . پس از آن نوبت به آن می رسد که برای هر بخش توضیحاتی را ارائه دهید و در صورت لزوم آنها را به زیربخش‌های کوچکتری تقسیم نمایید.

۶- استفاده از داده‌های ساختار یافته

احتمالاً موقع جستجو در گوگل با نتایج خیلی ویژه و پیشنهادی به نام اسنیپت‌ها برخورد کرده اید و به عبارتی مواجه شده اید. این باکس‌های ویژه باعث خواهند شد اطلاعات بیشتری در همان صفحه نمایش نتایج به کاربر نمایش داده بشود. یکی از مزایای این اسنیپت‌ها این می باشد که توجه کاربر را به سمت وب‌سایت دارای این نوع نتایج، جلب خواهد کند و احتمال کلیک و رضایت کاربران افزایش می‌یابد

نتایج حاصل از افزونه‌ی faq

اسنیپت‌ها به کمک داده‌های ساختاریافته ایجاد خواهند شد . تنها و تنها کافی می باشد که این داده های مشخص شده را به وب سایت خود اضافه کنید. نمونه‌ای از داده‌های ساختار یافته را در تصویر بالا مشاهده می‌کنید که حاصل استفاده از افزونه‌ی FAQ است.

۷- افزودن ویدیو، استراتژی موثر در سئو ۲۰۲۱

توجه داشته باشید که وب سایت یوتیوب بیش از یک میلیارد کاربر دارد! این آمار به خوبی میزان محبوبیت ویدیو را در سطح جهان را به ما نشان میدهد . اگر تا به حال به سمت محتوای ویدیویی نرفته‌اید، اکنون زمان آغاز آن می باشد. استفاده از ویدیوی مرتبط به محتوا، دارای توضیحات سئو شده می‌تواند در سئو وب‌سایت شما موثر باشد.

۸- نقش بهینه سازی تصاویر در جستجوها

جستجو با تصاویر، یکی دیگر از روش‌های جستجو است که هر روز محبوب‌تر می‌شود. اکنون زمان آن فرا رسیده که علاوه بر محتوای متنی و ویدیویی به محتوای تصویری وب‌سایت خود بهای بیشتری بدهید.

استفاده از تصاویر با کیفیت، مرتبط به موضوع، با نام مناسب و دارای متن جایگزینی مناسب باعث بهبود سئو محتوا می‌شود. همچنین افزودن آدرس تصویر به نقشه سایت باعث ایندکس بهتر آن خواهد شد.

۹- توجه بیشتر به کلمات مرتبط با محتوا

در گذشته توجه اصلی مقالات روی کلمه‌ی کلیدی اصلی بود. تولیدگر محتوا با تکرار کلمه کلیدی به تعداد لازم، می‌توانست محتوا را با آن کلمه‌ی کلیدی مشخص در بین نتایج جای دهد. اما در سال ۲۰۲۱ توجه الگوریتم گوگل روی کلمات مرتبط با محتوا است.

همانطور که می‌دانید گوگل قصد دارد جستجوی معنایی (عدم وابستگی به کلیدواژه) را بهبود ببخشد. بنابراین در سئو محتوا علاوه بر کلیدواژه‌ی اصلی می‌توانید روی چندین کلیدواژه‌ی دیگر که از نظر مفهوم به موضوع اصلی نزدیک هستند، مانور دهید.

پیدا کردن کلمات کلیدی به جای یک کلمه‌کلیدی و استفاده از کلمات LSI می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

۱۰ – سئو محلی پررنگ‌تر از گذشته

 

در مقالات قبلی از اهمیت سئو محلی صحبت کرده بودیم. همانطور که می‌دانید الگوریتم‌های گوگل در حال بهبود برای پیدا کردن نتایج محلی هستند. این بهبود در سرچ‌های فارسی مشهود است. کافی‌است از دونقطه‌ی مختلف در شهر، یک عبارت ثابت و مربوط به مکان مثل “رستوران‌های اطراف ” را جستجو کنید. نتایجی که هربار دریافت می‌کنید متفاوت هستند.

 





:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: