نوشته شده توسط : عبادی
تکنیک های افزایش بازدید گوگل رایگاناکنون وقت آن رسیده است که به موضوع اصلی این مطلب بپردازیم . برای رسیدن به بازدید مورد نظر خود، باید از دستورالعمل های خاصی پیروی کنید که در ادامه بهترین و مهمترین راه های افزایش بازدید سایت در گوگل را برای شما عزیزان آماده کرده ایم . به شما قول می دهیم که اگر این تکنیک های افزایش بازدید گوگل را به صورت قدم به قدم رعایت کنید و به ان ها توجه کنید و در راه انجام دادن ان ها سرعت و دقت عمل داشته باشید ، در آینده ای نه چندان دور به آن نتیجه ای که مدنظر دارید، خواهید رسید. 1. تجزیه و تحلیل تمامی فعالیت های خود قبل از اجرااگر می خواهید که یک استراتژی سئو سایت خوب داشته باشید، اولین کاری که باید بکنید این می باشد که عبارت های کلیدی مورد نظر خود را به خوبی شناسایی بشناسید و مشخص کنید که به چه اهدافی قصد دارید که برسید . تنها وب سایت های کمی در دنیای مجازی هستند که این موارد را در روند فعالیت های خود پیاده سازی کرده اند و به موفقیت های چشمگیری نیز رسیده اند. وقتی که در مورد عناوین صفحات سایت خود جستجو می کنید، باید مطمئن باشید که قصد دارید در مورد چه موضوعی مطلب بیان کنید. همچنین باید بدانید که وب سایت شما قرار است چه تفاوت هایی با دیگر رقبا که در مورد عنوان مورد نظر تولید محتوا کرده اند، داشته باشد. منحصر به فرد بودن محتوا، جزو مهمترین راه های افزایش بازدید سایت در گوگل می باشد. هنگامی که می خواهید تحقیق کلمات کلیدی صفحات سایت خود را شروع کنید، بسیار مفید است که بدانید چه کسانی رقیب های شما در زمینه مورد نظر هستند و رقابت برای کلمه کلیدی هدف شما، چقدر است. شما باید در انتخاب عبارات کلیدی خود دقت زیادی داشته باشید؛ در غیر این صورت ممکن است که عباراتی که مورد هدف خود قرار دهید که نتوانند هیچ ترافیکی برای سایت شما جذب کنند. ابزارهای رایگان و غیر رایگان زیادی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارند که به شما کمک می کنند بهترین بازدید را برای سایت خود به ارمغان بیاورید. در مورد عبارات کلیدی، بهتر است که توجه ویژه ای به عملکرد رقبای خود در این زمینه داشته باشید. عبارت های کلیدی مورد استفاده آن ها و ابزارهایی که برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده می کنند، مهمترین مواردی هستند که باید آن ها در نظر داشته باشید. نکته بسیار مهمی که وبلاگ نویسان موفق به آن تاکید دارند، این است که در مورد افزایش بازدید گوگل به صورت رایگان همیشه باید صبور باشید و به هیچ وجه دست از تلاش کردن نکشید. خیلی از افراد به محض اینکه به نتیجه دلخواه خود نمی رسند، استراتژی مورد نظر را تغییر می دهند و همین امر سبب می شود تا این دسته از افراد هیچ زمان نتوانند افزایش بازدید سایت خوبی داشته باشند. 2. استفاده از نام دامنه و تنظیمات وردپرس هاست انحصاریگوگل ارزش بسیار بیشتری برای آن دسته از سایت هایی قائل هست که از نام دامنه و هاست منحصر به فرد خود استفاده کرده اند؛ گوگل در واقع تصور می کند که وب سایت مورد نظری که شرایط گفته شده را داشته باشد، برای حرفه خود اهمیت و ارزش بیشتری قائل می باشد. در نتیجه، در مورد افزایش بازدید در گوگل، این دسته از وب سایت ها در اولویت هستند. در ادامه چند مهم برای انتخاب نام دامنه مناسب را بیان کرده ایم.
3. تغییر تنظیمات اصلی وردپرس برای بهبود سئو سایتبرای بیشتر افراد، وردپرس پلتفرمی است که مطابق با اصول سئو و بهینه سازی سایت عمل می کند. با این حال بهتر است که چند مورد از تنظیمات اصلی وردپرس خود را تغییر دهید تا بهترین نتیجه را در زمینه سئو سایت خود داشته باشید.
اولین ساختار پیش فرض، لینک های ثابت شما است که غالبا برای برخی دسته های دسته کوچک از تاریخ و نام تنظیم می شود. بهتر است این مورد را به حالتی تنظیم کنید که فقط نام پست ارسال شود؛ چراکه کلمات کلیدی هدف باید در پست نمایش داده شوند. برای انجام این کار تنها کافی است که به Settings > Permalinks > Post Name مراجعه کنید. البته دقت داشته باشید که این تنظیمات تنها باید برای محتواهای جدیدی که قرار است بر روی سایت قرار بگیرند، انجام شود؛ در غیر این صورت، خطاهایی در مورد لینک هایی که به ساختار قبلی صفحه سایت شما داده شده اند، ایجاد می شود. نکته مهم بعدی این است که اطمینان حاصل کنید که تمامی عنوان های صفحات سایت شما با تگ h1 تنظیم شده باشند. غالباً در وردپرس دیده می شود که عنوان پست با تگ h2 مشخص شده است. شما می توانید با مراجعه به Appearance > Editor > Single Post تغییرات لازم برای تگ عنوان خود را ایجاد کنید. 4. نصب یک پلاگین برای وردپرس مثل Yoastحال اگر بخواهید که به صورت حرفه ای فعالیت های خود را به پیش ببرید، بهتر است که یک پلاگین برای وردپرس خود نصب کنید که به صورت مخصوص برای بهبود روند بهینه سازی سایت شما طراحی شده باشد. WordPress SEO by Yoast بهترین گزینه برای انتخاب است. البته دقت داشته باشید که این افزونه برای مبتدیان و افراد متوسط ممکن است که کمی دلهره آور باشد؛ چراکه دارای تنظیمات و امکانات بسیار زیادی در ساختار خود می باشد. البته جای هیچ نگرانی جدی وجود ندارد؛ به این دلیل که شما می توانید از آموزش های کاملی که در این زمینه وجود دارد استفاده کنید و روند کارهای خود را به خوبی ارتقا دهید.
یکی از ویژگی های مهم این افزونه این است که به شما اطلاع می دهد که آیا اشتباهات زیادی دارید یا خیر. ابزارهای زیادی در این زمینه وجود دارد اما ما پیشنهاد می کنیم که از WordPress SEO by Yoast استفاده کنید. 5. بهبود تجربه کاربری با دقت بسیار زیادپلاگین های موجود برای وردپرس، معمولا سعی دارند وب سایت شما را در نظر موتورهای جستجو خوب جلوه بدهند. اما مسئله ای که شما باید از آن اطمینان حاصل کنید، این است که صفحات سایت شما باید برای انسان ها نیز جلوه خوبی داشته باشد. در واقع، استراتژی بهبود تجربه کاربری سایت باید با دقت هرچه تمام انجام شود. نکته مهم این است که هرچه تجربه کاربری بهبود پیدا کند، رتبه صفحات سایت نیز افزایش پیدا خواهد کرد. چراکه گوگل به طور مکرر اعلام کرده است که تجربه کاربری یکی از فاکتورهای اصلی رنکینگ این موتور جستجو می باشد. هدف اصلی گوگل این است که بهترین نتایج را برای کاربران خود به نمایش در بیاورد. مهمترین کاری که در این زمینه می توانید انجام دهید، اطمینان حاصل کردن از موبایل فرندلی بودن صفحات سایت است. وب سایت شما باید قالب های واکنش گرا (responsive) تلفن همراه را داشته باشد. بعد از بروز رسانی الگوریتم رتبه بندی گوگل که برای صفحات AMP اتفاق افتاد، این دسته از قالب ها، اهمیت زیادی پیدا کرده اند. مسئله بعدی که برای بهبود تجربه کاربری اهمیت زیادی دارد، افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت می باشد. اگر واقعا به دنبال افزایش بازدید گوگل به شکل رایگان می باشید، باید تمرکز ویژه ای بر بهینه سازی سرعت سایت خود داشته و از تکنیک های مختلف موجود در این زمینه استفاده کنید. کاربران اگر نتوانند در ثانیه های ابتدایی که بر روی یک لینک کلیک می کنند، وارد وب سایت شوند، مطمئنا از صفحه مورد نظر خارج خواهند شد. از بهینه سازی تصاویر که نقش موثری در سرعت سایت دارند، غافل نشوید. 6. استفاده از پست مهمانپست مهمان در واقع همان پستی می باشد که شما آن را تولید می کنید که در یک وب سایت دیگر که متعلق به شما نیست، آن را منتشر میکنید . این مسئله در واقع یکی از بهترین کارها برای در معرض دید قرار دادن برند و کسب کارتان می باشد . طبیعی است که همین مسئله سبب می شود تا ترافیک دریافتی سایتتان نیز به مراتب افزایش پیدا کند. بر خلاف برخی از افرادی که در زمینه سئو سایت فعالیت داشته و دوره های افزایش بازدید گوگل نیز برگزار می کنند، پست مهمان هنوز هم مثل قدیم، ارزش و تاثیر خود را حفظ کرده است. یک نکته بسیار مهم که در این زمینه باید آن را در نظر داشته باشید، این است که سایت های میزبان خود را محدود به چند وب سایتی که می شناسید، نکنید. در حقیقت شما باید از گوگل استفاده کرده تا آن دسته از وب سایت هایی که بهترین شرایط را برای پسا مهمان دارند، پیدا کنید و از آن ها درخواست کنید تا مقاله های مورد نظر شما را در وب سایت خود منتشر کنند. در مورد اهمیت پست های مهمان و تاثیر آن ها در افزایش بازدید در گوگل، همین بس که هنوز هم بسیاری از وب سایت های برتری که می شناسیم، از این روش برای تبلیغ برند و افزایش بازدید سایت خود استفاده می کنند. در نتیجه، اگر در مورد پست مهمان و اثرش بر روند ارتقا پیدا کردن بازدید و ورودی وب سایتتان، اطلاعاتی نداشته و فعالیتی هم انجام نداده اید، پیشنهاد نیوسئو به شما این است که در اسرع وقت، این کار را در اولویت های خود قرار دهید. 7. بروزرسانی منظم مقاله های سایتبه یکی از مهم ترین بخش های معرفی ترفندهای افزایش بازدید در سایت می رسیم؛ پس از شما می خواهم به سادگی از این بخش نگذرید. اگر وب سایت، مشکل اساسی نداشته باشد، هیچ کاری به اندازه بروزرسانی محتوا نمی تواند به افزایش بازدید گوگل کمک کند. یکی از فاکتورهای رتبه بندی گوگل این است که شما به طور منظم، محتواهای تازه و بروز در وب سایت خود داشته باشید. در صورت بی توجهی به این قضیه، شدیدا از رقبای خود عقب خواهید افتاد. پیشنهاد می کنم که در هر بروزرسانی که برای محتواهای وب سایت خود پیاده سازی می کنید، حداقل 300 تا 500 کلمه به متن محتوای مورد نظر اضافه کنید. همچنین علاوه بر افزودن متن به محتوا، بهتر است که برای بار دیگر تحقیق عبارت کلیدی را برای موضوع آن صفحه انجام دهید. چراکه ممکن است مردم در زمان های مختلف، از عبارت های دیگری نیز برای رسیدن به موضوع مورد نظر، استفاده کنند. در نتیجه، دو اصل مهم بروزرسانی را برای افزایش بازدید سایت باید انجام دهید:
8. هدف قرار دادن عبارات کلیدی طولانی و مهمعبارت های کلیدی طولانی یا همان long-tail keywords یک گزینه بسیار فوق العاده برای افزایش بازدید در گوگل می باشند. این دسته از عبارت های کلیدی می توانند به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن، شما را به رنک های برتر صفحات نتایج جستجوی گوگل برسانند. البته دقت داشته باشید که منظور ما این نیست که به طور کلی استراتژی محتوای وب سایت خود را به عبارت های کلیدی طولانی اختصاص دهید؛ شما باید این عبارات را نیز در گوشه ای از فعالیت های خود، در نظر داشته باشید. علاوه بر این موارد، در سال های اخیر، مردم ما نیز برای اینکه در گوگل جستجو کنند، از متن های طولانی، بیشتر از پیش استفاده می کنند. این مسئله خود یک دلیل بسیار محکم برای این است که شما باید از عبارت های کلیدی طولانی در محتواهای وب سایت خود استفاده کنید. بعد از پیاده سازی این مسئله، در مدت زمان کوتاهی شما شاهد افزایش بازدید گوگل خواهید بود و مخاطبین زیادی با استفاده از عبارات کلیدی طولانی وارد وب سایت شما خواهند شد. نکته ای که وجود دارد این است که هر عبارت کلیدی طولانی، مناسب نیست؛ در نتیجه، قبل از شروع تولید محتوای خود، بهتر است از ابزارهایی مثل گوگل ترندز استفاده کرده و میزان جستجوی آن عبارت کلیدی توسط مردم را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. البته همان ابزارهایی که از آن ها برای تحقیق عبارات کلیدی استفاده می کردید نیز می توانند در این زمینه کمک زیادی به شما بکنند. به هر حال، بهتر است قبل از انجام هر کاری، جوانب را به خوبی بسنجید؛ مخصوصا اگر هدف آن کار افزایش بازدید گوگل باشد. :: بازدید از این مطلب : 190 نوشته شده توسط : عبادی
با راهکارهای سئو و به کارگیری آن ها در روند فعالیت های خود، می توانید وضعیت کسب و کارتان را ارتقا دهید. سئو سایت از مهمترین مواردی است که امروزه تمامی صاحبان وب سایت ها با آن درگیر هستند. هر صاحب وب سایتی که بخواهد عملکرد سایتش را بهبود بخشد، به دنبال راهکارهایی است تا نرخ پرش، ترافیک، بازدید، محتوا، رنک و بسیاری از موارد دیگر را شدیدا تقویت کند. در نتیجه بسیار مهم و حیاتی می باشد که با استفاده از راهکارهای سئو، به بهترین شکل از رقبای خود جلوتر رفته و در نتایج جستجو گوگل رتبه اول را برای خود کنید و آن را کسب کنید. پس ما در این مقاله برای شما بهترین و تاثیرگذارترین راهکارهای سئو را محیا کرده ایم که با به کارگیری صحیح آن ها می توانید عملکرد موفقیت آمیزی داشته باشید.امیدواریم که برایتان مفد واقع شود ضمن این که تقاضا داریم نظرات خود را برای ما بنویسید. لینک سازی ارزشمند برای بهینه سازی سایت خیلی مهم استلینک سازی از اصلی ترین مواردی است که در بهینه سازی وجود دارد. اگر لینک سازی شما با استفاده از استراتژی های مناسب ایجاد شود، می توانید رنک مناسبی از گوگل دریافت کنید. البته باید دقت داشته باشید که لینک هایی که به صورت داخلی و هم به صورت خارجی مورد استفاده قرار می دهید، نباید از یک حد خاصی بیشتر شود؛ چراکه این ارزش محتوای شماست که در درجه اول برای گوگل و کاربران اهمیت دارد. لینک های خارجی یا بک لینک ها در واقع از دو حالت خارج نیستند؛ یا با استفاده از تکنیک ها و راهکارهای سئو کلاه سیاه ایجاد شده اند، یا با پیاده سازی راهکارهای سئو کلاه سفید مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی بک لینک یعنی اینکه در سایت های دیگر که رتبه بالایی در نتایج جستجو دارند، لینک هایی کسب کنید که به صفحات سایت شما داده شدهاند. در نتیجه هر زیاده روی در این زمینه می تواند به عنوان یک فاکتور منفی در جهت افت رنک سایت شما در نظر گرفته شود. نکته ای که در این زمینه وجود دارد این است که علاوه بر کسب لینک های ارزشمند، شما باید دارای محتوایی با ارزش نیز باشید که در نتیجه بتوانید رتبه بسیار بالایی از گوگل دریافت کنید. اهمیت هاست در بهینه سازی سایت!شما قبل از این که از یک هاست دامنه بگیرید حتما باید قوانین هاست مورد نظر را به خوبی مطالعه و مورد بررسی قرار دهید. در این زمینه حتما باید دقت داشته باشید که از هاست هایی که به spammer دامنه می دهند و یا اینکه سرعت بسیار پایینی در زمینه ارسال اطلاعات سایت برای موتور جستجو مورد نظر دارند، خودداری کنید. در نتیجه با رعایت این مورد می توانید عملکرد صفحات سایت خود را به خوبی افزایش دهید. تاثیر محتوای ویدئویی در سئوبا توجه به آمارهای به دست آمده متوجه می شویم که هر ساله بر تعداد علاقه مندان به محتوای ویدئویی افزوده می شود. افراد بیشتر دوست دارند آموزش ها، نکات و بسیاری از موارد دیگر را به جای اینکه به صورت متن فرا بگیرند، تنها با مشاهده یک ویدئوی جذاب چند دقیقه ای، این مطالب را به خاطر بسپارند. در نتیجه اهمیت دارد که شما علاوه بر اینکه محتوای متنی سایت خود را بهینه سازی و تقویت کنید، بر روی ویدئوهای خود نیز به خوبی کار کنید تا کاربران بسیار زیادی جذب وب سایت شما می شوند. همچنین محتوای ویدئویی اگر به خوبی ایجاد شده باشد، میتواند توسط کاربران در پلتفرم های مختلف به اشتراک گذاشته شود. تولید محتوای با کیفیتبا گذشت زمان، گوگل فاکتورهای رتبه بندی خود را نیز بروز و پیشرفته تر می کند. در نتیجه شما باید در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان تنها برای موتور جستجو و افزایش رنک سایت خود محتوا تولید نکنید؛ بلکه هدف اصلی شما باید جلب رضایت کاربران باشد. شما باید بتوانید با استفاده از راهکارهای سئو مناسب، محتوایی ارزشمند تولید کنید که هم از نظر کاربران و هم از نظر موتورهای جستجو قابل قبول بوده و شرایط دریافت رنک های برتر را نیز داشته باشند. در این زمینه شما می توانید از نکات مهم آموزش تولید محتوا استفاده کنید و ارزش مقاله های صفحات سایت خود را چندین برابر کنید. تجزیه و تحلیل عملکرد سایتشما با استفاده ابزارهای رایگان و غیررایگان بسیار زیادی که در گوگل وجود دارد، می توانید عملکرد صفحات سایت خود را از چندین نگاه متفاوت مورد بررسی قرار دهید. این مورد به شما کمک می کند تا به راحتی عیب ها و نکات مثبت فعالیت های خود را شناسایی کرده و به راحتی بتوانید نواقص را مرتفع و نکات مثبت را تقویت کنید. پیشنهاد ما این است که قبل از استفاده از هر ابزار دیگری ابتدا از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید.
بهینه سازی عنوان صفحه سایت
عنوان صفحه یکی از اصلی ترین فاکتورهایی می باشد که سبب میشود یک کاربر جذب یک وب سایت و محتوایش بشود . این بسیار طبیعی می باشد که هرچه این عنوان جذاب تر و ارتباطش با محتوای شما بیشتر باشد، می تواند نقش موثری در افزایش بازدید و در نهایت بهبود رنک سایت شما را داشته باشد . اولین تکنیکی که جزو مهم ترین ترفندهای سئو می باشد، این خواهد بود که عبارت کلیدی اصلی محتوای خود را در ابتدای عنوان استافده کنید و در مرحله بعدی باید سعی کنید که عبارات و کلمات جذاب کننده را در متن عنوان خود به کار ببرید. با توجه به جدیدترین روش های سئو متوجه می شویم که به کار بردن اعداد نیز می تواند عنوان شما را تا حدودی برای کاربران جذاب کند. با مشاهده یک عنوانی که در آن از عددهای مختلف استفاده شده است، کاربر این نکته در ذهنش شکل می گیرد که محتوای این سایت طبیعتاً ساختار یافته می باشد و نظم بهتری نسبت به دیگر رقبایش دارد؛ بنابراین تصمیم می گیرد که وارد وب سایت شما شود و از مطالبتان استفاده کند. تحقیق کلمات کلیدی و تاثیر آن در رتبه سایتبهتر است قبل از این که شروع به تولید محتوا کنید، ابتدا عبارات کلیدی مدنظر خود که می خواهید برای آن ها رتبه مناسبی در نتایج جستجوی گوگل دریافت کنید را مشخص کرده و بر اساس آن ها نوشتن مقاله های خود را شروع کنید. شما با استفاده از ابزارهای مختلفی که وجود دارد می توانید سختی کلمات کلیدی را شناسایی کنید. این نکته در نتیجه باعث میشود بفهمید برای افزایش رتبه برای کلمه کلیدی در مورد نظرتان چقدر باید تلاش کرده و از راهکارهای سئو استفاده کنید. اگر در ابتدای راه استفاده از ترفندهای سئو هستید، پیشنهاد ما این است که عباراتی را انتخاب کنید که سختی بسیار زیادی نداشته و رقابت برای آن ها خیلی نیست. رفته رفته با بهبود رتبه صفحات سایت، بهتر است که به سمت عبارات کلیدی بروید که رقابت برای آن ها بالاست. امیدواریم که اهمیت سئو سایت و کاربرد ترفندهای سئو را به خوبی فهمیده باشید و تصمیم گرفته باشید که جدیدترین روش های سئو را در استراتژی های خود پیاده سازی کنید. طبیعی است که هرچه بهتر و بروزتر در این زمینه باشید، می توانید رتبه بسیار بالاتری نسبت به رقبای کسب و کار خود داشته باشید. :: بازدید از این مطلب : 194 نوشته شده توسط : عبادی
یکی از مهم ترین مفاهیمی که امروزه هر شخصی که با سئو سروکار دارد باید بداند، این است که Keyword Stuffing چیست و چه ماهیتی دارد. هنگامی که می خواهید وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید، همواره راه و روش هایی در جلوی روی شما قرار می گیرد که کمی وسوسه انگیز بوده و ظاهرا شما را سریعتر از حالت عادی، به آنچه که می خواهید می رساند. احتمالا شما هم در نظر دارید که از تکنیک هایی استفاده کنید که سریعا منجر به افزایش رنک و ورودی سایتتان شود . اما همواره باید به یاد داشته باشید که keyword stuffing یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه بوده است که نه تنها شما را در نهایت به نتیجه نمی رساند ، بلکه احتمال جریمه شدن را نیز به شدت افزایش می دهد. برویم سراغ تعریف keyword stuffing تا کمی بیشتر با نحوه کارکرد این تکنیک کلاه سیاه آشنا شوید و یاد بگیرید که چطور می توان از آن دوری کرد. keyword stuffing چیست؟keyword stuffing (پرکردن صفحه با کلمه کلیدی) زمانی رخ می دهد که در یک صفحه از سایت، به هدف افزایش رتبه در گوگل، تکرار یک کلمه کلیدی، بیشتر از حد معمول باشد. در این روش، وبمستر، می کوشد که تا جایی که می تواند کلمه کلیدی مدنظرش را در بخش های مختلف صفحه و محتوای آن، بگنجاند. امروزه بمباران صفحات با کلمات کلیدی مانند سال های قبل، محبوبیت خود را از دست داده است؛ اما با این حال شاهد هستیم که برخی از برندها برای ارتقا سئو سایتشان، از این تکنیک کلاه سیاه استفاده می کنند. انواع keyword stuffing:
مثالی از سایتی که می خواهد برای کلمه کلیدی “دانلود فیلم خارجی کمدی” رنک بگیرد اما خواسته یا ناخواسته keyword stuffing رخ داده است: “دانلود فیلم خارجی کمدی اهمیت بسیار زیادی دارد . برای دانلود فیلم خارجی کمدی بهترین کار این می باشد که دانلود فیلم خارجی کمدی تان را از یک سایت معتبر انجام دهید. دانلود فیلم خارجی کمدی می تواند به بهبود روحیه کمک زیادی کند و جالب است بدانید که فیلم خارجی کمدی اگر به درستی انتخاب شود و دانلود فیلم خارجی کمدی به بهترین شکل انجام شود، آن موقع است که خود و خانواده تان نهایت لذت را از تماشای فیلم خارجی کمدی خواهید برد. در ادامه در مورد مزیت ها و راه و روش های دانلود فیلم خارجی کمدی بیشتر توضیح می دهیم…”. خب واضح است که نویسنده متن بالا هیچ ارزشی را به مخاطب ارائه نمی کند و تنها هدفش کسب رتبه برای کلمه کلیدی می باشد که این همه آن را تکرار کرده است. مشخص است که نویسنده متن بالا با مفهوم چگالی کلمه کلیدی هم آشنایی ندارد؛ نحوه محاسبه چگالی کلمه کلیدی در یک متن به این صورت است که نسبت تعداد تکرار کلمه کلیدی مدنظر به تعداد کل کلمات آن محتوا را در 100 ضرب کنیم. در محتوای بالا، به هیچ عنوان چگالی کلمه کلیدی، مطابق با اصول سئو نیست. البته عددی برای این قضیه مشخص نشده است؛ اما معمولا بیشتر وب سایت ها سعی می کنند که این درصد را نزدیک عدد 2 نگه دارند. نکته مهم: اگر در نتایج جستجوی گوگل می بینید که یک سایت از این تکنیک استفاده کرده و در بین رنک های برتر قرار گرفته، به هیچ عنوان از آن الگوبرداری نکنید؛ این وب سایت دیر یا زود توسط گوگل جریمه شده و از نتایج جستجو حذف خواهد شد. شوخی با گوگل، بدترین ریسکی است که یک سئوکار می تواند انجام دهد! همچنین نوعی از keyword stuffing وجود دارد که برای کاربران قابل مشاهده نیست. در این روش، عبارات کلیدی در بخش هایی قرار می گیرند که فقط خزنده موتور جستجو می توان آن را کراول کند و کاربران این کلمات را مشاهده نمی کنند؛ که شامل:
بر خلاف چیزی که به نظر می رسد و برخی از برندها تصور می کنند با این کار می توانند خزنده موتور جستجو را فریب دهند، پیاده سازی این نوع از keyword stuffing مستقیما بر افت رنک سایت اثر می گذارد.
چرا keyword stuffing برای سایت مضر می باشد؟
با توجه به مثالی که در بالا برای این قضیه زدیم، یکی از واضح ترین دلایلی که نباید از این تکنیک سئو کلاه سیاه استفاده کنید باید برایتان مشخص باشد؛ Keyword stuffing تجربه کاربری بسیار بدی را برای سایتتان ایجاد خواهد کرد! محتوایی که در سایت باید قرار بگیرد باید ارزش را ارائه کند ؛ حال این ارزش هر چیزی می تواند وجود داشته باشد . وقتی شما صفحات سایت خود را با کلمات کلیدی متعدد بمباران کنید، خب واضح است که نمی توانید به این مهم دست پیدا کنید. کاربران زرنگ تر از آن هستند که فکرش را بکنید. آن ها بعد از اینکه وارد یک وب سایت شدند، سریعا متوجه می شوند که هدف مدیر آن سایت از بارگذاری محتوایش چه چیزی بوده است. اگر کاربری معنای keyword stuffing را بداند که سریعا متوجه داستان شده و از سایتتان خارج می شود؛ اگر هم با این مفاهیم آشنایی نداشته باشد، بعد از مطالعه چند خط از محتوای موردنظر، متوجه بی کیفیت بودن آن شده و از سایت خارج می شود. حتما می دانید که افزایش نرخ پرش سایت، کابوس تمامی سئوکاران است. در بیشتر دوره های آموزشی سئو معتبر، تاکید بر این می شود که محتواهای سایت نباید مختص موتور جستجو نوشته شوند. شما باید طوری محتوا تولید کنید که هم کاربران و هم موتور جستجو را راضی نگه دارید. شاید در 10 سال گذشته، کسی که مفهوم keyword stuffing را می دانست، می توانست با پیاده سازی انواع آن، به رنک یک گوگل برسد؛ اما امروزه الگوریتم رتبه بندی گوگل آنقدر پیشرفت کرده و بروز شده است که وب سایت های تخطی گر را جریمه کرده و از نتایج جستجو حذفشان می کند. پس جمع بندی در مورد علت نابودی سئو سایت هایی که از صفحات خود را با کلمات کلیدی بمباران می کنند، را در نظر داشته باشید ؛ 3 دلیل اصلی که برای این داستان وجود دارند:
:: بازدید از این مطلب : 211 نوشته شده توسط : عبادی
استراتژی سئو چیست؟استراتژی سئو سایت (که با عنوان های رویکرد سئو و استراتژی بهینه سازی سایت نیز شناخته می شود) پروسه ای از برنامه ریزی، تشریح و پیاده سازی مراحل طراحی شده ای است که منجر به ارتقا رتبه بندی وب سایت موردنظر در نتایج گوگل می شود. به زبان دیگر، استراتژی های سئو همان اصولی هستند که از آن ها پیروی می کنید تا ترافیک ارگانیک بیشتری برای وب سایت خود به دست بیاورید. حالا این استراتژی می تواند برای وب سایت خود شما باید که به تازگی آن را راه اندازی کرده اید یا اینکه می تواند برای شخص دیگری باشد که مسئولیت بهینه سازی سایتش را بر عهده گرفته اید؛ در هر حال شما باید طبق یک اصول خاص به پیش بروید تا بتوانید به رنک های برتر برسید و این روند را همواره ادامه بدهید. بر همین اساس، 9 مرحله کلی برای تدوین استراتژی سئو می توان در نظر گرفت که شامل موارد زیر است: مرحله 1: تهیه یک لیست از کلمات کلیدی مرحله 2: آنالیز صفحه اول گوگل مرحله 3: تولید چیزی خاص یا متفاوت مرحله 4: یک قلاب اضافه کنید! مرحله 5: بهینه سازی داخلی سایت مرحله 6: بهینه سازی برای هدف جستجو مرحله 7: کاری کنید محتوای شما فوق العاده به نظر برسد مرحله 8: ساخت لینک برای صفحات سایت مرحله 9: ارتقا و بروز رسانی محتوا هیچ زمان نمی توان گفت که عملیات سئو سایت را می توان در یک بازه زمانی مشخص به نتیجه رساند. شما باید طبق یکسری مراحل که تشکیل دهنده استراتژی شما هستند، فعالیت کنید و نکته مهم دیگر اینکه تمامی این مراحل با یکدیگر در تعامل می باشند. مرحله 1: تهیه یک لیست از کلمات کلیدی تقریبا همه چیز در روند سئو، به کلمات کلیدی وابسته است. حال فکر می کنید اولین مرحله در روند یک استراتژی حرفه ای چیست؟ تحقیق کلمات کلیدی. از روش های زیادی می توان تحقیق کلمات کلیدی را انجام داد؛ یکی از ساده ترین و مرسوم ترین آن ها استفاده از Google Suggestion است که از طریق آن می توان به عباراتی دست یافت که مردم ما بیشتر از هرچیزی با استفاده از آن ها در گوگل جستجو می کنند. تنها کافی است که عبارت کلیدی وب سایت مورد نظر را در گوگل جستجو کنید و مشاهده خواهید کرد که گوگل پیشنهاداتش را به شما ارائه می کند. برخی از افراد، خیلی ساده به این روش نگاه می کنند و حتی آن را بی اثر می دانند؛ در صورتی که اینطور نیست و این تکنیک را می توان یکی از بهترین روش ها برای تحقیق کلمات کلیدی دانست؛ چراکه عبارات پیشنهادی، مستقیما از خود گوگل آمده اند. اگر کسی پیشنهادات گوگل را رد کرد، بدانید به کلی نمی داند که استراتژی سئو چیست و چطور می توان یک نمونه عالی آن را تنظیم کرد. پیشنهاد می کنم که در پروسه تحقیق کلمات کلیدی وب سایت خود، کلمات کلیدی طولانی یا همان long-tail keywords را در اولویت خود قرار دهید. به این دلیل که رنک گرفتن برای آن ها ساده تر است و همین ویژگی می تواند به شما کمک کند تا بتوانید یک پایه قوی برای سایت ایجاد کنید. به طور کلی، هر کلمه کلیدی که رقابت کمتری داشته باشد، رنک گرفتن برای آن ساده تر خواهد بود. پس این فرصت را از دست ندهید. البته نباید از عبارات کلیدی اصلی که هدف اصلی شما در استراتژی بهینه سازی سایت باید باشند، فراموش کنید. پس، اولین قدمی که در تدوین استراتژی بهینه سازی سایت باید انجام دهید، تحقیق کلمات کلیدی است که باید با کلمات کلیدی طولانی شروع شود؛ برای پیاده سازی این پروسه، علاوه بر گوگل، می توانید از ابزارهای رایگانی که در این زمینه وجود دارند، استفاده کنید.
مرحله 2: آنالیز صفحه اول گوگل از طریق بررسی رقبا خب، تا اینجای کار چیدمان استراتژی بهینه سازی سایت، شما کلمات کلیدی هدفتان را پیدا کرده اید. حالا باید ببینیم که چه اقداماتی برای این عبارات کلیدی از سمت رقبای انجام شده است. یکی از کلماتی که مدنظر دارید را از لیست انتخاب کرده و در گوگل سرچ کنید. در این مرحله باید از تجربه و هوش خود استفاده کنید. بررسی کنید که استراتژی وب سایت هایی که برای آن عبارت کلیدی در صفحه اول هستند، به چه صورت است. مثلا عنوان های آن ها را بررسی کنید تا متوجه شوید از چه دستورالعملی باید در روند کاری خود استفاده کنید. مرحله 3: تولید چیزی خاص یا متفاوت در مرحله سوم استراتژی، نوبت آن است که باکیفیت ترین محتوایی که می توانید را تولید کنید. وقتی صحبت از محتوای سئو شده می شود، دو گزینه پیش روی شما وجود دارد:
بهتر است هر دو فاکتور “تفاوت” و “برتری” را مورد بررسی قرار دهیم… تفاوت در تدوین استراتژی بهینه سازی سایت، بعد از آنکه صفحه اول گوگل را بررسی کردید، حتما می خواهید محتوایی تولید کنید که بسیار بهتر از آن محتواهایی باشد که در صفحه اول حضور دارند. درست است؟ این کار خیلی خوبی است اما بعضی وقت ها بهتر است که به جای تولید محتوای بهتر، محتوایی تولید کنید که به طور کلی از دستورالعمل لینک های صفحه اول، پیروی نکند و کاملا متفاوت باشد. چرا؟ این ترفند به محتوای شما کمک می کند تا در میان وب سایت های مختلف، خودنمایی کند و این خودنمایی کردن، سبب می شود تا نرخ کلیک، بازدید، نرخ تبدیل، رتبه بندی و … ارتقا پیدا کنند.
به عنوان مثال، فرض کنید می خواهید که یک مقاله در مورد بهینه سازی سایت برای تلفن همراه بسازید و منتشر کنید؛ اگر صفحه اول گوگل را بررسی می کنید، می بینید که همه لینک هایی که حضور دارند، از یک دستورالعمل پیروی کرده اند و هیچکدام از آن ها خودنمایی نمی کند. حالا فرض کنید که یک وب سایت بیاید و عنوانی مثل “100 تکنیک اسرارآمیز بهینه سازی سایت برای موبایل” را برای مقاله خود قرار دهد. شاید مفهوم این عنوان با عقل جور درنیاید؛ اما به قدری می تواند در افزایش ورودی شما تاثیر داشته باشد که تعجب خواهید کرد. متفاوت بودن فاکتوری است که در بیشتر استراتژی های سئو سایت قدرتمند پروژه های بزرگ، دیده می شود. پس شما هم سعی کنید در فاکتورهای مختلف استراتژی خود، متفاوت بودن را در نظر داشته باشید. برتری اگر متفاوت بودن باب میل شما نیست، باید گزینه دوم را در استراتژی بهینه سازی سایت پیاده سازی کنید. یعنی باید محتوایی تولید و منتشر کنید که از نظر اطلاعاتی که ارائه می دهد، اصلا قابل قیاس با لینک های صفحه اول نباشد. به عنوان مثال اگر می خواهید بهترین گوشی های هوشمند سال جاری را معرفی کنید، باید تک به تک آن ها را از همه نظر تحلیل و بررسی کرده و نتیجه این کار را به بهترین شکل ممکن، به مخاطبین ارائه دهید. این در صورتی است که استراتژی دیگر رقبای شما، ارائه خلاصه ای از اطلاعات در مورد این گوشی های هوشمند باشد. مرحله 4: با رعایت اصول، بک لینک بسازید چه بخواهید چه نخواهید، برای بهبود رنک سایت در نتایج جستجو، نیاز مبرم به ساخت بک لینک وجود دارد. در حقیقت، مراجع معتبری مثل ماز، هنوز هم بک لینک را قوی ترین عامل برای افزایش رتبه در گوگل می دانند. پس، بک لینک ها یکی از فاکتورهای رتبه بندی به شمار می روند. مسئله اصلی این است که چگونه باید بک لینک سازی را شروع کنیم که مشکلی برای استراتژی سایت ما به وجود نیاید؟ بک لینک ها را باید به گونه ای بسازید که نه تنها گوگل، بلکه کاربران هم نتوانند تشخیص دهند که آن لینک ها توسط شما ساخته شده اند. به همین جهت باید بک لینک های مرتبط، نامرتبط، فالو، نوفالو، باکیفیت و بی کیفیت بسازید. استراتژی ای که از این روش بهره ببرد، بدون شک جزو بهترین استراتژی های سئو خواهد بود. علت توصیه ای که در بالا کردیم، کاملا واضح است؛ ببینید هدف اصلی از بک لینک ها این است که گوگل متوجه شود که وب سایت موردنظر آنقدر ارزشمند است که دیگر وب سایت ها تصمیم گرفته اند به آن لینک بدهند؛ این یعنی چی؟ یعنی قرار نیست گوگل متوجه شود لینک هایی که به وب سایت شما داده شده اند، ساختگی می باشند. به همین دلیل تدوین استراتژی سئو باید به گونه باشد که تنوع قالب بک لینک ها از نظر ساخت، به خوبی رعایت شود. نکته مهم: دقت داشته باشید که وب سایت هایی که به تازگی راه اندازی شده اند، حداقل باید 3 ماه از انتشار اولین محتوای آن ها گذشته باشد و رتبه ای در SERPs گرفته باشند تا بتوانند کار ساخت بک لینک را شروع کنند.
مرحله 5: بهینه سازی برای سئو داخلی
این مرحله بیشتر در مورد این است که محتوای سایت خود را برای سئو، بهینه سازی کنید. نکات، مفاهیم و تکنیک های سئو داخلی آنقدر زیاد است که نمی توان در بخش کوچکی از یک مقاله چیدمان استراتژی سئو همه آن ها را بررسی کرد. به همین دلیل، تمرکزمان در این بخش را محدود به سئو محتوا می کنیم. در این مرحله از تدوین استراتژی که مختص سئو محتواست، قرار نیست به چگونگی چگالی کلمات کلیدی بپردازیم؛ اکثر شما می دانید که چطور باید از کلمات کلیدی در متن محتوا استفاده کنید؛ یا اگر هم نمی دانید، با یک جستجوی ساده می توانید یاد بگیرید. خلاصه اینکه در این بخش شما باید به سیستم لینک سازی داخلی خود بپردازید. هنوز که هنوزه لینک سازی داخلی یکی از بخش های مهم سئو سایت بوده و بر روی بهبود آن موثر است. البته در صورتی که دقت و تمرکز فراوانی در این زمینه به خرج دهید. ببینید فلسفه لینک سازی داخلی این است که شما از صفحاتی که اعتبار و رنک بالاتری دارند، به دیگر صفحات خود لینک بدهید تا آن ها نیز به کمک صفحات رنک بالای شما، بهبود رتبه داشته باشند (البته این فلسفه کلی است و باید بدانید که دلایل زیادی برای انجام لینک سازی داخلی غیز از انتقال اعتبار وجود دارد). برای انجام این کار، به حساب سرچ کنسول سایت موردنظر خود بروید، برترین صفحاتی که از نظر ورودی و رنک وجود دارند را انتخاب کنید؛ بهتر است همیشه یک لیست از این صفحات داشته باشید و آن را بروز کنید. سپس، باید بررسی کنید که کدام صفحات مدنظر شما هستند که می خواهید بهبود رتبه داشته باشند. سرانجام، از صفحات با رنک بالاتر، به صفحاتی که رنک پایین تری دارند، لینک می دهید. انجام لینک دهی بین دو صفحه بسیار ساده است؛ اما مهم این است که چه صفحاتی برای لینک دادن انتخاب شده اند. مرحله 6: بهینه سازی برای هدف جستجوی کاربر قطعا می دانید که محتوای یک صفحه باید تطابق بالایی با آنچه که کاربر می خواهد داشته باشد. اما ما می خواهیم از جنبه ای متفاوت به موضوع هدف جستجوی کاربر نگاه کنیم. فرض کنید که یک کاربر در گوگل عبارت کلیدی “افزایش بازدید گوگل” را جستجو می کند؛ ما در نیوسئو مقاله ای در این زمینه تولید و منتشر کردیم؛ اما این محتوا در ماه های ابتدایی کار خود نتوانست در بین 5 رتبه برتر صفحه اول قرار بگیرد؛ می توانید حدس بزنید که دلیلش چه چیزی بود؟
شاید فکر کنید که محتوایی که تولید کرده بودیم کیفیت خوبی نداشت یا اینکه در روند بهینه سازی آن مشکل داشتیم؛ اما اصلا اینطور نبود. ما یک محتوای جامع و مفید در زمینه اصول سئو تولید کردیم و به کاربران توضیح دادیم که چطور می توانند با استفاده از این اصول به رنک یک برسند. با این حال، در بین رنک های برتر نبودیم؛ اما بعد از بررسی و تحلیل هایی که انجام دادیم، متوجه شدیم که کاربرانی که عبارت کلیدی افزایش بازدید گوگل را جستجو می کنند، به دنبال مطالعه مفاهیم و اصول نیستند! آن ها می خواهند سریعا تکنیک هایی را مشاهده کنند که این تکنیک ها تاثیر مستقیمی در افزایش بازدید سایت آن ها داشته باشد. به همین دلیل، متن محتوا را دوباره نوشتیم و آن را بروز رسانی کردیم. بعد از مدت کوتاهی شاهد افزایش رتبه بسیار خوبی برای آن محتوا بودیم. چرا؟ چون توانستیم میزان تطابق محتوا با هدف جستجوی کاربر را به حداکثر برسانیم. گوگل اهمیت بسیار بالایی برای این قضیه در نظر می گیرد و آن دسته از وب سایت هایی که نتوانند مطابق با هدف جستجو عمل کنند را به هیچ وجه در بین ده لینک صفحه اول قرار نمی دهد. پس، سعی کنید نگاه خود به هدف جستجوی کاربر را شبیه این مثالی که زدیم کنید تا بهترین استراتژی برای شما به صورت خود به خود شکل گیرد. دقت داشته باشید اگر در تدوین استراتژی سئو جایگاهی برای هدف جستجو در نظر گرفته نشود، آن استراتژی عملا به هیچ دردی نخواهد خورد! مرحله 7: کاری کنید محتوای شما فوق العاده به نظر برسد به طور کلی، ظاهر و طراحی محتوا شاید کم ارزش ترین بخش روند تولید و بازاریابی محتوا باشد. اما به هیچ عنوان به این معنی نیست که شما به طور کلی بیخیال طراحی و ظاهر محتوای سایتتان شوید. چه فایده ای دارد که محتوای بسیار فوق العاده ای تولید و منتشر کنید، اما ظاهرش به گونه ای باشد که هیچ کاربری نتواند حتی یک دقیقه به آن به طور کلی نگاه بکند؟ مطمئن باشید که با این کار، بخش اعطمی از استراتژی خود را نابود ساخته اید. دقیقا به همین دلایل، وب سایت های برتر، هزینه های زیادی برای ظاهر و طراحی وب سایت خود می کنند. حتی در برخی موارد، محتواهای بی کیفیتی که اطلاعات مفیدی ارائه نمی کردند، با داشتن طراحی جالب و جذاب، توانسته اند کاربران زیادی را جذب کنند. مرحله 8: ساخت لینک برای صفحات سایت اکنون زمان آن رسیده است که فعالانه برای محتوایی که تولید کرده اید، لینک بسازید. به صورت دقیقتر، در این بخش از استراتژی سئو ما قرار است 3 متد از هزاران روشی که برای ساخت بک لینک وجود دارد را برای ساخت بک لینک به شما عزیزان ارائه کنیم. درخواست ثبت لینک شما می توانید از طریق ارسال ایمیل یا پل های ارتباطی که برخی از سایت های در سایتشان قرار می دهند، با آن ها تماس بگیرید و از آن ها به صورت خیلی حرفه ای درخواست کنید که به صفحه خاصی از وب سایت شما لینک بدهند. در نظر داشته باشید که بیان این مطلب باید به گونه ای باشد که طرف مقابل تصور کند که با برندی حرفه ای روبروست و اگر لینکی به سایت شما بدهد، در واقع به چیزی با ارزش و مفید لینک داده است. به زبان دیگر شما باید خودتان را خیلی خاص جلوه دهید. تحلیل بک لینک های رقبا این روش یکی از رایج ترین هاست و اگر به درستی و با دقت فراوان انجام شود، می تواند یکی از موثرترین ها هم باشد. در این متد شما با استفاده از ابزارهایی که در گوگل وجود دارد، بک لینک های بهترین سایت هایی که برای عبارت کلیدی هدفتان رنک گرفته اند را شناسایی کرده و دقیقا شروع به ساخت همان بک لینک ها می کنید. ابزار Backlink Checker ارائه شده توسط Ahrefs می تواند گزینه خوبی برای شروع کار باشد. ثبت رپورتاژ آگهی رپورتاژ آگهی یکی از بهترین روش های ساخت بک لینک می باشد؛ اما اگر کسب و کاری دارید که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده و هنوز به درآمد بالایی نرسیده است، ممکن است هزینه هایش برای شما کمی سنگین باشد. رپورتاژ آگهی متن تبلیغاتی است که شما خودتان آن را تولید کرده و در آن معمولا 3 لینک قرار از وب سایت خود قرار می دهید؛ سپس به یک وب سایت با رنک و اعتبار بالا پیشنهاد می کنید تا در ازای دریافت مبلغی، این پست تبلیغاتی را در بین صفحاتی منتشر کند. تولید و نشر رپورتاژ آگهی اصول خود خود را دارد که حتما باید رعایت شوند؛ در غیر این صورت نه تنها کمکی به شما و سایتتان نمی کند، بلکه ممکن است در نهایت باعث جریمه شدن سایتتان بشود. مرحله 9: ارتقا و بروز رسانی محتوا در حال حاضر، بروز رسانی محتوا نقش بسیار کلیدی در بهبود رنک سایت را دارا می باشد . در نتیجه و در اخر ، شما از همان زمانی که تولید محتوای سایت خود را شروع کرده اید باید به این فکرافتاده باشید که قرار است این محتوا بعدا بروز شود. پس باید متن آن را به گونه ای تولید کنید که مشکلی در روند کاری آینده شما به وجود نیاید. خیلی جالب است که در نظر داشته باشید که کمتر کسی به اهمیت بروز رسانی محتوا در بین متخصصین سئو پی برده است. در نتیجه، شما می توانید با قرار دادن آن در استراتژی سئو خود، به بهترین شکل ممکن، افزایش رتبه داشته باشید. البته دقت داشته باشید که در روند بروز رسانی محتوا به هیچ وجه نباید زیاده روی کرد. همچنین صفحاتی که شما برای بروز رسانی انتخاب می کنید، باید بر اساس اصول انتخاب شده و طی مدت زمان مشخصی تغییر کنند. تنها در این صورت است که بروز رسانی محتواهایی که در سایت وجود دارند، می تواند به بهبود رنک کلی سایت کمک کند. در برخی موارد، آن دسته از وب سایت هایی که در بروز رسانی محتواهایشان زیاده روی کرده اند، با افت رتبه هم مواجه شده بودند. :: بازدید از این مطلب : 2579 نوشته شده توسط : عبادی
کسب درآمد از تلگرام در سال های گذشته افراد زیادی را به ثروت رسانده است. شاید اگر این قضیه را 5 سال پیش به کسی می گفتی، باورش نمی شد! اما جوانان و کسب و کارهای نوپای زیادی از این بستر استفاده کردند و رشد قابل توجهی داشتند. بازاریابی شبکه های اجتماعی یک استراتژی بسیار مهم است که فرصت های زیادی را در اختیار بازاریاب ها قرار می دهد. اما همه می دانیم که هدف اصلی از رسانه ای مثل تلگرام، خرید و فروش یا رشد کسب و کارها نبود؛ بنا بر این بود که مردم از این بستر برای ارتقا ارتباطات خود با دیگران استفاده کنند. اما رفته رفته شاهد بودیم که افراد زیادی فعالیت در تلگرام را جدی تر از بقیه قلمداد کردند! این افراد همان هایی هسنتد که آینده را به بهترین شکل ممکن پیش بینی می کنند. منظور این است که اگر می بینید اکنون کسب درآمد از تلگرام رونق زیادی گرفته، باید بدانید که هیچ برنامه ریزی برای این کار از قبل ارائه نشده بوده و مردم به صورت خودجوش دست به این اقدام زدند. خب، کمتر ایرانی را پیدا می کنید که با تلگرام آشنایی نداشته باشد، پس به همین دلیل خیلی به معرفی و بررسی مفاهیم ابتدایی این شبکه اجتماعی بی نظیر نمی پردازیم و فرض را بر این می گیریم که شما عزیزان همگی با محیط و کارکرد تلگرام آشنا هستید. ما قرار است در ادامه این مقاله، سازوکارهایی را بیان کنیم که با استفاده صحیح از آن ها می توانید حتی به کسب درآمد روزانه از تلگرام دست یابید. آمار و ارقام وضعیت تلگرامدر اینجا چند آمار کلی در مورد تلگرام وجود دارد که ممکن است برای بازاریابان مفید باشد:
چه چیزی تلگرام را به یک بستر بسیار مناسب برای کسب درآمد تبدیل کرده است؟روش های زیادی وجود دارد که افراد می توانند کسب درآمد از تلگرام داشته باشند. اما چه ویژگی هایی باعث این شده است؟
تلگرام این ویژگی را ندارد که کانال هایی که به تازگی راه اندازی شده اند، بتوانند خود را تبلیغ کنند. در واقع تلگرام همه چیز را به خود کاربران و مخاطبان خود سپرده است . همین مسئله باعث شده است تا ادمین ها به فکر تبلیغات کانال خود به واسطه کانال های موفق دیگر افتاده باشند . اگر همین الان تلگرام خود را مورد بررسی قرار دهید ، تبلیغات هدفمند زیادی را مشاهده میکنید در کانال های متعدد ! . شما هم اگر کسب و کارتان رشد خوبی داشته باشد ، می توانید از کانال های دیگر طبق تعرفه منصفانه ای که مشخص می کنید، هزینه ای دریافت کنید. هرچه بازخورد کانال شما بیشتر باشد، طبیعتا هزینه ای که دریافت می کنید هم بیشتر خواهد بود.
راه دیگری که می شود از طریق آن در تلگرام به درآمد رسید، این می باشد که کانالی راه اندازی کنید که اطلاعات بسیار مفیدی در آن وجود داشته باشد و شروع به تبلیغ در ان بکنید. سپس می توانید برای عضویت افراد مختلف در آن کانال، تعرفه هایی را مشخص کنید. برای به نتیجه رساندن این کار نیاز به این دارید که یک کانال عمومی در ابتدا راه اندازی کرده باشید؛ بعد از اینکه این کانال تا حدودی به موفقیت رسید و شما مشتری های هدف خود را پیدا کردید، وقت کسب درآمد از طریق کانال خصوصی است. به عنوان مثال، همه ما کانال های صرافی های مختلف را در تلگرام داریم؛ بیشتر آن ها بعد از اینکه تعداد اعضایشان به حدنساب رسید، کانالی راه اندازی می کنند و در آن اطلاعات و سیگنال های خرید و فروش را قرار می دهند و برای عضویت در آن، از افراد علاقه مند، هزینه ای را دریافت می کنند. این مسئله در مورد کانال های آموزشی نیز صدق می کند.
امروزه اعتماد مردم به فضای وب بیشتر از قبل شده است. روزانه شاهد هستیم که تعداد بسیار زیادی خرید اینترنتی انجام می شود. از خرید اقلام کوچک زندگی گرفته تا ماشین و حتی در برخی موارد منزل! پس اگر قصد کسب درآمد از تلگرام را به واسطه به فروش رساندن محصولاتتان دارید، کار سختی پیش روی شما نیست؛ تنها مسئله ای که وجود دارد این است که باید هوشمندانه عمل کنید. تلگرام بستری را برای شما فراهم کرده است که می توانید به راحتی و با پیاده سازی برخی از تکنیک های تبلیغ نویسی، فروش خود را چندین برابر کنید. اگر وب سایت یا اپلیکیشن دارید، می توانید با تولید محتواهای تبلیغاتی در مورد محصولتان، کاربران را از تلگرام به وب سایت و اپلیکیشن خود بکشانید. :: بازدید از این مطلب : 213 |
|
آرشیو مطالب آخرین مطالب پیوند های روزانه مطالب تصادفی مطالب پربازدید چت باکس
تبادل لینک هوشمند پشتیبانی LoxBlog.Com
|