نوشته شده توسط : عبادی

بک لینک یا لینک خارجی چیست؟

زمانی که برای ارتقای کسب و کار خود به دنبال سئو سایت (بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو) می روید، لینک سازی از مهم ترین دغدغه های شما می شود. لینک هایی که برای سئو سایت به آن ها نیاز دارید، لینک های داخلی و لینک های خارجی هستند. لینک خارجی، لینکی است که به یک دامنه خارجی، ارجاع می دهد. متخصصان سئو، استراتژی لینک سازی خارجی را موثرترین عامل در کسب رتبه های بالا در موتورهای جستجو می دانند. لینک های خارجی در بالا رفتن اعتبار سایت نقش پررنگی دارند؛ به این دلیل که موتورهای جستجوگر، لینک خارجی را یک نظر مثبت از سمت شخص ثالث در نظر می‌گیرند. به بیان دیگر باید بگوییم که، موتورهای جستجوگر بر این باورند که چیزی که دیگران درباره سایت شما می گویند، مهم‌تر از چیزی است که شما درباره خودتان می گویید.

 

لینک سازی خارجی چگونه انجام می شود؟

ایجاد بک لینک یا لینک خارجی کار دشواری است؛ به خصوص که اغلب کسب و کارها در روزهای ابتدایی فعالیت خود، به دنبال آن می روند. ایده آل ‌ترین حالت برای داشتن لینک خارجی، آن است که سایت های دیگر بدون پرداخت هزینه، به سایت شما ارجاع دهند؛ اما این اتفاق در مراحل بعدی رشد اتفاق می افتد و شما ناچارید ابتدا با پرداخت پول، سایت خود را در معرض دید قرار دهید. بهتر است بدانید که خرید یا فروش لینک برای بالا بردن رتبه سایت، خلاف قوانین گوگل است؛ زیرا گوگل به حقوق کاربران اهمیت زیادی می‌دهد و دوست دارد تنها محتواهای خوب در دسترس باشند و وقت کاربران هدر نرود. این دست اشتباهات ناشی از آشنا نبودن با استراتژی لینک سازی خارجی است. با ما همراه باشید تا با اصول و قواعد تهیه استراتژی لینک سازی آشنا شوید.

استراتژی لینک سازی خارجی چیست؟

استراتژی لینک سازی به این معنی است که میزان لینک دهی به سایت های دیگر یا دریافت لینک از سایت های مختلف، طبیعی باشد و شما با برنامه ریزی دقیق، بر اساس کلمات کلیدی، به صورت هدفمند، لینک دریافت کنید.
برای داشتن یک استراتژی لینک سازی خارجی مفید، به شما پیشنهاد می کنیم به نکات زیر توجه کنید:
1.    غنی سازی محتوا: از اینکه محتوای شما ارزش لینک دادن دارد، مطمئن شوید. اگر محتوای شما به گونه ای نباشد که مخاطب را درگیر کند، تاثیری نخواهد داشت.
2.    انتشار رپرتاژ آگهی و مقاله در روزنامه ها و مجله های اینترنتی: مقالاتی با محتوای مناسب در سایت ها و مجلات پربازدید منتشر کنید.
3.    محتوای خود را اعتبار بخشید: با تولید محتوای خلاقانه و یونیک، سعی کنید به محتوای خود اعتبار ببخشید تا مخاطب را کنجکاو کنید.
4.    به دنبال سایت هایی با page authority بالا در زمینه موضوعات تخصصی سایت خود بروید. این سایت ها مخاطبان اصلی شما را به سایتتان هدایت می کنند.
5.    بلاگ ایجاد کنید: داشتن یک بلاگ با محتوای آموزشی می‌تواند بهترین نتیجه را برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورد. امکان به اشتراک گذاری مطالب شما با محتواهای آموزشی بالا می رود و بیشتر دیده می شوید و سایت های مرتبط با حوزه شما، به شما لینک می دهند.
6.    شبکه سازی اجتماعی را در نظر بگیرید: با افرادی که در حوزه کاری شما فعالیت می کنند، ارتباط برقرار کنید و شبکه سازی کنید. ارتباطات تخصصی موجب تبادل اطلاعات می شود. استراتژی لینک سازی خارجی به شما می گوید که چه شبکه های اجتماعی ای برای رشد کسب و کار شما مناسب است.

 

 

اصول و قواعد لینک سازی خارجی چیست؟

برای لینک سازی خارجی، قواعد بسیاری مهمی وجود دارد که نادیده گرفتن هرکدام، میتواند باعث به هدر رفن زحت های شما و پنالتی شدن سایت شما در نهایت شود. بهتر است پیش از اقدام به لینک سازی خارجی و گرفتن بک لینک، به نکات زیر توجه نمایید:


1.    در سایت های مرتبط لینک سازی کنید: اگر سایت شما در حوزه خدمات خودرو فعالیت می کند، نباید در سایت هایی که درباره آموزش مطالب درسی مطلب تولید می کنند، از شما نامی برده شود. شما باید به دنبال پربازدیدترین و پرترافیک ترین سایت در حوزه تخصصی فعالیت خودتان باشید. البته سایت هایی وجود دارند که حالت دایره المعارف دارند و موضوعات مختلفی را پوشش می دهند. اگر قصد دارید این گونه سایت ها را انتخاب کنید، بهتر است از بالا بودن امتیاز این سایت ها مطمئن باشید. سایت برترین ها از این دست سایت های جامع است که در هر دسته، مطلبی برای گفتن دارد و می تواند موجب بالا رفتن بازدید شما بشود.
انجمن ها و فروم های سایت های پرطرفدار که کاربران زیادی دارد، لینک های قوی و خوبی محسوب می شوند. نام بردن از سایت شما در این انجمن ها و اتاق های گفتگو، بسیار مفید است و از نظر برخی کارشناسان دیجیتال مارکتینگ، بهترین تبلیغ محسوب می شود. حضور فعال در انجمن‌ها و پاسخگویی به سوالات، موجب جلب مشتری و هدایت کاربران به سایت شما می شود. بنابراین لینک سازی خارجی در سایت های مرتبط و مفید را از نظر دور ندارید.


2.    از کلمات کلیدی مختلف استفاده کنید: علت آنکه بر داشتن استراتژی لینک سازی خارجی تاکید می شود، این است که به شما کمک می کند دیدی جامع داشته باشید و از هیچ نکته ای غافل نشوید. انتخاب کلمات کلیدی بر اساس استراتژی لینک سازی خارجی به شما می گوید که باید از کلمات کلیدی متنوع و هم‌خانواده استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. برخی مدیران سایت ها تصور می کنند که باید مدت زمان مشخصی را به ارتقا دادن یک کلمه کلیدی اختصاص دهند اما این استراتژی صحیحی نیست و بازدهی ندارد. بنابراین بهتر است یک پژوهش جامع بر روی کلمات کلیدی مفید برای تبلیغ سایت یا محصول خود انجام دهید و زمان مناسب برای کار کردن بر روی هر دسته از کلمات کلیدی را تعیین نمایید.


3.    به سایت های مختلف لینک بدهید: شاید در جستجوهایتان برای گرفتن لینک، به سایت هایی بربخورید که از همه نظر برای ارتقا دادن محصول شما مناسب باشند. سایت هایی مثل بیتوته را در نظر بگیرید. این سایت ها در همه زمینه ها موضوع دارند و در گوگل از امتیاز بالایی برخوردار هستند. راحت ترین کار این است که تمام لینک هایتان را از این سایت بگیرید؛ اما این کار اشتباه است. نباید تصور کنید که داشتن ۱۰۰ لینک از سایتی پربازدید مانند بیتوته می تواند موجب رشد شگفت انگیز کسب و کار شما شود؛ برعکس، این کار پیشرفت کار شما را در یک مرحله مشخص، ثابت نگه می دارد. هر URL یک بار برای شما امتیاز می آورد و فراموش نکنید که تعداد بالای Refeering Domain  برای شما امتیاز می‌آورد، نه تعداد لینک‌ها. یک استراتژی لینک سازی خارجی اصولی، به شما می گوید که به دنبال سایت های متنوع با امتیاز خوب در حوزه تخصصی خودتان باشید.


4.    محتوای سایت خود را بهبود بخشید: پیش از آنکه بک لینک بگیرید و منتظر باشید کاربران زیادی را به سایت خودتان جلب کنید تا مشتری شما شوند، مطمئن شوید که سایت شما از نظر رابط کاربری و محتوا غنی شده است و سایتی حرفه ای را بالا آورده اید. مدیران دیجیتال مارکتینگ به شما توصیه می کنند که لندینگ پیج (صفحه فرود) سایت خود را طوری طراحی کنید که جذاب باشد و محصول شما را خیلی سریع به کاربر معرفی کند.


5.    در دام مزرعه لینک نیافتید: یکی از تکنیک های قدیمی سئو کلاه سیاه، ایجاد مزرعه لینک است که در آن، گروهی از وب سایت ها به طور مشترک به یکدیگر لینک می‌دهند یا با پرداخت پول به سایت های پربازدید، از آن ها لینک دریافت می کنند. این لینک ها با فریب دادن موتورهای جستجو، قصد دارند که در مدت زمانی کوتاه، در رتبه های بالای نتایج جستجو قرار بگیرند. در صورتی که از چنین سایت هایی لینک بگیرید، سایت شما اسپم می شود. داشتن استراتژی لینک سازی خارجی، به معنی اجتناب از انتشار لینک در چنین سایت هایی است.
6.    به دنبال سئو کلاه سیاه (Black Hat Seo) نباشید: فراموش نکنید که گوگل رفتا غیرطبیعی و طبیعی سایت شما را متوجه می شود؛ بنابراین به دنبال پیشرفت خیلی سریع نباشید. الگوریتم های گوگل محتوا و لینک های سایت شما را بررسی می کنند و در صورتی که متوجه شوند شما به دنبال رشد غیرطبیعی سایت خود هستید، شما را پنالتی می کنند. از یاد مبرید که سئو فرایندی زمان بر است و کیفیت همیشه مهم تر از کمیت است.

 

مزایای لینک سازی خارجی چیست؟

لینک ها در سئو سایت حیاتی ترین عنصر هستند. زمانی که شما  استراتژی لینک سازی خارجی را تهیه کرده و لینک سازی خارجی را شروع می کنید، باید مراقب باشید تا لینک های باکیفیت بگیرید تا باعث ارتقای رتبه ی سایت خود شوید. تعدادی از مزایای لینک سازی خارجی عبارت است از:
1.    قدرتمند شناخته شدن وب سایت شما: زمانی که کاربران بتوانند محتوای موردنظر خود را از طریق سایت شما به راحتی پیدا کنند، به سایت شما ارجاع می دهند و سایت شما از نظر موتورهای جستجوگر قدرتمند شناخته می شود.
2.    ردیابی ترافیک وبسایت: زمانی که سایت هایی با ترافیک بالا به سایت شما ارجاع می دهند، بخشی از ترافیک بالای سایت آن ها به سایت شما نیز انتقال پیدا می کند. این میزان ترافیک با ابزارهای تحلیلگر گوگل قابل اندازه گیری است و شما می توانید از میزان موثر بودن لینک خارجی مطلع شوید.
3.    دریافت لینک های متقابل: زمانی که شما در مطالب خود به سایت های خاصی اشاره کنید، آن ها را دعوت می کنید که از سایت شما نیز بازدید کنند. با این کار شانس خود را برای دریافت لینک متقابل افزایش می دهید. برای دریافت لینک خارجی، این راه، کم‌هزینه ترین و موثرترین راه است.

اهمیت لینک سازی خارجی در سئو چیست؟

•    هر لینک خارجی به صفحه شما، یک رای (vote) محسوب می شود: لینک های خارجی به گوگل می گویند که صفحه شما از نظر محتوا به اندازه کافی خوب است و ارزش به اشتراک گذاشته شدن را دارد. طبق استراتژی لینک سازی خارجی، گرفتن لینک از سایت های معتبر، به شما کمک می کند تا بیشتر دیده شوید.
•    لینک های خارجی ترافیک سایت شما را بیشتر می کنند. موتورهای جستجوگر زمانی که یک وبسایت را کراول می کنند، تمام لینک ها را دنبال نمی کنند؛ اما نام بردن از سایت شما در یک سایت دیگر، امتیاز محسوب می شود و ترافیک سایتتان را با هدایت کاربران به سایت شما، افزایش می دهد.
•    گرفتن لینک از سایت هایی با رتبه بالا یا دامنه قوی باعث می شود که رتبه سایت شما بهبود پیدا کند. اصطلاح link juice مثال خوبی برای نشان دادن این موضوع است که اگر سایت هایی با اعتبار بالا به شما لینک بدهند، اعتبار سایت شما نیز بالا می رود.

 

۵ روش معتبر بک لینک سازی چیست؟

  1. گرفتن لینک از سایت های خبری: سایت های خبری پربازدید هستند و از نظر اعتبار دامنه و اعتبار صفحه، قوی هستند. با لینک گرفتن از سایت های خبری می توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید.


2.    گرفتن لینک خارجی از رقبا: داشتن یک استراتژی لینک سازی خارجی، شما را قادر می سازد با تولید محتوای بسیار قوی، رقبا را به لینک دادن به خودتان ترغیب کنید. لینک هایی که رقبا به شما می دهند، ارزشمند هستند و تاثیر خوبی در کسب و کار شما دارند.


3.    گرفتن بک لینک از فروم ها: در فروم های فعال در حوزه تخصصی کاری خود جستجو کنید و لینک سایت خودتان را در آن ها قرار دهید.


4.    گرفتن بک لینک از پروفایل شبکه اجتماعی: شبکه های اجتماعی از محبوبیت زیادی برخوردارند و ایجاد پروفایل در آن‌ها، می‌تواند ترافیک بیشتری را به سمت سایت شما هدایت کند. فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین، توییتر، جی پلاس و... را متناسب با کسب و کار خود، راه اندازی کنید و با محتوای مناسب، به روز رسانی نمایید. انتخاب شبکه های اجتماعی می بایست طبق استراتژی لینک سازی خارجی انجام شود و بدون برنامه، جز سردرگمی برای شما  نتیجه ای نخواهد داشت.
5.    گرفتن لینک خارجی از سایت های مختص نقد و بررسی: سایت هایی که به صورت تخصصی به نقد و بررسی محصولات می پردازند، بهترین جا برای گرفتن لینک هستند. از آن ها بخواهید در ازای دریافت هزینه نقد و بررسی، به سایت شما بپردازند.

۶ ابزار مفید برای لینک سازی خارجی چیست؟

پس از تهیه استراتژی لینک سازی خارجی، برای اجرا و تحلیل میزان پیشرفت خود، ناچارید از ابزارهایی بهره بگیرید که بهترین آن‌ها را در اینجا به شما معرفی می‌کنیم:
1.    Google Webmaster :  با استفاده از این ابزار می توانید جایگاه سایت خود را رضد کنید و ببینید در چه عبارت های جستجویی، در نتایج نمایش داده شده اید‫. دریافت گزارش بک لینک های گوگل وب مستر به شما کمک می کند تا استراتژی لینک سازی خارجی خود را تغییر دهید یا در صورت نیاز، اصلاح کنید‫.
2.    Check my links :  می توانید با استفاده از این سایت، لینک های شکسته، داخلی و خارجی سایت خود را کنترل کنید‫.
3.    Moz :  این سایت بهترین سایت برای سئو سایت و بررسی لینک های  سایت است که تمامی لینک هایی را که به سایت شما داده شده است، نشان می دهد‫.
4.    Open Site Explorer :  این سایت ابزار بی نظیری برای تجزیه و تحلیل بک لینک و شناسایی میزان محبوبیت لینک است که به شما امکان می دهد سایت خود را بررسی کنید‫.
5.    Ahrefs :  این سایت نیز کامل ترین ابزارها را برای تحلیل وب سایت، بک لینک، اعتبار دامنه، اعتبار صفحه و‫… در اختیار شما می ‌گذارد.
6.    ‫:Ranksignals این سایت شاید از کاربردی ترین سایت هایی باشد که در گرفتن بک لینک به شما کمک کند زیرا لینک های ساخته شده توسط رقبا را به شما نشان می دهد و شما می توانید با بررسی دقیق رقبای خود، استراتژی لینک سازی خود را قوی تر کنید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 486
|
امتیاز مطلب : 88
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عبادی

سئو همان تکنیکی است که می‌تواند ترافیک ورودی وب‌سایت شما را تا چندین برابر افزایش دهد. اما این تکنیک‌ها مدام درحال تغییر هستند. نکاتی که قصد داریم امروز به آن بپردازیم مهمترین تغییرات سئو در سال ۲۰۲۱ است. همانطور که میدانید گوگل مدام درحال به روز رسانی الگوریتم های خود است. بناربراین علم سئو هم مدام باید به روز رسانی شود. در ادامه مهترین و محبوب ترین نکات سئو در سال 2021 را بررسی می‌کنیم.

 

 

 

تغییرات سئو در سال ۲۰۲۱

۱- پر رنگ‌تر شدن هوش مصنوعی در سئو

این روزها اخبار پیشرفت تکنولوژی بر پایه هوش مصنوعی زیاد شنیده می‌شود. موتور جستجوی گوگل هم در این حوزه حرفی برای گفتن دارد. هوش مصنوعی در این موتور جستجو بر پایه الگوریتم رنک برین است.

کارشناسان گوگل جزییاتی درباره‌ی این موضوع فاش نکرده‌اند، اما بسیاری از کارشناسان سئو معتقدند که بحث بررسی تجربه‌ی کاربری از اولویت‌های مهم گوگل در تغییرات پیش رو است. بنابراین فاکتور مدت زمان ماندن کاربر در وب‌سایت شما کمی اهمیت بیشتری نسبت به قبل پیدا می‌کند.

۲- رشد جستجوی صوتی و کمرنگ کردن جستجوی متنی

 

به لطف وجود ابزارهایی مثل Google Assistant، السکای آمازون و ابزار siri در اپل جستجوی صوتی نسبتا به گذشته محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

برای جانماندن از این تغییر بهتر است متون محتوای وب‌سایت را به سمت جملات ساده و عامیانه‌تر پیش ببرید. به ساختار جملاتی که در صحبت‌های عامیانه استفاده می‌شود دقت کنید و از آنها کمک بگیرید.

۳- سازگاری در موبایل، خطری برای رتبه‌ی وب‌سایت‌های ناسازگار

در سال ۲۰۱۹ گوگل با ایجاد ایندکس موبایل – فرست (mobile-firest indexing)، به همگان اعلام کرد که به سازگاری طراحی در حالت موبایل اهمیت ویژه می‌دهد. طبق گزارش‌های موجود در وب‌سایت cnbc در سال ۲۰۲۵ حدود ۳/۴ از کاربران دنیا برای جستجو به موبایل خود متکی هستند.

این گزارشات نشان‌دهنده‌ی افزایش میزان وب‌گردی با موبایل در آینده‌ی نزدیک است. بنابراین داشتن ساختار مناسب، صفحات پر سرعت، اجازه دسترسی به ربات‌های گوگل در حالت موبایل اهمیت ویژه‌ای دارند.

۴- تغییر رتبه‌ی سایت با رعایت اصول سه گانه گوگل در کیفیت محتوا

کیفیت محتوا یکی از مهمترین فاکتورهای سئو است که گوگل بارها و بارها به آن تاکید است. در این میان اصول سه‌گانه‌ی گوگل شامل “خبرگی، معتبر بودن و رعایت امانت” در مقالات باعث می‌شود که محتوای شما با کیفیت شناسایی شود.

در مقالات گذشته راجع به نوشتن محتوای سئو شده صحبت کردیم که می‌توانید به آن مراجعه کنید. همچنین شناسایی پرسونای مخاطب، پیداکردن اهداف کلیدواژه‌های جستجو شده و ساخت محتوای دلخواه کاربر، می‌تواند شما را در این مسیر یاری دهد.

۵- بهبود نتایج سئو با محتوای طولانی‌تر

در موارد قبلی از اهمیت کیفیت محتوا صحبت کردیم اما نباید موضوع کمیت را از یاد ببریم. بر اساس گزارش وب‌سایت semrush، مقالاتی با طول ۳۰۰۰ کلمه نسبت به مقالات کوتاه‌تر (۹۰۰ تا ۱۲۰۰ کلمه‌ای) حدود ۳ برابر ترافیک بیشتر دریافت می‌کنند و ۴ برابر اشتراک گذاری بیشتری دارند.

همچنین این مقالاتی که ما منتشر کردیم پتانسیل بیشتری برای دریافت بک‌لینک طبیعی خواهند داشت چرا که یه مقاله ۳۰۰۰ کلمه‌ای معمولاً بسیار جامع است و می‌تواند منبع خوبی برای سایر وب‌سایت‌ها باشد.

در قدم اول و نخست نوشتن همچنی مقاله ای بسیار سخت به نظر خواهد رسید اما کافی می باشدکه اول مقاله‌ی خود را به چندین قسمت مختلف ولی مرتبط تقسیم کنید و هر بخش را با یک تگ h2 یا h3 از بخش بعدی تفکیک دهید . پس از آن نوبت به آن می رسد که برای هر بخش توضیحاتی را ارائه دهید و در صورت لزوم آنها را به زیربخش‌های کوچکتری تقسیم نمایید.

۶- استفاده از داده‌های ساختار یافته

احتمالاً موقع جستجو در گوگل با نتایج خیلی ویژه و پیشنهادی به نام اسنیپت‌ها برخورد کرده اید و به عبارتی مواجه شده اید. این باکس‌های ویژه باعث خواهند شد اطلاعات بیشتری در همان صفحه نمایش نتایج به کاربر نمایش داده بشود. یکی از مزایای این اسنیپت‌ها این می باشد که توجه کاربر را به سمت وب‌سایت دارای این نوع نتایج، جلب خواهد کند و احتمال کلیک و رضایت کاربران افزایش می‌یابد

نتایج حاصل از افزونه‌ی faq

اسنیپت‌ها به کمک داده‌های ساختاریافته ایجاد خواهند شد . تنها و تنها کافی می باشد که این داده های مشخص شده را به وب سایت خود اضافه کنید. نمونه‌ای از داده‌های ساختار یافته را در تصویر بالا مشاهده می‌کنید که حاصل استفاده از افزونه‌ی FAQ است.

۷- افزودن ویدیو، استراتژی موثر در سئو ۲۰۲۱

توجه داشته باشید که وب سایت یوتیوب بیش از یک میلیارد کاربر دارد! این آمار به خوبی میزان محبوبیت ویدیو را در سطح جهان را به ما نشان میدهد . اگر تا به حال به سمت محتوای ویدیویی نرفته‌اید، اکنون زمان آغاز آن می باشد. استفاده از ویدیوی مرتبط به محتوا، دارای توضیحات سئو شده می‌تواند در سئو وب‌سایت شما موثر باشد.

۸- نقش بهینه سازی تصاویر در جستجوها

جستجو با تصاویر، یکی دیگر از روش‌های جستجو است که هر روز محبوب‌تر می‌شود. اکنون زمان آن فرا رسیده که علاوه بر محتوای متنی و ویدیویی به محتوای تصویری وب‌سایت خود بهای بیشتری بدهید.

استفاده از تصاویر با کیفیت، مرتبط به موضوع، با نام مناسب و دارای متن جایگزینی مناسب باعث بهبود سئو محتوا می‌شود. همچنین افزودن آدرس تصویر به نقشه سایت باعث ایندکس بهتر آن خواهد شد.

۹- توجه بیشتر به کلمات مرتبط با محتوا

در گذشته توجه اصلی مقالات روی کلمه‌ی کلیدی اصلی بود. تولیدگر محتوا با تکرار کلمه کلیدی به تعداد لازم، می‌توانست محتوا را با آن کلمه‌ی کلیدی مشخص در بین نتایج جای دهد. اما در سال ۲۰۲۱ توجه الگوریتم گوگل روی کلمات مرتبط با محتوا است.

همانطور که می‌دانید گوگل قصد دارد جستجوی معنایی (عدم وابستگی به کلیدواژه) را بهبود ببخشد. بنابراین در سئو محتوا علاوه بر کلیدواژه‌ی اصلی می‌توانید روی چندین کلیدواژه‌ی دیگر که از نظر مفهوم به موضوع اصلی نزدیک هستند، مانور دهید.

پیدا کردن کلمات کلیدی به جای یک کلمه‌کلیدی و استفاده از کلمات LSI می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

۱۰ – سئو محلی پررنگ‌تر از گذشته

 

در مقالات قبلی از اهمیت سئو محلی صحبت کرده بودیم. همانطور که می‌دانید الگوریتم‌های گوگل در حال بهبود برای پیدا کردن نتایج محلی هستند. این بهبود در سرچ‌های فارسی مشهود است. کافی‌است از دونقطه‌ی مختلف در شهر، یک عبارت ثابت و مربوط به مکان مثل “رستوران‌های اطراف ” را جستجو کنید. نتایجی که هربار دریافت می‌کنید متفاوت هستند.

 



:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 86
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : عبادی

شاید شما هم اخیراً با پیغام خطایی روبرو شده‌اید که خطای 403 گوگل را به شما نشان داده است و به شما می‌گوید که اجازه دسترسی به این سرور را ندارید و این اجازه را دارا نمی باشید . به احتمال زیاد، شما هنوز نمیدانید که چگونه می‌توان این خطا را در وب‌سایت خود برطرف کرد و دوباره وارد وب سایتتان بشوید اما . نگران نباشید! این یک خطای متداول می باشد که بسیاری از کاربران وب با آن روبرو می‌شوند. در این مقاله به رفع این خطای متداول خواهیم پرداخت.

مراحل ذکر شده در این مقاله، عمدتا بر روی وردپرس متمرکز است و کار میکند . اما می‌توان در وب‌سایت‌های دیگر نیز اعمال شود. به طور خلاصه، برای رفع خطای 403 می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

پرونده .htaccess خود را بررسی یا تنظیم مجدد کنید ویا تغییر نام دهید.

بازنشانی مجوزهای پرونده و پوشه

همه افزونه‌های وردپرستان را غیرفعال کنید.

 

 

 

خطای 403 forbidden چیست؟

خطاهای 403 ممکن است، براساس شرایط مختلف، در مرورگرها متفاوت نشان داده شود. گاهی اوقات، این خطا می‌تواند در نتیجه چندین تغییر باشد که ممکن است شرکت میزبان شما در سیستم خود ایجاد کرده و یا به دلیل اجرای برخی از بروزرسانی‌ها رخ داده باشد.

در واقع این خطا، یک کد وضعیت HTTP می‌باشد و زمانی رخ می‌دهد که وب سرور IP شما را در مقابل دسترسی به صفحه یا Url که قصد باز کردن آن را با مرورگری که در گوشی یا کامپیوتر دارید، ممنوع کرده است و اجازه دسترسی نمی‌دهد. در ادامه نمونه‌هایی از برخی از این خطاها وجود دارد که در مرورگر خود با آن مواجه می‌شوید:

403 Forbidden: خطای 403 ممنوع

HTTP 403: خطای HTTP 403؛ ممنوع

Forbidden: ممنوع

Error 403: ارور 403

HTTP Error 403 – Forbidden

Forbidden: You don’t have permission to access [directory] on this server: ممنوع؛ شما اجازه دسترسی به “فهرست” این سرور را ندارید.

403 درخواست ممنوع با قوانین اداری!

دسترسی رد شد شما اجازه دسترسی ندارید.

دلایل به‌وجود آمدن خطای 403

دریافت خطای 403 در اواسط توسعه ممکن است برای شما نگران کننده باشد . اما قبل از اینکه بتوانیم آن را برطرف کنیم، باید در مورد دلیل واقعی ایجاد آن اطلاعاتی را بیشتر بدانیم . دلیل ساده اینکه ما این خطا را مشاهده می‌کنیم این است که شما سعی دارید به چیزی دسترسی پیدا کنید که اجازه ندارید. این خطا اساساً به دلیل موارد زیر است:

تنظیمات نادرست در پرونده .htaccess

دارنده یا مالک صفحه‌ای که شما قصد استفاده از آن را دارید، ممکن است بصورت اتفاقی مجوزهایی را تنظیم کرده باشد که هر IP نتواند به این صفحه دسترسی پیدا کند.

آموزش رفع خطای 403

اکنون که از عوامل مختلف ایجادکننده خطای 403 گوگل آگاه شدید. وقت آن رسیده است که چگونگی رفع آن را بررسی کنیم.

توجه: اگر اخیراً از یک میزبان وب به میزبان دیگر مهاجرت کرده‌اید و فراموش کرده‌اید سرورهای نام خود را تغییر دهید، دامنه شما ممکن است همچنان به سمت میزبان وب قدیمی شما باشد.

۱- بررسی پرونده .htaccess

ممکن است با پرونده .htaccess آشنا نباشید. دلیل این امر این است که پرونده اغلب در فهرست پروژه پنهان می‌ماند. با این حال، اگر از File Manager Manager استفاده می‌کنید، باید htaccess را به طور پیش‌فرض در hPanel خود مشاهده کنید.

 

اگر از cPanel استفاده می‌کنید، با دسترسی به Control Panel میزبان با کمک File Manager می‌توانید این کار را انجام دهید.

در این قسمت، برای بررسی پرونده .htaccess مراحل زیر را به‌ترتیب انجام دهید:

پرونده htaccess را برای تهیه نسخه پشتیبان در سیستم خود بارگیری کنید.

پس از اتمام کار ، پرونده را حذف کنید.

سپس سعی کنید به وب‌سایت خود دسترسی پیدا کنید.

اگراینکار درست عمل کند، نشان می‌دهد که پرونده htaccess خراب بوده است.

برای ایجاد یک فایل .htaccess جدید، به داشبورد وردپرس خود وارد شوید و روی قسمت تنظیمات بر روی پیوندهای ثابت کلیک کنید.

بدون ایجاد هیچ تغییری، روی دکمه ذخیره تغییرات در پایین صفحه کلیک کنید.

فایل htaccess برای وب‌سایت شما ایجاد می‌شود.

 

 

۲- بازنشانی مجوزهای پرونده و فهرست

دلیل دیگر مواجه با خطای 403 گوگل، مجوزهای ناخواسته برای پرونده‌های شما می‌باشد. به‌طور کلی، پرونده‌ها هنگام ایجاد شدن دارای مجوزهای پیش‌فرضی هستند. این مجوزها نحوه خواندن، نوشتن و اجرای فایل‌ها را برای استفاده شما کنترل می‌کنند. برای شروع، شما می‌توانید مراحل زیر را طی کنید:

با استفاده از سرویس گیرنده FTP به پرونده‌های وب سایت خود دسترسی پیدا کنید.

به فهرست اصلی حساب میزبانی خود بروید.

پوشه اصلی را که شامل تمام پرونده‌های وب سایت شما است که معمولاً پوشه public_html می‌باشد را انتخاب کنید. بر روی آن کلیک راست کرده و File Attributes را انتخاب کنید.

در این قسمت، گزینه Apply to directories only راانتخاب کنید. سپس عدد 755 را در Numeric value وارد کرده و ok را کلیک کنید.

تغییر مجوزهای پوشه  مرحله 3 را تکرار کنید. اما این بار گزینه Apply to files only را انتخاب کرده و 644 را در قسمت مقدار عددی وارد کنید.

پس از اتمام ، اکنون به وب‌سایت خود دسترسی پیدا کنید و ببینید آیا خطا برطرف شده است یا خیر؟

 

 

۳- غیرفعال کردن افزونه‌های وردپرس

اگر مراحل قبل در رفع خطای 403 گوگل نتوانست به شما کمک کند. احتمال خطا به دلیل پلاگین ناسازگار یا معیوب امکان‌پذیر است. در این مرحله باید پلاگین‌ها را غیرفعال کنید.

بهترین کار این است که به جای اینکه مراحل کار را بصورت جداگانه طی کنید. همه پلاگین‌ها را یک‌باره غیرفعال کنید. با استفاده از این مرحله می‌توانید مشکل را تشخیص داده و به دنبال راه حل باشید. مراحل به صورت زیر است:

با FTP به حساب میزبانی خود دسترسی پیدا کنید و به دنبال پوشه public_html (یا پوشه حاوی فایل‌های نصب وردپرس خود) باشید.

تعیین محل پوشه ی wp-content در صفحه

تعیین محل پلاگین پوشه و نام آن را چیزی متفاوت مانند “پلاگین غیرفعال” بگذارید.

پس از غیرفعال کردن تمام افزونه‌ها، دوباره به وب‌سایت خود دسترسی پیدا کنید. اگر مشکل حل شد. پس یک افزونه مشکل‌ساز خطا است. سعی کنید افزونه‌های خود را بررسی کنید. به این ترتیب می‌توانید افزونه معیوب را تشخیص دهید. سپس می‌توانید افزونه را در صورت لزوم به‌روز کرده و یا یک پلاگین جدید نصب کنید.

 

با این وجود، اگر هیچ یک از مراحل فوق برای شما مفید واقع نشد. ممکن است لازم باشد با ارائه‌دهنده میزبانی خود تماس بگیرید. با پیروی از روش های ذکر شده در بالا ، می توانید از خطای 403 گوگل خلاص شوید و وب‌سایت خود را دوباره به مرحله فعالیت بازگردانید.

 



:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 86
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 دی 1399 | نظرات ()