طول عنوان در سایت برای بهتر شدن سئو سایت چقدر باید باشد؟
نوشته شده توسط : عبادی

طول عنوان در سئو از آن دسته مواردی است که هنوز هم بسیاری از متخصصین سئو درباره آن با یکدیگر اتفاق نظر ندارند. تگ عنوان در واقع یک عنصر اصلی HTML است که به صورت اختصاصی متن عنوان صفحه سایت شما را در خود جای داده است. تگ های عنوان در در صفحات نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر به نمایش در می آیند.

عناوین در واقع لینک هایی هستند که کاربران مختلف را وارد به وب سایت شما می کنند. عنوان ها برای سئو سایت نیز به شدت اهمیت دارند و اگر به درستی بهینه سازی شوند، می توانند به رنکینگ و CTR وب سایت شما کمک زیادی بکنند. به طور کلی عنوانی که در title tag یک صفحه وجود دارد باید به صورت مختصر، موضوع محتوای آن صفحه را توصیف کند.

آن مواردی که شما می توانید در عنوان صفحه سایت خود قرار دهید عبارت اند از:

  • عبارت کلیدی اصلی

  • عبارت های کلیدی فرعی

  • نام برند

  • اعداد

  • عبارت های جذاب کننده

ما در این مقاله به این سوالات شما در رابطه با متا تگ عنوان پاسخ داده ایم:

  • متا تگ title چه تاثیری بر سئو دارد؟
  • آیا این متا تگ باعث افزایش بازدید خواهد شد؟
  • چه نکاتی را باید در سئو عنوان رعایت کنم؟
  • روش های بهینه سازی عنوان در مقاله ها بهتر است چپونه باشد؟
  • عنوان در مقاله ها نرخ کلیک را تا چه اندازه افزایش میدهد؟

اکثر مردم فکر می کنند که متا تگ های عنوان بسیار ساده است.

حقیقت این است که، برچسب های عنوان از پتانسیل بیشتری برخوردار هستند.

کار اصلی آن این است که به بازدید کنندگان و موتورهای جستجو آنچه را که می توان از صفحه وب انتظار داشت (به کوتاه ترین و مختصر ترین راه ممکن) بگویید.

 

در اینجا چند دلیل مهم دیگر برای زدن برچسب عنوان وجود دارد:

  • تعداد برداشت های اول: برچسب عنوان شما به طور معمول اولین چیزی است که بازدید کننده بالقوه هنگام انجام جستجو متوجه آن می شود. بنابراین این شانس شما برای ایجاد اولین تصور مثبت است.

 

  • اهرم تجاری: مردم به مارکها اعتماد دارند. حتماً نام تجاری خود را به طور برجسته در برچسب عنوان خود نمایش دهید. این مورد تعداد کلیک را جذب می کند و باعث ترافیک بیشتر می شود.

و فراموش نکنید که Google (و سایر موتورهای جستجو) به برچسب عنوان شما، در کنار موارد دیگر نگاه می کنند تا به صفحه شما کمک کنند.

به آنچه در مورد محتوای شما بی نظیر است نگاه کنید (و به مردم در مورد آن بگویید)

همه افرادی که یک جستجوی Google را انجام می دهند به دنبال چیزی هستند.

اما این مورد، چیزی نیست که همیشه یکسان است.

افراد تمایل دارند به دنبال “کیفیت” های خاصی در نتایج جستجو باشند.

با این حال، اگر شما صفحه پست خود را در اطراف یک سؤال موضوع خاص ایجاد کرده اید، به احتمال زیاد قبلاً بین “خصوصیات” محتوای شما و خصوصیاتی که افراد می خواهند ببینید همپوشانی وجود دارد.

ارتباط مستقیمی بین عنوان و محتوای شما باید وجود داشته باشد.

فقط باید در برچسب عنوان خود این موارد را برای بازدید کنندگان بالقوه روشن کنید.

 

طول عنوان سئو شده باید چقدر باشد تا کار آمد باشد؟

با یک بررسی ساده متوجه این قضیه خواهید شد؛ گوگل به طور معمول، 50 تا 60 کاراکتر متن عنوان را در صفحات نتایج جستجوی خود به کاربران نشان می دهد. اگر عنوان های خود را سعی کنید زیر 60 کاراکتر تولید کنید، بر اساس تجربه ای که به دست آورده ایم، حدود 90 درصد مواقع، موتور جستجوی گوگل، عنوان شما را به صورت کامل به کاربر نشان می دهد.

پس بهتر است بدانید که هیچ محدوده خاصی برای طول عنوان در سئو توسط مرکزی اعلام نشده است؛ حتی اگر کاراکترهای عنوان را بین 50 تا 60 کاراکتر نگه دارید، باز هم ممکن است در برخی مواقع عنوان شما به درستی در گوگل نشان داده نشود. این مسئله هم که گوگل تنها 600 پیکسل را برای عنوان شما در نظر می گیرد، می تواند در نوشتن عناوین، به شما کمک کند.

 

چرا تگ های عنوان تا این اندازه اهمیت دارند؟

اولین دلیلی که متن و طول عنوان در سئو را به یک امر بسیار مهم تبدیل می کند، این است که گوگل از آن به عنوان یک فاکتور رتبه بندی استفاده می کند؛ چه دلیلی مهمتر از این وجود دارد که شما را وادار کند به فکر بهینه سازی عناوین وب سایت خود بیافتید؟

این موتور جستجوگر، از عنوان ها استفاده می کند تا با متوجه شود که موضوع محتوای شما درباره چیست. همانطوری که گفتم عناوین، اولین و تاثیرگذارترین عناصری هستند که کاربران را به شما متصل می کنند. بنابراین، عناوین در 3 مکان کلیدی به کار برده می شوند:

  • صفحات نتایج جستجوی گوگل
  • مرورگر وب
  • شبکه های اجتماعی

چرا طول عنوان شما همیشه در SERP نمایش داده نمی شود


بعضی اوقات، ممکن است متوجه شوید که Google عنوان صفحه ای را نشان می دهد که با عنوانی که وارد کرده اید متفاوت است. این می تواند گیج کننده باشد، به خصوص اگر در زمان و تلاش خود برای یافتن برچسب عنوان مناسب برای محتوای خود سرمایه گذاری کرده باشید.در چنین سناریویی، توضیحات ذکر شده در زیر می تواند به شما کمک کند درک کنید که چرا این اتفاق افتاده است.


واژگون سازی کلمات کلیدی:

اگر در برچسب عنوان خود بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده کرده اید، ممکن است Google عنوان را برای شما بازنویسی کند. بیش از حد استفاده کردن از کلمات کلیدی یک “نه” بزرگ برای بهینه سازی عنوان SEO است. برای جلوگیری از چنین شرایطی، روی نوشتن عناوینی که واقعاً برای کاربران جستجو مفید است، تمرکز کنید.


عناوین جایگزین:

همراه با برچسب عنوان، شما ممکن است عناوین متا جایگزین اضافه کنید. گاهی اوقات، Google ممکن است هر یک از عناوین جایگزین را انتخاب کرده و آنها را در نتایج جستجو نمایش دهد.اگر عنوان متا مربوطه را نوشتید، این سناریو نباید نگران کننده شما باشد. اگر متوجه شدید عنوان نمایش داده شده در SERP ها مناسب نیست، در نظر بگیرید برچسب های عنوان و عنوان متا خود را تغییر دهید.

عدم مطابقت با پرس و جو جستجو:

اگر صفحه وب شما با یک جستجو مطابقت دارد اما عنوان شما مطابقت ندارد، ممکن است Google عنوان شما را بازنویسی کند.
هیچ عنوان دقیقاً مطابق با هر پرس و جو جستجو نیست. با این حال، اگر عنوان شما برای کلمات کلیدی که حجم جستجوی بالایی دارند انتخاب نشده است، این یک پرچم قرمز است. در چنین مواردی، باید برچسب عنوان خود را مجددا بازنویسی کنید تا آن را برای کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا بهینه کنید.
اگر Google هر یک از موارد ذکر شده در عنوان شما را تشخیص دهد، موتور جستجو احتمالاً عنوان جدیدی را برای صفحه وب شما ایجاد می کند. این عنوان جدید بر اساس متن روی صفحه ، لنگرها و منابع دیگر ایجاد شده است.برای جلوگیری از این، شما باید روی بهینه سازی عنوان SEO برای همه صفحات وب خود تمرکز کنید.


با این حال، گاهی اوقات ممکن است Google عناوین صفحات با عناوین کاملاً نوشته شده و مختصر را تغییر دهد. صرف نظر از پرس و جو جستجوگر، عنوانی که توسط مدیر وب مشخص شده است همیشه ثابت است.
اما Google قصد دارد نتایج جستجوی خود را برای مطابقت بهتر با پرس و جو کاربر تنظیم کند.گوگل، عناوین شخصی سازی شده را به کار می گیرد تا برای کاربران توضیح دهد که چرا یک نتیجه خاص برای آنها مهم است.
توضیح نتایج مربوط به و متناسب بودن برای درخواست کاربر می تواند در واقع احتمال مراجعه به آنها را به صفحه وب افزایش دهد.اگر از عنوانی که Google تغییر کرده است راضی نیستید ، همیشه می توانید آن را تغییر دهید. برای این کار می توانید از انجمن راهنمائی وب مسترها کمک بگیرید.

صفحات نتایج جستجوی گوگل

تگ عنوان همان عنوانی را در خود جای داده است که در نتایج گوگل نشان داده می شود(البته این قضیه استثنا هم دارد). حتی اگر وب سایت شما بتواند رنک های برتر را دریافت کند اما نتواند که عنوان مناسبی داشته باشد، مطمئن باشید که نرخ کلیک صفحه مورد نظر شما، رشد خوبی نخواهد داشت.

مرورگر وب

عنوان شما همچنین در بالای مرورگر کاربران به نمایش در می آید. افراد بسیاری تب های زیادی را در مرورگر خود به صورت باز نگه می دارند. عنوانی که جذاب، یونیک، مختصر و شامل عبارت کلیدی باشد، می تواند از بسته شدن صفحه شما توسط کاربر جلوگیری کند و در واقع کاربر ترغیب می شود تا این صفحه را نگه داشته و بعدها آن را مطالعه کند.

 

 

شبکه های اجتماعی

طول عنوان در سئو تنها برای موتورهای جستجو دارای اهمیت نمی باشد ؛ بلکه عنوانی که شما در شبکه های اجتماعی از آن استفاده می کنید تا فعالیت های خود را با کاربران به اشتراک گذاشته و آن ها را وادار و یا بهتر است بگوییم به عبارتی ترغیب کنید که به سایتتان وارد شوند ،  باید تمامی اصول بهینه سازی عنوان را در خود جای داده باشند. در این صورت شما می توانید ورودی وب سایت خود را به شدت افزایش دهید. مطمئن باشید، کاربری که با یک عنوان جذاب و توصیف کننده روبرو شود، سریعا بر روی آن کلیک می کند.

 

شرایط تولید عنوان صفحه در سئو

جهت داشتن بهترین عملکرد برای تولید عنوان صفحه در سئو، باید به یکسری نکات دقت داشته باشید؛ البته به احتمال خیلی زیاد این نکات را به کرات به شما گوشزد کرده اند. با این حال بررسی دوباره آن ها خالی از لطف نخواهد بود.

بهینه بودن طول عنوان در سئو: اگر عنوان شما بسیار طولانی باشد، موتور جستجو بخشی از آن را حذف می کند و در نتایج جستجوی خود آن را به طور ناقص قرار می دهد. در طی این حذف شدن بخشی از عنوان سایت، ممکن است یک بخش بسیار مهم از آن حذف شده باشد که مفهوم عنوان به آن بستگی داشته است. در نتیجه سعی کنید طول عنوان در سئو خود را به هیچ عنوان بیشتر از 60 کاراکتر قرار نداده و عبارت های کلیدی یا عبارت های جذاب کننده را در ابتدای عنوان به کار ببرید.

عنوان را با عبارات کلیدی بمباران نکنید: اگر بیش از حد از عبارت های کلیدی در متن عنوان صفحه خود استفاده کنید، ممکن است گوگل شما را جریمه کند؛ چراکه این نوع از عناوین، موجب آسیب رسیدن به تجربه کاربری می شوند و این مسئله برای گوگل اهمیت بسیار زیادی دارد.

عبارات کلیدی مهمتر را در ابتدای عنوان قرار دهید: بر اساس آمارهای به دست آمده، آن دسته از عبارت های کلیدی که به ابتدای عنوان نزدیک تر هستند، شانس بهتری برای دریافت رنک های بالای نتایج جستجو را دارند. به همین علت است که ما همیشه در نیوسئو به شما پیشنهاد می کنیم که عبارت کلیدی اصلی را در ابتدای عنوان خود به کار ببرید.

از برند خود استفاده کنید: اگر برند و کسب و کار شما بسیار محبوب و شناخته شده می باشد و احتمال می دهید که کاربر بعد از مواجه شدن با نام برندتان، به معتبر بودن محتوا پی می برد، بدون شک باید از نام برند، در بیشتر عنوان ها استفاده کنید. این مسئله هم موجب افزایش نرخ کلیک و همچنین مسبب بهبود اعتبار کسب و کار شما خواهد شد.

سخن آخر

هرچقدر هم که درباره جایگاه و اهمیت عنوان صفحه در سئو برای شما گفته شود، باز هم کم است. سعی کنید همیشه از جدیدترین و بروزترین اطلاعات موتورهای جستجو باخبر باشید تا با استناد به آن ها، بهترین عملکرد را در مورد عنوان و تمام عناصر دیگر سئو سایت از خود نشان دهید.





:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: