پیش بینی مهم سئو سایت
نوشته شده توسط : عبادی

 

از جمله مهم ترین پیش بیتی های مهم سئو سایت ، عبارات و نکات مهمی است که در زیر به آن ها اشاره کرده ایم . نظرات خود را با ما در میان بگذارید ...

 

  1. بزرگترین تجربه رنک دهی در موتور جستجوی گوگل

الگوریتم های سئو حدودا به فاصله هر دو ماه به روز رسانی می شوند. این تغییرات باعث ایجاد نگرش های جدید در ابزارهای استفاده شده گوگل می شود.

اگر به تاریخچه این الگوریتم ها دقت کنید، این الگوریتم ها از ابتدا مانند Florida  ، Caffeine  و موارد جدیدتر مانند Panda، Penguin، Hummingbird و RankBrain  دائما در حال تغییر هستند.

بنابراین همان طور که از تاریخچه الگوریتم های گوگل مشخص است، الگوریتم جدیدتری در راه خواهد بود که بسیار رویکرد متفاوت تری نسبت به الگوریتم های دوره های قبل خواهد داشت.

AI و Machine Learning دو قدرت غیر قابل انکار در سال 2016 بودند. انتظار می رود الگوریتم های یادگیری ماشین ها همواره گسترش پیدا کنند، زیرا هم اکنون نیز می توان تاثیرات آن را در موتور جستجوی گوگل مشاهده کرد.

در صورتی که با الگوریتم RankBrain نا آشنا هستید نمودار ساده آن را در زیر ببینید: 

 

  1. به همه مسائل و جزئیات توجه کنید

آیا به خاطر دارید درست چند ماه قبل از اینکه الگوریتم RankBrain گوگل توسط مقاله Bloomberg معرفی و اعلام شود، همه سئو کاران و کسانی که در این زمینه فعالیت داشتند تقریبا این مسئله را می دانستند؟ بنابراین به تمامی جزئیات، اخبار منتشر شده، مباحث داغ در فروم های مختلف، توییتر، اینستاگرام، فیس بوک و … توجه نمایید.

دومین موردی که بررسی و پیش بینی می شود این است که همه افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند تقریبا از زمان استقرار و شروع به کار الگوریتم های جدید مطلع هستند. پس دوستان عزیزم حتمااا همیشه اطلاعات خودتان را بروز نگه دارید.

RankBrain به مراتب دارای سیستم هوش مصنوعی قوی تر نسبت به پاندا و پنگوئن است و با قدرت پردازش بالاتری (تقریبا 90 درصد) به نسبت دو الگوریتم دیگر ترافیک ها را بررسی می کند.

اما RankBrain هم مانند هر الگوریتم دیگری از شرکت گوگل در حال جابجایی می باشد و به زودی جای خود را به یک الگوریتم قدرتمندتر و دقیق تر می دهد. این چرخه هیچگاه متوقف نخواهد شد.

  1. گوگل در آینده، خصوصیات اسنیپت ها و لیست طبیعی (رنک طبیعی) را یکی خواهد کرد.

چرا گوگل تمامی اسنیپت های خود را یکپارچه نمی کند؟ شاید جواب این سوال را فقط مدیران این شرکت بدانند. اما در آینده ای نزدیک این شرکت اعلام کرده است که تمامی اسنیپت های خود را به صورت یکپارچه در خواهد آورد. این بدان معناست که اسنیپت ها در رتبه بندی سایت در گوگل جزو سیگنال های سایت محسوب می شوند و نقش پر رنگ تری در رنک دهی خواهند داشت.

 

  1. گوگل سایت های دارای موقعیت پایین را از بین می برد 

همان طور که می دانید گوگل به سایت های بی محتوا و بی کیفیت رنک بسیار پایینی می دهد و این مسئله باعث می شود آنها در انتهای لیست گوگل واقع شوند. در اصطلاح این سایت ها از بین می روند.

به طور قطع هر چه در این جستجوگر در رنک بالاتری قرار بگیرید میزان ترافیک و مشتریان احتمالی شما بیشتر خواهند شد.

  1. به زودی سئو محلی دیگر تاثیری در رنک دهی ندارد

امروزه یکی از فاکتورهای مهم در افزایش رنکینگ، کار بر روی سئو محلی سایت می باشد. ولی پیش بینی می شود این سئو به آن صورت که ما آن را میشناسیم دیگر مورد استفاده قرار نخواهد گرفت چرا که گوگل قصد دارد 5 میلیارد دلار از جستجوی محلی بگیرد. به عبارت ساده تر می بایست با سئو محلی خداحافظی کنید.

  1. هکرهای کلاه سیاه بیشتر بر روی سئو کلاه سیاه متمرکز می شوند

گوگل در حال حاضر لیست بلند بالایی از دستورالعمل های غیر قانونی در زمینه سئو دارد و انتظار می رود این لیست بیش از پیش توسعه پیدا کند.

  1. گوگل به شرکت هایی که ابزارهای سئو تولید می کنند اعلام جنگ می دهد

به زودی گوگل به شرکت هایی که در تولید و یا ایجاد ابزارهای سئو نقش ایفا می کنند، اعلام جنگ می کند، زیرا در حال حاضر مشغول طراحی سیستم جدید خود با یک هوش مصنوعی فوق پیشرفته می باشد.

این سیستم قابلیت بیشماری دارد که تمامی کاربران را مجبور می کند که تنها از این سیستم برای بهینه سازی سایت خود استفاده کنند. همچنین به طور اتوماتیک سایر سیستم های دیگر حذف خواهند شد.

در ادامه به برخی از این ابزارها اشاره می کنم:

  • گوگل آنالیتیک

گوگل آنالیتیک استاندارد ترین ابزار برای آنالیز وب سایت است. اگر شما در حال حاضر از این ابزار برای نظارت بر ترافیک سایت تان استفاده می کنید، شانس بزرگی نصیبتان شده است. اما اگر اینطور نیست، نگران نباشید! برای شروع دیر نیست، با راهنمایی های سئو کاران حتی افراد مبتدی نیز می توانند از این ابزار عالی استفاده کنند.

گوگل آنالیتیک اطلاعاتی مانند این که چه صفحاتی در وب سایتتان دارای ترافیک بازدید بیشتری هستند، تعداد بازدیدکنندگان، فعالیت های کاربران، مدت زمان حضور در سایت و …  را نمایش می دهد.

  • Google Insights

توسط Google Insights می توانید سرعت سایت را بررسی کنید. سرعت بارگذاری صفحه می تواند تاثیر بسزایی در رتبه بندی سایت داشته باشد. اما بسیاری از شرکت ها هیچ ایده ای به منظور بهبود سرعت بارگذاری سایت خود ندارند. Google Insights ابزاری است که در این راه به شما کمک می کند. این ابزار به شما می گوید چرا باید وب سایت خود را بهبود دهید و چگونه این کار را برای بارگذاری سریع تر وب سایتتان انجام دهید.

  • گوگل وبمستر

ابزار گوگل وبمستر تولز در کل دنیا طرفداران زیادی دارد. این ابزار رایگان و قدرتمند، گزارشی از اطلاعات وب سایت ها مانند کلمات کلیدی، میزان کلیک و… را نشان می دهد.

  • گوگل Trends

آیا کنجکاوید که بدانید محبوب ترین موضوعات در جستجوی گوگل کدامند؟ گوگل Trends محبوب ترین موضوعات را در اختیار شما قرار می دهد. با استفاده از این ابزار می توانید بررسی کنید که کدام کلمات کلیدی در یک بازۀ زمانی یا در یک کشور یا شهر خاص، بیشترین بازدید را درگوگل داشته اند.

  • نوار ابزار MOZ

نوار ابزار MOZ به شما اطلاعات مفیدی را از هر صفحه وب سایت ارائه می کند. با یک نگاه سریع، شما می توانید به اطلاعاتی از قبیل Page Authority ،Domain Authority و حتی تعداد بک لینک‌ ها دست پیدا کنید. این ابزار که به طور روزانه اکثر متخصصان سئو از آن استفاده می کنند، در یک نگاه و به سرعت آمار سایت را به شما نشان می دهند. 

  • Screaming Frog 

Screaming Frog ابزار فنی، اما قدرتمند است. این ابزار پیوند های سایت، تصاویر، اسکریپت ها و … را جستجو و اطلاعات خوبی از همه این داده ها به شما می دهد. این ابزار یک فایل CSV را در اختیار شما قرار می دهد تا به بررسی آنچه که می‌خواهید بپردازید. با این ابزار خطای 404 در وب سایت و تمام انواع اطلاعات مفید به شما داده می شود.

ابزارهای غیر رایگان

می دانیم که بهترین چیزها در زندگی رایگان هستند، اما گاهی اوقات برخی چیزها ارزش آن را دارند که به خاطرشان هزینه پرداخت کنید. دو ابزار زیر، هر دو توسط Moz ارائه شده اند و برای کسب و کارهای بزرگ و کوچک، بهترین هستند.

  • MOZ

پرداخت های MOZ از 99 دلار در ماه شروع می شود. MOZ خدمات زیادی برای آنچه که شما می پردازید ارائه می دهد. خدماتی مانند ردیابی کلمه کلیدی، نظارت بر صفحه فرود، تجزیه و تحلیل ترافیک و صفحه و پیشنهاداتی برای سئو صفحه ارائه می دهد. این ابزار برای کسب و کارهای کوچک مناسب است، زیرا استفاده از داده ها و اطلاعات را به آسانی فراهم می کند.

  • MOZ Local

MOZ Local ابزاری مناسب برای کسانی که به دنبال راه اندازی سئو محلی خوب هستند می باشد. این ابزار تمام نقل قول های محلی را برای شما انجام می دهد و تضمین می کند که اطلاعات دقیق و هماهنگ و سازگار است.

  1. تنها سایت های با کیفیت و با ارزش در نتایج جستجو باقی خواهند ماند

براساس پیش بینی گوگل در سال جدید، بیشتر سایت های با رنک پایین به طور اتوماتیک از چرخه رنک دهی خارج می شوند.

این مسئله ممکن است باعث ایجاد بروز نارضایتی هایی شود، ولی مسئله ای که مهم می باشد این است که تنها سایت های با ارزش بالا در چرخه حیات باقی خواهند ماند.

  1. سئو سایت با ارزش تر از چیزی که الان است، می شود

شاید در دید اول بیشتر این پیش بینی ها کمی عجیب به نظرتان برسید . اما با نگاهی بسیار دقیق تر  به این موضوع متوجه می شوید که گوگل چه اهداف بزرگی را برای خود درنظر دارد .

با وجود تمام چالش های پیش رو، گوگل افق و چشم انداز وسیعی در سال های اخیر در نظر گرفته و خواه یا ناخواه به این سمت حرکت می کند.





:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: