چرا سئو مهم است؟
نوشته شده توسط : عبادی

چرا سئو مهم است؟

حالا این جادوی سئو چه شکلی است و چرا انقدر از اهمیت بالایی برخوردار است؟

همان‌طور که در بخش قبلی گفتیم، اکثریت قریب به اتفاق تجربیات آنلاین با موتور جستجو شروع می‌شوند و تقریباً ۷۵درصد جستجوگران، جستجوهای خود را در گوگل انجام می‌دهند.

حالا این حقیقت را در نظر بگیرید که با قرار گرفتن در پنج‌ لینک اول نتایج ۶۷درصد از این جستجوگران را به دست می‌آورید. حالا می‌دانید که چرا بهینه سازی موتورهای جستجو از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

بهترین‌جا برای مخفی کردن یک جسد، صفحه‌ی دوم نتایج گوگل است! با این کار شما میتوانید همیشه آن را مخفی نگه دارید :)

 

کسی نتایج صفحه‌ی دوم گوگل را نگاه نمی‌کند!

یک شوخی در سراسر اینترنت وجود دارد که نشان می‌دهد بودن در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل چقدر مهم است و قدر قابلیت توجه برای کسب و کار های کوچک و بزرگ را دارد ! : «اگر خواستید یک جسد را در اینترنت قایم کنید، بهتر است آن را در صفحه دوم نتایج گوگل بگذارید.»

اگر پست، مقاله یا محصول وبلاگ شما در جایی غیر از صفحه اول نتایج جستجوی گوگل قرار دارد، یعنی عملاً در رقابت خاصی نیستید.

در بازار رقابتی امروز، بازاریابی سئو از همیشه مهم‌تر است. این موضوع بیش‌تر به دلیل مزایای سئو مورد توجه قرار گرفته است.


ترافیک رایگان و هدف ایجاد می‌کند

اگر یک وب سایت، وبلاگ یا فروشگاه آنلاین دارید، سئو (SEO) می‌تواند در جذب ‌ترافیک رایگان هدفمند از طرف موتورهای جستجو کمک‌تان کند.

سئو سایت برای کسب‌وکارها مهم است زیرا برای جذب مشتری جدید و سرنخ فروش به دیده شدن نیاز دارید و سئو این فرصت را برای‌ شما ایجاد می‌کند. این مسئله در این دوره دیجیتالی برای هر شرکت و کسب‌وکاری مهم است. هشتاد و یک درصد از مشتریان و ۹۴درصد از خریداران B2B قبل از خرید، تحقیق و جستجو را بصورت آنلاین انجام می‌دهند. بنابراین برند‌هایی که در اینترنت حضور خاصی ندارند در واقع خودشان را از رقابت کنار کشیده‌اند.

یک استراتژی SEO قدرتمند این امکان را فراهم می‌کند تا برندها بتوانند وب سایت و محتوای خود را مطابق با نتایج موتور جستجو بهینه سازی کنند. یعنی برای کلمات کلیدی مربوطه محتوا تولید کنند تا بتوانند توجه مشتریان آینده‌نگر را به خود جلب کرده و آن‌ها را وارد قیف فروش‌ شان نمایند.

در سال ۲۰۱۶ رکورد خرید از فروشگاه‌های آمریکا شکسته شد. در حدود نیمی‌از خرده فروشان می‌گویند که مشتریان حتی اگر در نهایت برای خرید به طور حضوری به فروشگاه بروند، باز هم دوست دارند در اینترنت و به صورت آنلاین تحقیق کنند. برندها برای اطمینان از عدم به خطر افتادن شهرتشان باید به سئو اهمیت بدهند.


شش دلیل دیگر برای اهمیت سئو (SEO)

  • اکثر کاربران موتورهای جستجو احتمالاً روی یکی از ۵ پیشنهاد برتر در صفحه نتایج موتور جستجو کلیک می‌کنند. برای استفاده از این امر و جلب کاربران به سمت برند یا فروشگاه اینترنتی‌تان، وب سایت شما باید در یکی از موقعیت‌های برتر ظاهر شود.
  • سئو فقط مربوط به موتورهای جستجو نیست بلکه شیوه‌های درست آن باعث بهبود تجربه کاربر در سایت و مفید بودن بلاگ می‌شوند.
  • کاربران به موتورهای جستجو اعتماد دارند و حضور سایت شما در جایگاه‌های برتر نتایج موتور جستجو برای کلمات کلیدی‌ای که جستجو کرده‌اند منجر به افزایش اعتمادشان به این کسب و کار می‌شود.
  • سئو برای تبلیغ برند شما در صفحات شبکه‌های اجتماعی هم مفید است. افرادی که این سایت را با جستجوی گوگل یا یاهو پیدا کرده‌اند بیش‌تر احتمال دارد که آن را در فیس بوک، توییتر یا سایر رسانه‌ها هم ببینند.
  • SEO برای اجرای صحیح یک وب سایت بزرگ مهم است. بلاگ‌هایی با بیش از یک نویسنده می‌توانند از سئو به روش مستقیم و غیرمستقیم بهره‌مند شوند. سود مستقیم آن‌ها افزایش‌ترافیک موتورهای جستجو است و منافع غیرمستقیم‌شان داشتن یک چارچوب مشترک سودآور برای استفاده قبل از انتشار مطالب در سایت است.
  • سئو می‌تواند شما را از دردسرهای رقابت خارج کند. اگر دو وبسایت یک کالا را بفروشند، آن یکی که برای موتور جستجو بهینه سازی شده به احتمال زیاد مشتری بیش‌تری به دست می‌آورد و فروش بیش‌تری را خواهد داشت.

 





:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: