سئو کلاه سفید همان شاخه از SEO است که امروزه شاهد هستیم بیشتر وبمسترها، استراتژی هایشان را بر اساس تکنیک های آن می چینند.
اگر شما نیز قصد بهینه سازی وب سایت خود را داشته اما نمی دانید که باید چه کاری را انجام دهید، پیشنهاد می کنیم که این مقاله را با دقت هرچه تمام مطالعه کنید تا در آینده در چیدن استراتژی های خود دچار مشکلات اساسی نشوید.
در صورتی که در این مرحله از بهینه سازی وب سایت خود دچار مشکل شوید، شکی نیست که در آینده ای نه چندان دور، وب سایت شما دیگر در SERP ها نمایش داده نمی شود.
سئو کلاه سفید یکی از مهمترین بخش های بهینه سازی و سئو سایت می باشد. اگر بتوانید از تکنیک های کلاه سفید به خوبی در روند فعالیت های خود استفاده کنید، مطمئنا می توانید کسب و کار خود را تا حد زیادی بهبود ببخشید. در این مقاله تمامی نکات مربوط به سئو کلاه سفید را از صفر تا صد مورد بررسی قرار خواهیم داد.
سئو کلاه سفید یا White-Hat SEO چیست؟
اینکه شما به خوبی بدانید ماهیت سئو کلاه سفید چیست، اهمیت بسیار زیادی برای مراحل بعدی دارد. بهینه سازی سایت به صورت کلاه سفید به آن دسته از فعالیت هایی گفته می شود که با استفاده از روش های قانونمند سعی می کند که صفحات سایت را در SERP ها بالا بیاورد. بهینه سازی سایت به صورت کلاه سفید مناسب ترین گزینه برای کسب رنک های برتر مطابق با الگوریتم رتبه بندی گوگل می باشد. White hat SEO در حقیقت بدون اینکه قوانین رتبه بندی گوگل را زیر پا بگذارد، سایت شما را به بهترین شکل ممکن به صفحه اول صفحات نتایج جستجو می رساند.
البته این روشی نیست که همیشه در روند بهینه سازی سایت مورد استفاده قرار گفته است. گوگل اعلام کرده است که در سال های قبل، صاحبان وب سایت های می توانستند که با استفاده از تکنیک هایی که مطابق با قواعد گوگل نبودند، رتبه خوبی را به دست بیاورند.
اهمیت بهینه سازی سایت با اصول کلاه سفید
پیاده سازی تکنیک های سئو کلاه سیاه خطر و ریسک بسیار بالایی دارد؛ حتی اگر شما به خوبی بدانید که از چه استراتژی هایی باید در روند کاری خود استفاده کنید. در سال های گذشته صاحبان وب سایت ها استفاده از تکنیک های سئو کلاه سفید را مناسب برای رتبه بندی صفحات خود نمی دانستند؛ چراکه زمان بسیار زیادی لازم بود تا به نتیجه دلخواهشان دست پیدا کنند.
اما در حال حاضر شما می توانید روش هایی را مورد استفاده قرار دهید که سرعت کارتان را به شدت افزایش داده و نیاز شما به پیاده سازی اصول سئو کلاه سیاه را به طور کلی از بین می برند. در این مقاله سعی می کنیم که این ترفندها را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.
مزیت دیگری که بهینه سازی سایت در قالب کلاه سفید نسبت به کلاه سیاه دارد، این است که بهبود رتبه سایت شما را به طور قطعی تضمین می کند؛ در حالی که سئو کلاه سیاه این قطعیت در افزایش رنک سایت را به هیچ وجه ندارد. موتورهای جستجو به طور کلی به شکل راحت تری می توانند ترفندهای دور زدنی که در سئو کلاه سیاه وجود دارد را شناسایی کنند.
بخش اعظمی از آنالیزهایی که گوگل برای ارزیابی صفحات نتایج جستجوی خود از آن استفاده می کند، به صورت خودکار انجام می شود. اگر گوگل متوجه شود که شما در روند فعالیت های خود از اصولی استفاده می کنید که قصد دور زدن الگوریتم رتبه بندی این موتور جستجو را دارند، قطعا وب سایت شما را جریمه خواهد کرد. گوگل این کار را با استفاده از ابزارهای داخلی خود انجام می دهد. به عنوان مثال گوگل به راحتی می تواند با استفاده از ابزارهای خود محتواهایی که بر اساس Black hat SEO تولید شده اند را تشخیص دهد. آن دسته از سئوکارانی که اعتقاد به استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه دارند، باید مراقب شناسایی شدن استراتژی هایشان توسط گوگل باشند.
نکته ای که وجود دارد این است که وقتی می توان از استراتژی ها و تکنیک های بهینه سازی سایت در نوع کلاه سفید استفاده کرد که مورد پسند گوگل نیز بوده و نتیجه گیری با سرعت بالایی هم دارد، چرا از بهینه سازی کلاه سیاه برای بهبود رتبه سایت خود استفاده کنیم؟
حال که متوجه شدید که اهمیت و ماهیت سئو کلاه سفید چیست وقت آن است که بهترین روش هایی که در این زمینه وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید را برای شما معرفی کرده و هر کدام از آن ها را جداگانه مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم.
تکنیک های برتر سئو کلاه سفید
نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که شما باید بدانید تکنیک های بهینه سازی کلاه سفید دقیقا چه کاری انجام داده و اینکه چگونه می توان آن ها را در کنار هم به کار برد تا سرعت بهبود رنک سایت افزایش خوبی داشته باشد.
اولویت بندی کیفیت محتوا
همانطور که می دانید، محتوا یکی از مهمترین و اصلی ترین بخش های سئو سایت به شمار می رود. برای موتورهای جستجو از جمله گوگل، اهمیت زیادی دارد که صفحات سایت شما دارای محتواهای باکیفیتی باشند و بتوانند به خوبی پاسخگوی نیازهای کاربران باشند. اهمیت محتوا در سیستم رتبه بندی گوگل به مرور زمان در حال افزایش است.
تولید محتوایی که ارزش بالایی داشته باشد، نیازمند به کارگیری اصول آموزش تولید محتوا است. طبیعتا این مورد امری ساده نبوده و نیاز به تلاش فراوان و آموزش های زیادی دارد. گوگل فاکتورهای زیر را در خصوص محتوای سایت های مختلف، مورد بررسی قرار می دهد:
طول متن
عنوان مقاله
چگونگی توزیع کلمات کلیدی
لینک های داخلی و انکسر تکست ها
قدمت محتوا
یکی از مهمترین تکنیک های کلاه سفید در مورد تولید محتوا این است که اطمینان حاصل کنید که محتوایی طولانی، مرتبط و دارای منابع معتبر داشته باشید. هر زمان که قصد تولید محتوا داشتید، باید مطمئن شوید که اطلاعات شما حداقل در حد 1000 کلمه باشد. گوگل برای این دسته از محتواها، ارزش بالایی در نظر می گیرد.
جذاب و معتبر بودن محتوا یکی دیگر از تکنیک های کلاه سفید می باشد. اگر بتوانید محتوایی جذاب تولید کنید، قطعا در امر به شما در جذب لینک برای سایتتان کمک زیادی خواهد کرد. شما باید تمرکز خود را بر روی آن دسته از محتواهایی بگذارید که با زمان حال، ارتباط خوبی داشته باشند. با این حال، حتی بهترین محتواها هم ممکن است که چندین ماه طول بکشد تا رتبه خوبی در SERP ها کسب کنند.
رضایت کاربر
با بررسی دوره های مختلف، آموزش سئو کلاه سفید، به این نکته می رسیم که رضایت کاربر باید یکی از اهداف اصلی شما باشد. گوگل تمامی این سخت گیری ها و فاکتورهای رتبه بندی را به این دلیل به کار گرفته است که بتواند بهترین نتایج را برای کاربران به نمایش در بیاورد.
برای موفقیت در این زمینه قبل از هر چیزی باید بدانید که user intent یا همان هدف کاربر به چه صورت است. طبیعتا اگر شما بدانید که کاربران به چه علت به سایت شما می آیند و بیشتر تمایل دارند که چهه مطالبی را در صفحات شما مشاهده کنند، می توانید عملکرد خود را مطابق با هدف کاربر بهبود داده و به دنبال آن رتبه سایت خود را در بین رنک های برتر گوگل قرار دهید.
تمرکز بر mobile-friendly بودن صفحات سایت
بر اساس نکات آموزش سئو کلاه سفید، اگر صفحات سایت خود را برای تلفن های همراه بهینه نکرده اید، از رقبایتان به شدت عقب مانده اید. گوگل برای اولین در سال 2016 تاکید خود بر بهینه بودن سایت برای تلفن های همراه را به صورت رسمی اعلام کرد.
به این صورت که کاربران باید بتوانند که همان محتوایی که در دسکتاپ خود مشاهده می کنند را بتوانند به همان کیفیت در تلفن های همراه خود نیز داشته باشند. از آن جایی که به مرور زمان، کاربران تلفن های همراه بیشتر می شود، تمرکز بر روی این تکنیک کلاه سفید، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
پیاده سازی استراتژی های سئو محلی
با بررسی بهترین تکنیک های سئو کلاه سفید، متوجه می شویم که پرداختن صاحبان وب سایت ها و کسب و کارهای اینترنتی به سئو محلی، می تواند اعتبار آن ها را شدیدا تقویت کند. گوگل اعلام کرده است که حدود 82 درصد از خریدهای مشتریان در اینترنت، با استفاده از بخش فروشگاه هایی که در نزدیک کاربر وجود دارد، انجام می شود.
اگر در گوگل در مورد فروش یک محصول جستجو کنید، یک باکس از لیست فروشگاه های نزدیک شما نشان داده می شود. حال اینکه شما بتوانید برند خود را در این قسمت، ثبت کنید، نیازمند پیاده سازی ترفندها و روش های کارآمد بهبود سئو محلی وب سایت خود استفاده کنید.
تجربه کاربری را در اولویت خود قرار دهید
بهبود وضعیت تجربه کاربری (UX) یکی از مزیت هایی است که سئو کلاه سفید نسبت به سئو کلاه سیاه در این چند سال داشته است. اکنون گوگل با استفاده از فاکتورهای بسیار زیادی تشخیص می دهد که یک وب سایت تا چه حدی یک تجربه کاربری مناسب را توانسته است ایجاد کند. این تکنیک یکی از مهمترین بخش های آموزش بهینه سازی سایت به صورت کلاه سفید به شمار می رود.
در گذشته، نرخ پرش سایت عاملی بود که به راحتی مشخص می کرد که یک سایت تجربه کاربری خوبی را ایجاد نکرده است و آن را در اولویت های خود قرار نداده است. البته بعدها مشخص شد که نرخ پرش یک شاخص دقیق برای سنجش چگونگی تجربه کاربری نیست؛ چراکه کاربر هنوز درگیر با وب سایت نشده و در نتیجه تحلیلی در این زمینه نمی شود انجام داد.
بهبود UX در گذشته سخت تر بود؛ زیرا افراد باید تمامی قسمت های وب سایت خود را سئو می کردند. با این حال، برای داشتن عملکردی بهتر در این زمینه پیشنهاد می کنیم که از آموزش تجربه کاربری UX نیوسئو استفاده کنید.
انجام بهترین تحقیق کلمات کلیدی
اگر در سال 2010 و 2019 از یک متخصص سئو در زمینه کاربرد کلمات کلیدی سوال کرده باشید، قطعا با پاسخ های متفاوتی روبرو شده اید. در گذشته با استفاده نامناسب و زیاد از عبارات کلیدی در متن محتوای سایت، می توانستید رنک های برتر گوگل را از آن خود کنید؛ در صورتی که با بروز رسانی های انجام شده در الگوریتم رتبه بندی گوگل، دیگر چنین شرایطی وجود ندارد. روش قدیمی استفاده از کلمات کلیدی رسما از بین رفته است و کاربردی ندارد. گوگل امروزه برای کلمات کلیدی اهمیت ویژه ای قائل است.
راه استفاده صحیح از کلمات کلیدی که مطابق با تکنیک های کلاه سفید باشد، به کارگیری همه عبارت مرتبط، استفاده طبیعی از آن ها و اطمینان از متناسب بودن آن ها با موضوع اصلی مقاله می باشد. در نتیجه، کلمات کلیدی اهمیت ویژه ای برای سئو دارند؛ بنابراین باید تحقیق کلمات کلیدی خود را با دقت هرچه تمام انجام دهید. در موتورهای جستجو ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی زیادی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.
تمرکز بر بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا یا content marketing یکی از دیگر فاکتورهای رتبه بندی بسیار مهم می باشد. با استفاده از تکنیک های کلاه سفید می توانید به محتوای سایت خود اعتبار و ارزش بالایی اضافه کنید.
بر اساس نکات آموزش سئو وب سایت نوع کلاه سفید، شما باید بهترین مطالب را در مقابل مناسب ترین افراد قرار دهید. شما می توانید بازاریابی محتوا سایت خود را با به اشتراک گذاشتن از طریق شبکه های اجتماعی، ایجاد صفحات مرتبط و لینک دادن آن ها به یکدیگر، انتشار مقاله هایتان در سایت های معتبر و بسیاری از موارد دیگر، انجام دهید.
در مورد بازاریابی محتوا شما باید تمام تلاش خود را انجام دهید تا بهترین مخاطبین را برای سایت خود جذب کنید. کار خود را با ایجاد محتواهای ارزشمند شروع کنید و سپس یک پروسه منظم و تکرارپذیر در زمینه بهبود و بهینه سازی محتوای مورد نظر خود در حساب های کاربری شبکه های اجتماعی مختلف خود، باید داشته باشید. شما باید ارتباطی صحیح و کاربردی با افرادی داشته باشید که قصد دارید آن ها را به مخاطبین هدف خود تبدیل کنید.
تولید محتوای خود را در مورد موضوعاتی انجام دهید که اطلاعات کاملی در مورد آن ها دارید تا بتوانید شخصا در مورد مسائل مربوطه، اطلاعات جدیدی تولید کنید. یک بازاریابی محتوا خوب به طور کلی در زمینه ایجاد روابط دوستانه با کاربران می باشد؛ چراکه این دسته از مخاطبین برای مدت زمان بسیار زیادی با برند شما همکاری خواهند کرد.
استفاده از نشانه گذاری های schema
گوگل الگوریتمی بسیار قدرتمندی دارد که این الگوریتم به فاکتورهای بسیار زیادی وابسته است. اما باید بدانید که حتی این الگوریتم هم مانند هر کد دیگری در زمینه درک برخی اطلاعات یا حتی در جستجوی این اطلاعات دچار اشتباهاتی شوند. نشانه گذاری های schema یک ساختار مناسب برای داده های وب سایت شما ایجاد می کنند تا گوگل یکسری اطلاعات اضافه در مورد چرایی و چگونگی داده های وب سایت شما به دست بیاورد.
به عنوان مثال شما با این کار می توانید به گوگل اعلام کنید که پستی که آن را منتشر کرده اید، در خصوص ارائه یک دستورالعمل خاص می باشد. همچنین می توانید از نشانه گذاری های اسکیما استفاده کنید تا به گوگل بفهمانید که چه حساب کاربری فیسبوک یا توییتری در رابطه با کسب و کار و سایت شما وجود دارد و در حال فعالیت است.
استفاده از structured data شما را نسبت به تمامی رقبایتان که از این فاکتور استفاده نمی کنند، برتری می دهد. گوگل نیز کاربران خود را تشویق می کند تا از structured data در روند فعالیت های خود استفاده کنند. کدهای schema از زمانی که گوگل تصمیم گرفته است که بیشتر از rich snippet ها استفاده کند، جایگاه بالاتری پیدا کرده اند. کدهای اسکیما به شما در زمینه قرار گرفتن در rich snippet ها کمک زیادی می کنند. قرار گرفتن در rich snippet ها نیز به خودی خود ترافیک و رتبه سایت شما را به شدت تقویت می کند.
افزایش کیفیت لینک سازی
لینک سازی یکی از مهمترین ابزارها و تکنیک های سئو کلاه سفید به شمار می رود. در واقع در بین تمامی تکنیک های گفته شده، لینک سازی یک ابزار بسیار کاربردی برای بهبود رتبه سایت می باشد. لینک ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند. به طوری که شما می توانید با یک بررسی ساده در آخرین صفحات SERP ها متوجه شوید که این دسته از صفحات که نتوانسته اند رنک خوبی دریافت کنند، معمولا از لینک ها در استراتژی های بهینه سازی سایت خود استفاده نکرده اند.
به طور کلی یکی از ویژگی های لینک ها این است که هم می توانند در استراتژی های سئو کلاه سیاه کاربرد داشته باشند و هم دوره های آموزشی سئوی کلاه سفید، به آن ها توجه زیادی می شود. کلاه سفید تمام تلاش خود را می کند تا لینک هایی برای سایت شما ایجاد کند که بیشترین کیفیت و ارزش را داشته باشند. بیشتر این لینک ها از محتواها یا منابعی که در سایت های دیگر وجود دارند، به دست می آیند.
البته پروسه لینک سازی سایت به این سادگی نیست؛ شما برای داشتن یک استراتژی لینک سازی قدرتمند نیاز دارید که به خوبی بر روند ایمیل های ارسالی جهت جذب بک لینک، نظارت داشته باشید و این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. تنها مسئله مهم این است که سعی کنید لینک سازی صفحات سایت خود را به سمت اصول کلاه سفید سوق دهید.
موفقیت تضمینی آینده با کلاه سفید
یکی از بهترین اثرات استفاده از نکات آموزش سئو کلاه سفید این است که آینده وب سایت شما 100 درصد موفقیت آمیز خواهد بود. بیشتر تکنیک های سئو کلاه سیاه در نهایت توسط موتور جستجوی گوگل شناخته شده و از پیشرفت آن ها جلوگیری خواهد شد. گوگل حتی ممکن است متوجه کارکرد یک تکنیک سئو کلاه سیاه نشود و در عین حال مانع عملکرد آن بشود؛ به این صورت که اگر یک صفحه سایت را بدون هیچ دلیل مشخصی، در رنک های برتر مشاهده کرد، آن را جریمه می کند.
شما با تمرکز بر تجربه کاربری وب سایت خود می توانید از این قضیه مطمئن شوید که در آینده با بروز رسانی های جدید الگوریتم رتبه بندی گوگل، هیچ مشکلی برای شما به وجود نخواهد آمد. محتوای با کیفیت، لینک های ارزشمند و طراحی جذاب هم باید در کنار هم به کار برده شوند تا نتیجه بدهند.
درس هایی که از سئو کلاه سیاه باید بیاموزید!
سئو کلاه سیاه، یکی از مفاهیمی است که برای سالیان طولانی، تمامی سئوکاران از آن دوری کرده اند. برخی از افراد، حتی در مورد ماهیت آن نیز کاری انجام نداده اند تا متوجه شوند سئو کلاه سیاه چه معنا و مفهومی دارد.
جالب است بدانید که این بخش از سئو، تکنیک هایی دارد که از آن ها می شود در روند سئو کلاه سفید نیز استفاده کرد؛ در عین حالی که هیچ مشکلی برای روند بهینه سازی وب سایت شما به وجود نخواهد آمد.
دقت داشته باشید که تکنیک های کلاه سیاه بسیار گسترده بوده و به چند ترفند ساده ختم نمی شوند. در هر حال، در این بخش تصمیم داریم تا آن دسته از تکنیک هایی که با استفاده از آن ها در استراتژی های کلاه سفید می شود موفق شد را برای شما معرفی کنیم.
شبکه PBN
هر فرد مبتدی، می داند که بک لینک ها برای سئو سایت از اهمیت زیادی برخوردار هستند. برای مدت زمان بسیار زیادی است که لینک ها به عنوان یک فاکتور رتبه بندی توسط گوگل مورد استفاده قرار می گیرند.
بنا بر بیانیه های موتور جستجوگر گوگل، استراتژی های لینک سازی یکی از قدرتمندترین فاکتورهایی هستند که گوگل تصمیم می گیرد سایت ها را بر اساس آن ها رتبه بندی کند.
به زبان ساده تر، هرچه بک لینک های یک صفحه بیشتر باشد، امکان اینکه بتواند در SERP ها عملکرد بهتری داشته باشد، بیشتر خواهد بود.
بنابراین، از آنجایی که بک لینک ها اهمیت زیادی برای رتبه بندی وب سایت شما دارند، سئوکارانی که از تکنیک های کلاه سیاه استفاده می کنند، سعی کرده اند که به این مفهوم، بیشتر توجه داشته باشند. این افراد به جای اینکه وقت خود را برای به دست آوردن بک لینک های با کیفیت خرج کنند، سعی کرده اند از یک روش بسیار آسان تر و ساده تر برای رسیدن به نتیجه مدنظر استفاده کنند.
شبکه PBN تکنیکی است که سئوکاران کلاه سفید بهتر است آن را از سئوکاران کلاه سیاه بیاموزند. PBN در واقع مخفف عبارت Private Blog Networks بوده و به معنای این است که از چند دامنه مختلف استفاده کنید و از طریق آن ها به وب سایت اصلی خود، اعتبار بفرستید. این تکنیک اگر به درستی انجام شود، می تواند به خوبی به روند لینک سازی شما کمک کند. البته در برخی از دوره های آموزشی بهینه سازی سایت به صورت کلاه سفید، به دانشجویان پیشنهاد می شود تا از پیاده سازی شبکه های PBN برای لینک سازی، دوری کنند.
Keyword Stuffing
حتما در مورد اینکه تحقیق کلمات کلیدی و استفاده از آن ها در سایت ارزش بسیار بالایی دارد، مطالب زیادی شنیده اید. حتما هم می دانید که باید تحقیق کلمات کلیدی را انجام بدهید.
بله این ها کاملا دست هستند و ما هم به شما پیشنهاد می کنیم که از آن ها استفاده کنید.
جالب است بدانید که در استراتژی های سئو کلاه سیاه هم تاکید زیادی به استفاده از کلمات کلیدی شده است. اما یک تفاوت کوجک بین این استراتژی و سازوکار سئو کلاه سفید وجود دارد.
حتما تا حالا شده که در گوگل مطلبی را جستجو کنید و وارد صفحه ای شوید که هیج داده ای به شما منتقل نمی کند و تولید کننده آن صفحه تا جایی که توانسته از کلمه کلیدی مدنظرش استفاده کرده! به این تکنیک کلاه سیاه، keyword stuffing گفته می شود. اگر بخواهیم خودمانی تر بگوییم؛ می شود همان چپاندن پرتکرار کلمات کلیدی در یک متن.
حال، امروزه با توجه به بروز رسانی هایی که در الگوریتم رتبه بندی گوگل انجام شده است، خیلی کم پیش می آید که این دسته از صفحات را در نتایج جستجوی گوگل مشاهده کنیم. ولی درس ساده ای که می توان از این استراتژی کلاه سیاه به نفع سئو کلاه سفید گرفت، این است:
تنها زمانی از کلمات کلیدی در متن محتوای سایت خود استفاده کنید که به آن عبارت، نیاز داشته باشید.
انتشار محتوا به صورت اتوماتیک
چه اتفاقی می افتاد اگر شما تولید و انتشار محتواهای سایتتان را به حالت اتوماتیک پیاده سازی می کردید؟
چه اتفاقی می افتاد اگر لازم نبود کوچک ترین کاری برای تولید محتوایتان انجام دهید؟
چه می شد اگر یک ربات تمام کارهای لازم را انجام می داد؟
این اتفاقات خیلی خوب و لذت بخش است موافقین؟
البته که همینطور هست اما اگر واقعا چنین اقداماتی عملی می شد یا اینکه اگر هم عملی می شد مشکلی پیش نمی آمد، مطمئن باشید الان همه تولید کنندگان محتوا و سئوکاران از این ترفند استفاده می کردند.
همانطور که می دانید، در روزهای ابتدایی که الگوریتم رتبه بندی گوگل کار خود را به تازگی شروع کرده بود، سایت های اسپم دقیقا همینکار را می کردند و با استفاده از ربات، محتواهای سایت خود را منتشر می کردند. این ربات ها سه کار اصلی انجام می دادند:
تحقیق کلمات کلیدی را انجام می دادند تا متوجه شوند کدام عبارت از اهمیت و جستجوی بیشتر و بهتری برخوردار است.
سپس با استفاده از کلمه کلیدی استخراج شده، کوهی از محتوا تولید می کردند و تا جایی که می توانستند، این کلمه کلیدی را در آن محتوا اصطلاحا می چپاندند!
در نهایت هم این محتوای تولید شده را منتشر می کردند.
همانطور که احتمالا حدس می زنید، این محتواها کوچک ترین ارزشی نداشتند. این تکنیکی بود که سئوکاران کلاه سیاه از آن استفاده می کردند و اکنون هم مشاهده می شود که برخی از آن ها از ربات برای تولید و انتشار پست های جدید سایت استفاده می کنند.
اما سوال اصلی این است که اگر برای وب سایتمان از ربات استفاده کنیم، کار بدی کرده ایم یا اینکه ربات گوگل سریعا مارا جریمه می کند؟
خیر اینطور نیست که هرکسی به هر نحوی از ربات استفاده کرد اسپم شود؛ مسئله این است که این روش اصلا دردی از شما دوا نمی کند که بخواهید ازش استفاده کنید. با توجه به بروز رسانی هایی که گوگل در الگوریتمش پیاده سازی کرده است، شما به عنوان یک انسان باید محتوایی تولید کنید که مشکلی را هدف قرار دهد و راه حل آن مشکل را به کاربران ارائه کند؛ نه اینکه یک ربات که از هوش انسانی بی بهره است بیاید و بخواهد گوگل و کاربران را دور بزند.
پس از این تکنیک سئو کلاه سیاه درس می گیریم که در استراتژی های کلاه سفید به هیچ عنوان نباید سیستم اتوماسیون را راه اندازی کنیم. در حقیقت؛ استفاده از ربات ها نه تنها به ما کمکی نمی کنند بلکه از افزایش رنک سایت ما نیز شدیدا جلوگیری خواهند کرد.
لینک های داخلی و صفحات ویکی پدیا
همیشه به یاد داشته باشید؛ گوگل یک ربات است. وقتی من و شما یک محتوا را مطالعه می کنیم، برای ما بسیار ساده است که به سرعت متوجه شویم موصوع صفحه درباره چه چیزی است و آن صفحه دقیقا قصد دارد در مورد چه چیزی مطلب ارائه کند.
کم کم و رفته رفته ربات گوگل در انجام این کار، سعی دارد شبیه انسان ها بشود؛ اما هنوز هم مشکلاتی در مسیر راهش وجود دارد که کار را کمی دشوار می کنند.
این یعنی که شما باید تمامی اصولی که لازم است تا یک صفحه برای گوگل بهینه سازی شود را پیاده سازی کنید تا به این ربات کمکی کرده باشید که مفهوم و موضوع صفحه سایتتان را به بهترین شکل ممکن متوجه شود.
به زبان ساده تر، شما باید تمام تلاشتان را بکنید تا کار گوگل را آسان تر کنید. در این صورت شما شانس بسیار بهتر و بیشتری برای کسب رنک های برتر در SERPs دارید. چگونه این کار را باید انجام دهید؟
ساده است؛ لینک سازی داخلی.
هدف از لینک سازی داخلی این می باشد که موضوعات محتواهای شما به یک نظم خاص برسد تا گوگل به سرعت متوجه شود که صفحه سایتتان در مورد چه چیزی است. یکی از راه هایی که برای عملی کردن این قضیه مورد استفاده قرار می گیرد، ایجاد صفحاتی در سایت است که اهمیت بیشتری داشته و به موضوعات کلی کسب و کارتان می پردازند. سپس در این محتواها لینک سازی داخلی به صفحاتی که به صورت جزئی تر به مسائل پرداخته اند، داده می شود. در این صورت است که گوگل با ورود به این نوع محتواها (pillar content) می تواند به بهترین شکل ممکن موضوع سایت شما را درک کرده و به دیگر صفحات هم ورود پیدا کند.
خب، طبعا سئو کلاه سیاه از این استراتژی، به نفع خود استفاده می کند؛ به این صورت که تا جایی که ممکن است، در یک صفحه مهم که به موضوعات اصلی کسب و کار پرداخته شده است، لینک داخلی داده می شود! مثالی که در این زمینه می توان زد، صفحات ویکی پدیا است که مورد استفاده وبمستران قرار می گیرد. در یک محتوای 500 کلمه ای در ویکی پدیا که فرضا به مبحث سئو پرداخته شده است، شما می توانید 20 لینک داخلی پیدا کنید.
این ترفند، سال های بسیار قبل، می توانست کمی به بهبود رتبه سایتتان کمک کند؛ اما امروزه اینطور نیست. اگر به معنای واقعی قصد پیروی کردن از اصول سئو کلاه سفید را دارید، پیشنهاد ما این است که در صفحات pillar سایت خود، به صفحات مهم لینک بدهید و در صفحات مهم به صفحاتی که اهمیت کمتر دارند و این روند را ادامه دهید تا کار گوگل برای شناسایی صفحات سایت شما آسان و آسان تر بشود.
نام برند شما
در روند کلاه سفید، افراد نامی را برای برندشان انتخاب می کنند که از آن خوششان می آید یا اینکه آن نام، معنای خاصی را منتقل کند.
در هر حال، این شما هستید که نام برند خود را انتخاب می کنید؛ هر دلیلی می خواهد پشتش باشد.
اما در استراتژی های کلاه سیاه، نام برند، تنها به این دلیل انتخاب خواهد شد که تاثیر خوبی در افزایش رتبه سایت را دارا باشد . سئوکاران کلاه سیاه تحقیق کلمات کلیدی را انجام می دهند تا متوجه شوند کدام عبارت شهرت و محبوبیت بیشتری در صنعت کاری مورد نظر دارد. سپس نامی را برای برندشان انتخاب می کنند که دقیقا متناسب با همان کلمه کلیدی باشد.
چرا این کار را انجام می دهند؟
متخصصین و کارشناسان زیادی که در زمینه بازاریابی آنلاین فعالیت داشته و دارند، بارها و بارها اعلام کرده اند که اگر نام دامنه و برند، شامل کلمه کلیدی باشد، احتمال رتبه بندی آن وب سایت برای عبارات کلیدی مرتبط، بیشتر می شود.
حال سئوکاران کلاه سیاه از این مزیت، به نوع دیگری استفاده می کنند تا سایتشان بتواند به شکل راحت تری رنک بگیرد.
البته این مسئله، بیشتر در کلمات کلیدی زبان انگلیسی دیده می شود؛ چراکه اکثر قریب به اتفاق دامنه ها، انگلیسی هستند.
مثلا فرض کنید کلمه کلیدی “samsung s8” حجم جستجوی بسیار زیادی داشته باشد؛ کاری که سئوکار کلاه سیاه می کند، این است که نام دامنه اش را دقیقا همین عبارت می گذارد؛ samsungs8.com. خب طبیعی است که این نام دامنه به رتبه بندی بهتر سایت کمک می کند.
اما درسی که شما باید به عنوان یک سئوکار کلاه سفید از این مسئله اخذ کنید این می باشد که ، نام دامنه سایت و برندتان را فدای رتبه گرفتن برای یک کلمه کلیدی خاص نکنید. شاید با این کار سایت شما کمی زودتر برای آن کلمه کلیدی رتبه بگیرد و یا بالا تر برود، اما با گذشت زمان، ارزش این رتبه بندی، از بین خواهد رفت.
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0