4 افزونه برتر افزایش سرعت وردپرس
نوشته شده توسط : عبادی

افزونه افزایش سرعت وردپرس به یکی از پرچالش ترین مسائل بین سئوکاران تبدیل شده است. حتی متخصصین سئو سایت نیز همگی نمی دانند که بهتر است از کدام افزونه برای بهبود سرعت وب سایت های وردپرسی استفاده کرد.

سازوکار اصلی افزونه های افزایش سرعت وردپرس این است که با فشرده سازی فایل های مختلفی که در سایت وجود دارند، زمان بارگذاری سایت برای کاربر را به حداقل می رسانند.

حتما تا الان برای پیدا کردن بهترین افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس جستجوهای زیادی انجام را انجام داده اید و می دانید که تعداد بسیار زیادی پلاگین برای انجام دادن این کار، وجود دارد.

ما در این مطلب کار را برای شما ساده کرده ایم و می خواهیم 4 افزونه برتر موجود در این زمینه را معرفی کنیم.

 

Cache چیست؟

Cache در واقع مجموعه ای از داده هایی می باشد که به صورت موقت ذخیره خواهند شد تا در صورت درخواست، در سریع ترین زمان ممکن، در دسترس شما باشند و بتوانید راحت به اطلاعات قبلی که سرچ کرده اید و یا در دسترستان بوده است برسید.

در رایانه ها، معمولا اطلاعات در هارد ذخیره می شوند. وقتی درخواستی انجام شود، قبل از ارائه اطلاعات، رایانه نیاز دارد تا چندین پروسه را پیاده سازی کند.

سیستم Caching یا حافظه پنهان این مشکل را حل کرده است. در این سازوکار، با پردازش اطلاعاتی که به صورت مکرر درخواست شده اند و سپس ذخیره آن ها در بخشی به نام حافظه موقت، دیگر نیازی به انجام چندین پروسه قبل از ارائه داده ها نیست. در این زمان است که رایانه به سرعت به فایل ها دسترسی پیدا می کند.

این سیستمی بود که در رایانه ها برای سیستم caching به کار می شود و سازوکاری تقریبا شبیه به همین روند، در وب سایت های وردپرسی نیز پیاده سازی شده و در نهایت سبب می شود تا صفحات سایت برای کاربران با سرعت بالاتری لود شوند.

همانطور که می دانید وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای پویا است. یعنی هر دفعه ای که یک کاربر از وب سایت شما بازدید می کند، وردپرس اطلاعات را از دیتابیس بارگیری می کند و چندین مرحله را قبل از ارائه اطلاعات به کاربر، طی می کند. همین مسئله سبب می شود تا سرعت بارگذاری سایت وردپرس شما کند باشد.

سیستم caching به سایت وردپرسی این امکان را می دهد تا مراحل زیادی را در پروسه ارائه اطلاعات خود به کاربر، حذف کند. یعنی به جای اینکه شما هر دفعه ای که می خواهید به یک صفحه سر بزنید، تمامی مراحل از اول طی شوند، پلاگین caching شما یک نسخه یک کپی بعد از اولین بارگذاری صفحه، ایجاد می کند و سپس این نسخه کپی را به کاربران بعدی نشان می دهد.

چرا caching از اهمیت زیادی برخوردار است؟

ذخیره سازی یا همان caching از این جهت اهمیت دارد که باعث کاهش بار سرورهای هاستینگ وردپرس شما می شود و در نهایت این امر است که به طور کلی باعث افزایش سرعت سایت وردپرس خواهد شد.

یک وب سایت سریعتر به بهبود تجربه کاربری کمک می کند و کاربران را ترغیب می کند تا به صفحات دیگر وب سایت نیز سر بزنند. همچنین اگر کاربری متوجه سرعت بسیار بالای وب سایت شما شود، تعامل بیشتری بین شما و او شکل گرفته و کاربر تمایل پیدا می کند تا مدت زمان بیشتری را در وب سایت بگذارند.

یک وب سایت سریعتر به شما کمک می کند تا ترافیک طبیعی بیشتری از طریق نتایج جستجوی گوگل دریافت کنید. حتما می دانید که ربات گوگل، امتیازات بسیار ویژه ای برای وب سایت هایی که از دیگر رقبای خود سریعتر هستند، در نظر می گیرد. حتی امروزه به معنای واقعی کلمه شاهد هستیم که هیچ وب سایت کندی در بین رنک های برتر نتایج گوگل حضور ندارد!

همه این ها سبب شده است تا افزونه هایی ساخته شوند که با استفاده از آن ها شما به راحتی بتوانید سرعت وب سایت وردپرسی خود را بهینه کنید. در ادامه 4 افزونه افزایش سرعت وردپرس را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

1. WP Rocket

 

شاید بتوان گفت که WP Rocket بهترین افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس باشد؛ اما بسیاری از سئوکاران با این قضیه موافق نیستند. همه این ها، چیزی از کارکردها و ارزش افزونه WP Rocket کم نمی کند. این افزونه، ساده ترین عملکرد را برای مبتدی ها دارد. فرض کنید که شما هیچ چیزی در مورد سازوکار ذخیره سازی حافظه پنهان ندانید؛ اما جای نگرانی وجود ندارد چراکه در هنگام استفاده از افزونه WP Rocket به این اطلاعات نیازی پیدا نخواهید کرد.

این افزونه به کاربرانش این امکان را می دهد که با یک کلیک، پروسه افزایش سرعت وردپرس را شروع کنند. بعد از آن، افزونه WP Rocket به صورت خودکار شروع به کار بهینه سازی سرعت سایت می کند؛ با تنظیم مواردی مثل فشرده سازی gzip، کش صفحات و پیش بارگذاری کش.

این افزونه امکانات دیگری نیز دارد؛ مثل لیزی لودینگ تصاویر که یکی از پراستقبال ترین آن ها است. با یک بررسی ساده متوجه می شوید که بسیاری از وب سایت های برتری که مجبور هستند از تصاویر زیادی استفاده کنند، از سازوکار lazy loading تصاویر بهره می برند.

2. W3 Total Cache

W3 Total Cache یکی از محبوب ترین افزونه های ذخیره سازی در وردپرس است. این افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس آپشن های بسیار زیادی دارد که ممکن است باعث شود برای مبتدیان کمی نگران کننده به نظر برسد.

این امکانات شامل تمام ویژگی هایی است که برای تنظیم صحیح حافظه پنهان وردپرس به آن نیاز دارید که تشکیل دهنده حافظه نهان صفحه، حافظه پنهان المنت های مختلف، فشرده سازی gzip، پشتیبانی از minify کردن، پشتیبانی از CDN و موارد دیگر است.

مبتدیان ممکن است استفاده از W3 Total Cache برایشان کمی دشوار باشد؛ به همین دلیل است که متخصصین سئو استفاده از این افزونه را پیشنهاد نمی کنند.

3. WP Super Cache

افزونه WP Super Cache یکی دیگر از افزونه های معروف افزایش سرعت وردپرس می باشد . این پلاگین رایگان است و توسط بسیاری از شرکت های برتر هاستینگ وردپرس توصیه می شود.

افزونه WP Super Cache شامل کلیه امکانات ذخیره سازی است که برای سرعت بخشیدن به وب سایت خود به آن ها نیاز پیدا خواهید کرد. این امکانات افزونه WP Super Cache شامل فشرده سازی gzip، حافظه نهان صفحه، پیش بارگذاری کش، پشتیبانی از CDN، بارگذاری پیشرفته کش و موارد دیگر است.

4. Sucuri Firewall

Sucuri بهترین افزونه امنیت و فایروال وردپرس است. به عنوان فایروال وب سایت، Sucuri دارای یک گزینه داخلی برای ذخیره کردن محتوای وب سایت شما و فعال کردن فشرده سازی gzip می باشد.

این افزونه افزایش سرعت وردپرس می تواند بهترین گزینه برای هر وب سایت باشد؛ زیرا Sucuri یک فایروال سطح DNS است. این بدان معناست که حتی قبل از رسیدن درخواستی به وب سایت شما، امکان ارائه محتوای ذخیره شده وجود دارد و محتوا می تواند در اختیار کاربر قرار گیرد. این کار باعث افزایش عملکرد فوق العاده وب سایت شما خواهد شد.

جمع بندی نهایی

بهینه سازی سرعت سایت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده، هست و خواهد بود. اگر تمایلی به استفاده از افزونه برای افزایش سرعت وردپرس ندارید، می توانید از توسعه دهنده وب سایتتان درخواست کنید تا سورس سایت را بهینه کند. بهینه سازی سورس سایت همواره یکی از فاکتورهای اصلی در بهبود سرعت و عملکرد بوده است.

 





:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: