انواع متا تگ های خوب و بد
نوشته شده توسط : عبادی

متا تگ های خوب

در زیر متا تگ هایی را معرفی میکنیم که در هر صفحه‌ای لازم است که شما قرار دهید. توجه کنید که این لیست یک لیست کوچک است تگ هاست. این متا تگ ها تنها متا تگ هایی است که حتما باید از آنها استفاده کنید، بنابراین اگر فکر می‌کنید همین تگ ها کارتان را انجام می‌دهند، به همین ها بسنده کنید و از همین ها فقط در صفحه خود استفاده کنید.

آشنایی با Title و Description

متا نوع محتوا (Content-type): اینکه مشخص کنید از چه Charset در صفحه خودتون استفاده می‌کنید، خیلی مهم است و هر صفحه بلا استثنا باید این کد را داشته باشد. اینکه از چه نوع Charset می‌‌خواهید در صفحه استفاده کنید بستگی به نیاز خودتون داره و در مقاله آشنایی با Charset ما به طور کامل با آن آشنا خواهیم شد. همچنین در نظر داشته باشید که حضور این کد در صفحه شما خیلی مهم است و صفحه ای که charset نداشته باشد ممکن است به مشکل بخورد.

عنوان (Title): عنوان ها با تگ Meta شروع نمی‌شوند و خود یک تگ جداگانه دارند ولی از سری داده‌های متا به حساب می‌آیند و باید حتما در صفحات وجود داشته باشند. در رابطه با عنوان ها (title) در مقاله آشنایی با تگ Title به صورت کامل توضیح داده ایم و می‌توانید در رابطه با آن‌ها بخوانید.

توضیحات متا (Meta Description): متا تگ توضیحات برای یک هدف بزرگ استفاده می‌شود: تا صفحه شما را به صورت خلاصه به بازدید کنندگان نتایج موتور های جستجو (SERP) توضیح دهد. این تگ باعث افزایش رتبه شما نمی‌شود ولی در هر صورت برای گرفتن رتبه خیلی مهم است. این بخش درواقع تبلیغی برای صفحه شما هست که باعث می‌شود که کاربر تصمیم بگیرد که وارد صفحه شما شود یا خیر. تعداد حروف آن را ۱۶۰ حرف نگاه دارید و طوری متن را بنویسید که انگار می‌خواهید صفحه خود را بفروشید و کاربر مشتری شماست که می‌خواهید آن را به کلیک کردن راغب کنید.

و در آخر منطقه نمایش (Viewport): در جهان موبایلی امروزی، باید برای منطقه صفحه نمایش یا Viewport اهمیت ویژه ای قائل باشید. اگر هم قائل نباشید یک ریسک بزرگ در جامعه بزرگ کاربران موبایل و تجربه آن‌ها خواهید داشت. در مقاله آشنایی با Viewport به صورت کمال‌تر با آن آشنا خواهیم شد.

متا تگ های بی تفاوت (خنثی)

متا تگ های خنثی یا بی تفاوت

وب سایت های مختلف در شرایط خاص باید از متا تگ های دیگری نیز استفاده کنند که در ادامه با این متا تگ ها آشنا می‌شوید ولی اگر واقعا می‌توانید بدون این متا تگ ها هم ادامه دهید، لطفا این کار را انجام دهید.

متا تگ‌های شبکه اجتماعی: به طور کلی من از این تگ ها در صفحاتم به صورت دستی استفاده نمی‌کنم. قراردادن OpenGraph و داده‌های توییتر در صفحات مهم هستش ولی از سری متا تگ های لازم در هر صفحه ای نیست.

متا تگ Robots : یک تصور اشتباه در رابطه با متا تگ Robots وجود دارد که می‌خواهم آن را روشن سازی کنم. اجباری نیست که حتما در تمامی صفحات از متا تگ Robots استفاده کنید. در حالت کلی صفحات ما به صورت Index و Follow می‌باشد و تنها درصورتی که می‌خواهیم حالات موجود را تغییر دهیم بهتر است که از این متا تگ استفاده کنیم. در مورد متا تگ Robots به صورت کامل پوریا آریافر عزیز توضیح داده است که پیشنهاد می‌کنم مقاله همه چی درباره متاتگ Robots را بخوانید. ( البته پوریا جان این متا تگ رو مهم شمرده و من اصلا این قضیه رو منکر نمیشم رئیس xD ولی خاصیت خنثی وجودیش که اگر نباشه هم اوکیه رو بیاین قبول کنیم )

متاتگ کنونیکال(Canonical):گوگل نسبت به محتوای تکراری حساس است و اگر صفحات ما محتوای تکراری درون آن‌ها موجود باشد باید حتما از این متا تگ استفاده کنیم در غیر اینصورت گوگل صفحه ما را پنالتی خواهد کرد. اهمیت این متا تگ خیلی زیاد هستش ولی اگر از محتوای تکراری استفاده نمی‌کنید، می‌توانید از آن استفاده نکنید. با اینحال من با تمام اینکه گفتم متا تگ هایی که در این بخش میگم لازم نیست استفاده کنید. پیشنهاد میکنم که از آن استفاده کنید و مقاله پوریا آریافر در رابطه با متا تگ کنونیکال را بخوانید.

متا تگ ربات های خاص (Googlebot) : این متا تگ برای این است که ربات های موتور های جستجوگر خاص مثل گوگل از دستورات خاصی مثل noodp یا noydir استفاده کنند. در مقاله همه چی درباره متاتگ Robotsمیتوانید در رابطه با آنها بخوانید. به طور کلی موتور های جستجوگر از فهم بالایی برخوردار هستند و خودشان متوجه مشخصات صفحه شما خواهند شد. اما در جاهایی مشاهده شده است که این مورد نیاز هست که در این موارد پیشنهاد می‌کنم به جای استفاده از ربات های خاص از همان متا تگ Robots استفاده کنید.

زبان (Language) :‌ تنها در مواردی که قرار است وب سایتی چند زبانه و بین المللی داشته باشید بهتر است که زبان اصلی را در صفحه با استفاده از این متا تگ مشخص کنید.

منطقه جغرافیایی (GEO) : آخرین اطلاعاتی که در رابطه با این متا تگ منتشر شده است، این هست که متا تگ GEO در موتور جستجو Bing پشتیبانی می‌شود ولی در موتور جستجوگر Google پشتیبانی نمی‌شود. (شما می‌توانید منطقه جغرافیایی را در سرچ کنسول گوگل مشخص کنید). این متا تگ دارای ۳ نوع هست: نام محل (placename) ، موقعیت (Position) و منطقه (Region).

کلمات کلیدی (Keywords) :‌ اره! بله!‌ Yes! شاید باور نکردنی باشه که این همه از کلمات کلیدی در حوزه سئو حرف میزنیم ولی بخش کلمات کلیدی در متا تگ را گذاشتیم در بخش خنثی! خیلی وقته که دیگه متا تگ کلمه کلیدی در نتایج موتورهای جستجو تاثیری ندارد،‌ البته شاید در موارد خیلی کمی به شما کمک کند ولی پیشنهاد می‌کنم که از این متا تگ گذر کنید. البته اگر این تگ به صورت خودکار ایجاد می‌شود، دلیلی ندارد که آن را حذف کنید.

متا تگ Refresh: یکی از راه های ضعیف انتقال که نباید استفاده شود. بهتر است که از انتقال سمت سرور ۳۰۱ به جای این متاتگ استفاده شود. این متاتگ شاید بعضی وقتا لازم باشد اما گوگل طرفدارش نیست.

تاییده وب سایت (Site verification ) : به طور کلی یکی از نحوه های فعالسازی و تایید وب سایت ها در موتور های جستجو این می باشد که متا تگ SiteVerification را در صفحه خود قرار دهید. اما واقعا لازم نیست که حجم صفحه خود را به خاطر تاییده وب سایت اضافه کنید. راه جدید تاییدیه گوگل از طریق ست کردن DNS هست و همچنین امکان آپلود فایل XML در هاست نیز وجود دارد. همچنین در موتور جستجو Bing نیز فایل XML برای تاییدیه وجود دارد که می‌توانید از آن به جای تاییدیه متا تگ استفاده کنید.

متا تگ های بد

متا تگ های بد

قبل از هر چیزی بزارید این روشن سازی را انجام بدم که با استفاده از این متا تگ ها هیچ اتفاق بدی برای سئو وب سایتتون اتفاق نخواهد افتاد. (خداوکیلی اگه به کارت میاد استفاده کن، ناراحت میشم چون من میگم بده استفاده نکنی xD) طبق گفته گوگل در سال ۲۰۰۵ (که الان حدودا ۱۵ سال از آن گذشته) متا تگ هایی که در زیر معرفی می‌کنم چیزی جز هدر دادن فضای صفحه شما در پی نخواهد داشت. اگر آماده و مایل باشید، بریم که یک مقدار بخش Head صفحاتمون رو تمیز کاری کنیم…

متا تگ نویسنده (Author) : این تگ نام نویسنده صفحه وب را مشخص می‌کند،‌ این تگ اهمیتی ندارد. دیگر این اطلاعات از طریق Schema انجام می‌شود.

مشاهده مجدد (Revisit After) :‌ این متا تگ برای ربات ها است که بعد از یک مدت زمان مشخصی دوباره برگردند و صفحه وب را بررسی کنند. بیشتر موتور های جستجو از این متا تگ پشتیبانی نمی‌کنند.

کپی و رایت (‌Copyright): طبق گفته گوگل، وقتی ما در فوتر وب سایتمان عنوان کپی و رایت و سال را قرار می‌دهیم و گوگل آن را چک می‌کند، دیگر چه دلیلی دارد که یکبار دیگر در هدر وب سایت هم به آن اشاره کنیم؟

تولید کننده (Generator): این متا تگ برنامه ای که صفحه را ایجاد کرده را مشخص می‌کند. مثلا اگر یک انسان سازنده صفحه است،‌ استفاده از آن بیهوده است.

 





:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: