مبانی سئو برای تازه کاران
نوشته شده توسط : عبادی

مبانی سئو یکی از مسائلی است که امروزه بیشتر از هر زمانی، توسط مردم کشور ما در گوگل جستجو شده است. به هر حال، برای کسب اطلاعات کاربردی در هر صنعتی، شما نیاز دارید تا در مورد اصول و مبانی آن نیز داده های مفیدی را داشته باشید. به همین دلیل، اگر به تازگی با این صنعت آشنا شده اید، می توانید با همراهی ما تا انتهای این مقاله، پاسخ هر سوال خود در مورد مبانی سئو را پیدا کنید.

آیا حس می کنید که یادگیری سئو بسیار سخت بوده و ارزش این را ندارد که وقت خود را برای آن صرف کنید؟!

خب، در ابتدا بگذارید بدون تعارف به شما بگویم که سئو آنقدر هم پیچیده نیست و تا حدودی می تواند آن را ساده دانست؛ حداقل در مورد مبانی سئو سایت که به این شکل است.

اما مبانی به تنهایی برای کسب رنک و رتبه های برتر در گوگل کافی نیستند؛ درست است؟

خیر؛ کاملا هم اشتباه است!!!

حقیقت به شکل زیر می باشد:

بیشتر افرادی که وب سایت راه اندازی می کنند، درک ضعیفی از وضعیت سئو آن دارند؛ در نتیجه، اگر شما مبنا و اصول سئو را به درستی درک و پیاده سازی کنید، این یعنی که وب سایت های بسیار زیادی را پشت سر گذاشته اید.

در این مقاله شما 5 مورد از اساسی ترین اصول و مبانی بهینه سازی سایت را خواهید آموخت:

  1. چطور بفهمیم که مشتری های هدف ما، در مورد چه چیزهایی جستجو می کنند
  2. چطور صفحات سایت خود را برای عبارات کلیدی مدنظرتان بهینه سازی کنید
  3. چطور وب سایت خود را هم برای موتور جستجو و هم برای افراد بهینه کنیم
  4. چطور وب سایت های دیگر را ترغیب کنیم که به ما لینک بدهند
  5. چطور وضعیت سئو سایت خود را تجزیه و تحلیل کنیم

در ادامه به بررسی تک تک این مبانی میپردازیم.

قدم اول: موضوعات محبوب مشتری های هدف ما

شما به هیچ وجه نمی توانید وب سایت خود را بهینه کنید، اگر ندانید که مشتری ها و کاربران(مخاطب و جامعه هدف)  شما در گوگل به دنبال چه مسائلی هستند و چه چیزهایی را جستجو می کنند.

حالا چطور باید این بخش مهم مبانی سئو سایت را انجام دهید؟ بهترین راهکار، استفاده از عقل سالم است.

فرض کنید که کاربر هدف یک فرد ساکن تهران است و می خواهد سئو را فرا بگیرد؛ خب، طبیعی است که او عبارتی مثل “سئو و بهینه سازی” را جستجو می کند تا به هدف خود که پیدا کردنطراحی سایت و بهینه سازی آن است، برسد.

بعد از اینکه یک لیست از موضوعات مورد علاقه کاربران هدف تهیه کردید، می توانید شروع به ادامه دادن مسیر سئو سایت بکنید. این مسئله در واقع یکی از مهم ترین مبانی سئو به شمار می رود که بدون آن، اصول دیگر، نمی توانند مفید واقع شوند.

این یک شمای کلی از اولین مبانی سئو بود که خدمت شما عرض کردم. حالا بیایید این مسئله را بیشتر بررسی کنیم. در ادامه مثال فردی را می زنم که در تهران ساکن است و می خواهد یک لباس مجلسی خریداری کند.

  • محبوب ترین نحوه ای که کاربران هدف درباره کسب و کار شما جستجو می کنند

منظور این بخش، این است که شما ببینید که فرد مورد نظر، برای اینکه یک دوره آموزش سئو در شهر خود پیدا کند، این موضوع را به چه شکلی جستجو می کند.

شاید این بدترین و طولانی ترین جستجویی باشد که به عمرتان دیده اید! ولی مشاهده می کنید که با جستجو کردن همین متن سئو نشده و نامناسب در گوگل و با استفاده از مطالب سایت های صفحه اول این جستجو، من به راحتی متوجه شدم که کاربران هدف من، از چه عبارت های کلیدی استفاده می کنند؛ به همین راحتی.

طبیعی است که شما هیچ وقت به این شکل در مورد برند خود جستجو نمی کنید؛ هرچه این جستجو تخصصی تر باشد، شما به عبارات کلیدی بهتری می رسید.

البته پیشنهادم به شما این است که بعد از اینکه به خوبی با سئو آشنا شدید و مبانی سئو را به طور کامل درک کردید، حتما برای پیدا کردن عبارات کلیدی از ابزارهایی مثل گوگل ترندز استفاده کنید.

 

  • از پیشنهادات گوگل برای درک نحوه جستجوی کاربران استفاده کنید

علاوه بر ابزارهای زیادی که برای تحقیق عبارات کلیدی وجود دارند، خود گوگل در قسمت جستجوهایش، یکسری پیشنهاد به شما ارائه می کند. این پیشنهادات بدون ساختار نیستند و بر اساس یکسری اصول خاص به شما نشان داده می شوند.

این پیشنهادات، همان عبارت هایی هستند که کاربران با استفاده از آن ها سعی می کنند به آنچه که می خواهند، برسند. با ادغام این دو روشی که بیان کردیم، می توانید نکات فوق العاده ای را در مورد کاربران وب سایت خود به دست بیاورید. کسب اطلاعات مشتری، یکی از اصلی ترین مبانی سئو و بازاریابی آنلاین به شمار می رود.





:: برچسب‌ها: آموزش سئو , سئو , دیجیتال مارکتینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: