مدیر سایت کیست و چه وظایفی دارد؟
نوشته شده توسط : عبادی

مدیر سایت کیست و چه وظایفی دارد؟

امروزه اهمیت داشتن وبسایت در در دنیای کسب وکار تقریبا بر کسی پوشیده نیست و اهمیت آن حتی بیشتر از قبل در نظر کسب و کار های کوچک و بزرگ به چشم می آید . داشتن یک وب‌سایت حرفه‌ای و کاربردی یکی از مهم‌ترین دارایی‌هایی شرکت شما و ابزارهای بازاریابی برای آن به شمار خواهد آمد . قراردادن محتوا در سایت، تعیین استراتژی، طراحی و اجرا کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین و افزایش ترافیک از جمله کارهایی می باشد که در نهایت منجر به افزایش فروش شما می‌گردد. اما برای اینکه این کار اتفاق بیوفتد، کسی باید این سایت را نظارت کند، این شخص مدیر سایت می باشد.

 

مهم ترین وظایف مدیر سایت چیست؟

1) تهیه نسخه پشتیبانی (Backup)

تهیه پشتیبانی از وب‌سایت بسیار مهم می باشد چرا که به شما این اطمینان را میدهد که در صورت بروز هرگونه مشکلی بتوانید به آخرین نسخه ذخیره شده از سایت تان برگردید. با توجه به نوع سایت و سرعت قرارگیری اطلاعات در آن، عملیات Backup گیری را می‌توانید به صورت روزانه و هفتگی انجام دهید.

2) نظارت همیشگی بر سایت

گاها لحظاتی (Downtime) وجود دارند که سرویس‌های میزبانی (Host) از دسترس خارج می‌شوند و درنتیجه سایت شما بارگذاری نمی‌شود. وظیفه مدیر سایت رصد دائمی سایت شرکت است تا در صورت بروز مشکلات این‌چنینی سعی در رفع آن داشته باشد و در صورت تکرار آن تصمیمی برای تغییر هاست بگیرد.

3) قراردادن و چک کردن محتوای وب‌سایت

همانطور که در قبل به آن اشاره خواهیم کرد ، قراردادن انواع مقالات، تصاویر، ویژگی‌های محصولات و ... به عهده مدیر سایت می باشد . هم‌چنین یک مدیر سایت باید بعد از قرار گرفتن در سایت، آن را مرور کند و اشتباهات ممکن را به حداقل برساند. قرار گرفتن عکس‌ها در سایز نامناسب، کیفیت پایین آن‌ها و یا کیفیت بیش از حد آن‌ها، چک کردن لینک‌های ارجاع داده شده در متن، تصحیح هرگونه ایرادات نگارشی از قلم اوفتاده، مرور واکنشگرا بودن و ... به عهده مدیر سایت است.





:: برچسب‌ها: مدیریت پیج اینستاگرام , مدیریت پیج , ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: