نحوه اضافه کردن باکس اطلاعات سایت در نتایج موتور جستجوی گوگل و فرق آن با باکس بیزینس
قبل از هر چیزی باید بدانید که ما در نتایج گوگل چندین باکس با هدفهای مختلف داریم و ادامه مطلب ما به معرفی دو نوع از باکسها میپردازیم
معرفی باکس اطلاعات (information box)
نمونه باکس اطلاعات شرکت نوکیا در سمت راست نتایج جستجو گوگل
به این نوع باکسها که در شکل بالا مشخص است Knowledge Graphs یا information box نیز گفته میشود، همان طور که از نام این باکس مشخص است یک سری اطلاعات کلی در اختیار کاربر میدهد. گوگل از سایتهای مختلف که مورد تایید خودش است اطلاعات را ایندکس میکند و در نتایج جستجو نشان میدهد باکس اطلاعات از نوع Rich Answers است (Rich Answers چیست)، میتوان گفت گوگل اکثر نوشتههای داخل باکس اطلاعات را از سایت ویکی پدیا استخراج میکند و وقتی شما نام برندهای معروف را سرچ میکنید خلاصهای از آن برند در سمت راست همراه با نتایج جستجو نشان داده میشود، اگر زبان موتور جستجوی گوگل شما فارسی باشد باکس اطلاعات به شکل فارسی برای شما نمایش داده میشود و اگر زبان گوگل انگلیسی باشد باکس اطلاعات به انگلیسی نشان میدهد البته اگر اطلاعات در ویکی پدیا به این زبانها ترجمه شده باشد.
باکس اطلاعات دیجی کالا به شکل فارسی و هم انگلیسی در نتایج جستجو گوگل
در باکس اطلاعات موارد زیر اصولا درج میشود:
آدرس شرکت یا دفترکاری
شماره تلفن
ساعات کاری
امتیاز
لوگو و عکسهای مربوط به شرکت
آدرس شرکت در نقشه و …
چگونه باکس اطلاعات را در نتایج جتسجوی گوگل برای شرکت خود بسازیم؟
میتوان گفت این عمل مستقیما دست شما نیست و نمیتوانید چنین باکسهایی را برای سایت خود در نتایج جستجو بسازید. گوگل براساس محبوبیت نام برند شما، تعداد دفعات سرچ شده نام برند، میزان لایک ، اشتراک گذاری و فالورهای شما در صفحات رسمی شبکههای اجتماعی و به شکل کلی براساس فاکتورهایی که خودش مد نظر دارد و انیکه چقدر میتواند به برند شما اعتماد کند چنین باکسهایی را برای سایت شما در نتایج جستجو ایجاد میکند. ولی توجه کنید که درست است این عمل مستقیما دست شما نیست ولی با داشتن سیاستهای مناسب و گذر زمان میتوانید به نتیجه لازمه برسید، به این مورد توجه کنید که برای اضافه کردن شبکههای اجتماعی به این باکس اطلاعات باید از دادههای ساخت یافته (structured data) استفاده کنید ( structured data چیست ) ولی بقیه موارد را گوگل از اطلاعات موجود در ویکی پدیا فراخوانی میکند.
در آینده این پست آپدیت خواهد شد و نحوه اضافه کردن شبکه های اجتماعی در باکس اطلاعات با ابزار structured data خواهیم گفت.
معرفی باکس بیزینس (Business box)
باکس بیزینس یک وکیل در نتایج جستجو گوگل
نحوه درج اطلاعات موجود در باکس بیزینس برخلاف باکس اینفورمیشن است و شما خودتان مستقیما تایین میکنید که چه اطلاعاتی در آن قرار بگیرد. در باکس بیزینس موارد زیر اصولا درج میشود.
آدرس شرکت یا دفترکاری
شماره تلفن,ساعات کاری
امتیاز
لوگو و عکسهای مربوط به شرکت
آدرس شرکت در نقشه و …
برای ثبت چنین اطلاعاتی باید به Google Business مراجعه کنید و اطلاعات لازمه را پر کنید آموزش ثبت و نحوه درج اطلاعات و وریفای سایت را در آینده به شکل کامل در همین پست آموزش خواهیم داد.
آپدیت (July 11 2018): قبلا باید به بیزینس گوگل مراجعه میکردید برای اینکه بتونید مثل عکس وکیل مشخصات شرکت خودتان را ثبت کنید ولی حال کافی است وارد ادرس Google Map شوید و در مکانی که شرکت شما در واقعیت وجود دارد را در نتیجه مشخص کنید و سپس کلیک راست کرده و گزینه Add a missing place انتخاب کنید و سپس به راحتی مشخصاتی که از شما میخواهید را به شکل صحیح درج کنید.
توجه داشته باشید که درج اطلاعات در گوگل مپ به معنی تایید و نشان دادن آن نیست و و باید از گوگل تاییدیه واقع شود که رتبه خوبی به دست آورد ، اینکه اسم شرکت را چه چیزی انتخاب میکنید بسیار مهم است و اگر سایت شما در نتایج حتی با سرچ نام شرکتتان رتبه اول را ندارد گوگل ممکن است آدرسی که درج میکنید را تایید نکند و فکر کند اطلاعات اشتباه را درج میکنید، به همین منظور بهتر است در نام شرکت خود چه به شکل فارسی و چه به شکل انگلیسی رتبه اول باشید تا گوگل مطمئن شود اطلاعات وارد شده صحیح هستند.
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0