هر آنچه که وبمسترها باید درباره آپدیت جدید گوگل بدانند را در این مقاله آورده ایم یادتان نرود که میتوانید نظرات خود را برای ما ارسال کنید تا بتوانیم با هم در ارتباط باشیم
گوگل معمولا هر روز یک یا چند تغییر در الگوریتم های خود انجام می دهد تا بتواند نتایج جستجو را بهبود زیادی ببخشد . بیشتر این تغییرات قابل توجه و بزرگ نخواهند بود اما به ما کمک می کنند شرایط قبل تر را بیشتر از قبل بهبود بدهیم . گاهی از اوقات آپدیتی ممکن است بیشتر از سایر آپدیت ها قابل توجه باشد. چنین آپدیت هایی که مهم هستند را تایید می کنیم و اطلاعات مورد نیاز وبمسترها، تولیدکنندگان محتوا یا سایر افراد را در اختیارشان می گذاریم. به عنوان مثال وقتی آپدیت سرعت را ارائه کردیم، توصیه ها و راه حل هایی هم برایش داشتیم. چندین بار در سال در الگوریتم های جستجو و سیستم هایمان تغییرات اصلی ایجاد می کنیم. به این آپدیت ها، آپدیت های هسته می گوییم. چنین آپدیت هایی به گونه ای طراحی شده اند که ما را مطمئن می سازند ماموریت خود یعنی نشان دادن محتوای مرتبط و معتبر برای جستجوکنندگان را به درستی انجام می دهیم. این به روزرسانی های هسته ممکن است بر روی Google Discover هم اثر بگذارد. چنین آپدیت هایی را خودمان تایید می کنیم چون تاثیرات قابل توجهی بر روی سایت ها ایجاد می کنند. برخی از سایت ها ممکن است در طول این به روزرسانی ها متوجه افزایش یا کاهش رتبه یا ترافیکشان شوند. سایت هایی که شاهد افت ترافیک بوده اند به دنبال راه حل برطرف کردن مشکل خواهند بود. به همین خاطر تلاش می کنیم بهترین راه حل ها را ارائه دهیم تا دچار مشکل نشوند و کارهای اشتباه انجام دهند. در برخی از موارد هم ممکن است چیزی برای برطرف کردن وجود نداشته باشد.
آپدیت هسته گوگل و ارزیابی مجدد محتوا :
تصور کنید که آپدیت هسته گوگل ارائه شده و برخی از صفحات شما آنقدرها که باید، عملکرد خوبی ندارند. ممکن است شما هیچ اشتباهی مرتکب نشده باشید. این صفحات، راهنما و دستورالعمل های گوگل را نقض نکرده اند یا دچار جریمه دستی یا الگوریتمی نشده اند. گاهی از اوقات هم کاهش عملکرد صفحات ممکن است به خاطر تغییرات الگوریتمی باشد. واقعیت این می باشد که در به روزرسانی های هسته گوگل، چیزی که بخواهد صفحه خاص یا سایت خاصی را هدف قرار دهد وجود ندارد. این تغییرات به منظور بهبود ارزیابی محتواست. چنین تغییراتی ممکن است صفحاتی که قبلا عملکرد خوبی نداشته اند را بالاتر بیاورد. بیایید این موضوع را با یک مثال بررسی کنیم و ببینیم آپدیت هسته گوگل چگونه کار می کند. فرض کنید شما فهرستی از 100 فیلم سینمایی برتر در سال 2015 را منتشر کرده اید. چند سال بعد در سال 2019، فهرست خود را با فیلم های سینمایی جدید به روز می کنید چون حالا فیلم هایی ارائه شده است که قبلا وجود نداشته و می توانید کاندید قرار گرفتن در این فهرست باشد. همچنین ممکن است برخی از فیلم ها را دوباره ارزیابی کنید و متوجه شوید که آن ها در حال حاضر باید جایگاه بالاتری نسبت به قبل داشته باشند. فهرست شما با گذشت زمان تغییر می کند و فیلم هایی که قبلا جایگاه بالاتری در آن داشتند ممکن است به موقعیت های دیگری هدایت شوند. درباره آپدیت های هسته گوگل هم، چنین اتفاقی رخ می دهد.
بر روی محتوای خود تمرکز لازم را داشته باشید:
همانطور که توضیح دادیم صفحاتی که بعد از آپدیت هسته، عملکرد خود را از دست می دهند و افت رتبه به دست می آورند ممکن می باشد هیچ مشکلی نداشته باشند و نیازی به برطرف کردن مشکل هم نباشد. برخی ها که بعد از این به روزرسانی کارکرد خوبی ندارند ممکن است احساس نیاز کنند و بخواهند کاری برای بهبود وضعیتشان انجام دهند. در چنین شرایطی توصیه می کنیم بر روی محتوای خود تمرکز کنید و مطمئن شوید بهترین محتوا را در اختیار کاربران تان می گذارید. این همان چیزی است که الگوریتم های ما به دنبالش هستند. اولین گام این است که سری به دستورالعمل ها ور اهنمایی که قبلا داشتیم بزنید و دوباره کیفیت محتوای خود را ارزیابی کنید. ما این توصیه ها را با یک سری سوالات به روز کرده ایم که می توانید از خودتان بپرسید و کیفیت محتوایتان را بسنجید:
محتوا و سوالات مربوط به کیفیت :
• محتوای شما اطلاعات اصیل، گزارش، پژوهش یا تجزیه و تحلیلی را ارائه می کند؟
• محتوای شما توضیح جامع و کاملی درباره موضوع مدنظر ارائه می کند؟
• محتوای شما می تواند تجزیه و تحلیل ارزشمند یا اطلاعات جذابی در اختیار کاربر بگذارد؟
• اگر محتوا از سایر منابع نوشته شده است از کپی کردن یا نوشتن مجدد منابع خودداری کرده است و می تواند مطالب ارزشمند و اصیل دیگری در اختیار مخاطب بگذارد؟
• سرتیترها یا عناوین صفحات توصیفی، مفید و خلاصه ای از محتوای شما هستند؟
• سرتیترها و یا عناوین صفحات از اغراق کردن یا شوکه کردن خودداری می کنند؟
• این محتوا اگر توسط سایر افراد منتشر می شد شما بوکمارکش می کردید؟ آن را با دیگران به اشتراک می گذاشتید یا به دیگران توصیه اش می کردید؟
• انتظار دارید این محتوا در مجلات چاپی، دایره المعارف یا کتاب ها به عنوان مرجع ذکر شود؟
سوالات تخصصی:
• محتوای شما اطلاعات را به شیوه ای که باعث ایجاد اعتماد می شود نشان می دهد؟ آیا منبع، شواهدی از تخصص، پس زمینه ای از نویسنده یا سایتی که آن را منتشر کرده است دارد؟ به عنوان مثال یک لینک کامل به صفحه نویسنده یا درباره مای سایت
• اگر در تولید محتوای سایتتان را تحقیق کرده اید، با مواردی که قابل اعتماد هستند یا در موضوع مدنظر معتبرند اشنا شده اید؟
• این محتوا توسط فرد متخصص یا علاقه مندی که کاملاً به موضوع اشراف دارد نوشته شده است؟
• محتوای تولیدی شما از خطاهایی که به راحتی قابل تشخیص است عاری است؟
• اگر مشکلی در زندگی یا هزینه هایتان داشته باشید به راحتی می توانید به چنین محتوایی اعتماد کنید؟
سوالات تولید و ارائه:
• محتوای شما از خطاهای املایی، گرامری و سبکی عاری است؟
• محتوا به خوبی تولید شده است یا به نظر ضعیف می رسد؟
• محتوا یکجا تولید شده است یا اینکه تعداد زیادی از تولیدکنندگان محتوا در تولیدش نقش داشته اند؟ یا در سایت های بزرگی منتشر شده است؟ این محتوا یا سایت توجه زیادی از طرف مخاطب دریافت کرده است؟
• محتوای شما حجم زیادی از تبلیغات را در خود دارد که با محتوای اصلی تداخل داشته باشد یا حواس مخاطب را پرت کند؟
• محتوای شما زمانی که روی دستگاه های موبایلی به نمایش در می آید چه ظاهری دارد؟
سولات مقایسه ای:
• وقتی محتوای تولیدی خودتان را با سایر مطالب موجود در صفحه نتایج جستجو مقایسه می کنید، محتوایتان ارزش خاصی نسبت به آن ها دارد؟
• این محتوا در خدمت بازدیدکنندگان است یا فقط می خواهد رتبه ای در موتورهای جستجو داشته باشد؟
علاوه بر این سوالات، از افرادی که بهشان اعتماد دارید بخواهید محتوایتان را صادقانه ارزیابی کنند. همچنین افتی که در ترافیک یا رتبه بندی صفحاتتان داشته اید را بررسی کنید. چه صفحاتی تحت تاثیر قرار گرفته اند و برای چه نوع جستجوهایی و با چه هدفی ؟ نگاهی دقیق به این موارد بیندازید و به همراه سوالات بالا، کیفیت مطالبتان را بسنجید.
سعی کنید دستورالمعل مربوط به کیفیت و EAT را خیلی خوب درک کنید:
منبع دیگری که برای بررسی محتوا یا ارزیابی آن وجود دارد راهنمای ما برای کیفیت جستجوست. افرادی که به کیفیت محتوا رای می دهند بینش های خود را درباره اینکه آیا الگوریتم ها نتایج خوبی ارائه می کنند در اختیار ما می گذارند. افرادی که رای می دهند هیچ کنترلی بر روی نحوه رتبه بندی صفحات ندارند. از این داده ها به طور مستقیم در الگوریتم های رتبه بندی استفاده نمی شود. ما از این اطلاعات به عنوان بازخورد استفاده می کنیم. اگر بدانید این رای دهندگان چگونه محتوای خوب را ارزیابی می کنند می توانید محتوایتان را بهبود ببخشید. ممکن است در این شرایط عملکرد بهتری در جستجو داشته باشید. این افراد آموزش دیده هستند و محتوا را بر اساس موارد قدرتمندی همچون EAT می سنجند. EAT به معنای تخصصی بودن، معتبر بودن و قابل اعتماد بودن است. مطالعه این دستورالعمل ها کمکتان می کند محتوا را از منظر EAT بررسی کنید و در صورت نیاز آن را بهبود ببخشید. مقالات زیر از طرف سایت های ثالث درباره دستورالعمل های مربوط است:
• E-A-T and SEO, from Marie Haynes
• Google Updates Quality Rater Guidelines Targeting E-A-T, Page Quality & Interstitials, from Jennifer Slegg
• Leveraging E-A-T for SEO Success, presentation from Lily Ray
• Google’s Core Algorithm Updates and The Power of User Studies: How Real Feedback From Real People Can Help Site Owners Surface Website Quality Problems (And More), Glenn Gabe
• Why E-A-T & Core Updates Will Change Your Content Approach, from Fajr Muhammad
ریکاوری و توصیه های بیشتر بعد از آپدیت هسته :
بعد از آپدیت هسته معمولا وبمستران یک سوال مهم از ما دارند؟ چقدر طول می کشد تا سایت به وضعیت قبلی خود برگردد یا به وضعیت بهتری برسد؟
آپدیت هسته معمولا هر چند ماه یکبار انجام می شود محتوایی که توسط این آپدیت تحت تاثیر قرار گرفته تا زمان آپدیت هسته اصلی ممکن است ریکاور نشود( فرض می کنیم شما بهبودهای مورد نیاز را بر روی محتوا انجام داده اید). با اینحال ما مدام به روزرسانی هایی در الگوریتم های جستجو انجام می دهیم که در برگیرنده آپدیت های کوچک تر است. این به روزرسانی ها را اعلام نمی کنیم چون قابل توجه نیستند. زمانی که این آپدیت ها منتشر می شود ممکن است محتوای شما هم ریکاوری شود. به خاطر داشته باشید که بهینه سازی های انجام شده توسط وبمستران و صاحبان سایت ها تضمینی برای ریکاوری نیست یا اینکه تضمینی برای جایگاه ثابت در نتایج جستجو برای آن وجود ندارد. همچنین باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که موتورهای جستجویی همچون گوگل محتوا را همانطور که انسان ها درک می کنند، نمی فهمد. در عوض به دنبال سیگنال هایی خواهد بود که درباره محتوا جمع آوری می کند و مرتبط بودن این ها را با ارزیابی های انسانی بررسی می کند. اینکه صفحات چگونه به هم لینک شده اند یکی از سیگنال های شناخته شده ای است که ما از آن استفاده می کنیم. البته سیگنال های مختلفی هست که به خاطر محافظت از نتایج آن ها را بیان نمی کنیم. قبل از اینکه آپدیت هسته را منتشر کنیم آن را تست می کنیم. به عنوان مثال از رای دهندگام بازخوردشان را می گیریم تا ببینیم این تغییرات مفید بوده اند یا خیر. البته بهینه سازی هایی که ما بر روی جستجوها انجام می دهیم کامل و بی عیب نیستند. به همین خاطر است که مدام در حال به روزرسانی هستیم. ما بازخوردهای بیشتری جمع می کنیم، تست بیشتری انجام می دهیم و تلاش می کنیم سیستم رتبه بندی مان را بهبود ببخشیم. این تغییرات می تواند به این معنی باشد که حتی اگر صاحب محتوا تغییراتی در آن ایجاد نکرده باشد باز هم ممکن است محتوایش در آینده ریکاوری شود. در این شرایط پیش آمده بهینه سازی های ما محتوا را بیشتر ارزیابی می کند.
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5