صفحه برچسب چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟
نوشته شده توسط : عبادی

صفحه برچسب چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟

 

 

با اضافه کردن هر برچسب در هر پست و هر نوشته ای که در سایتتان دارید ، صفحه ای برای آن ایجاد خواهد شد . یو آر ال پیشفرض صفحات برچسب به شکل www.your-domain.com/tag/tag-name است.

  1. برچسب همانند دسته ها اجازه گروه بندی پست ها را میدهد.
  2. صفحه برچسب معمولا دارای قالب مشابهی با صفحه دسته است.
  3. صفحه برچسب ها غالبا در منو نمایش داده نمی شوند، مگر اینکه شما به دلیلی آن را در این بخش قرار دهید.
  4. صفحات برچسب ها نیز دارای مشکل مشابهی با صفحات دسته (نبود محتوای مستقل) هستند.

همان بهینه سازی که برای صفحات دسته ها در بخش قبلی مطرح شد، برای صفحات برچسب ها نیز قابل اجراست. در اغلب موارد صفحات برچسب با هدف بهبود کارایی سایت و کمک به کاربران ایجاد شده و کارکرد دیگری ندارند. در بسیاری از موارد مشاهده می شود که کاربران عبارات مشابهی با نام دسته و نام پست را در برچسب ها به کار می برند که این موضوع به هیچ وجه از نظر سئو خوب نیست.

حتی ما در چندین دفعه مشاهده کرده ایم که به ازای جستجوی نام برند به جای صفحه اصلی، صفحه برچسب در نتایج جستجو نمایش داده شده است که این موضوع به هیچ وجه تاثیر خوبی در تجربه کاربری ندارد.

راهکارهای سئو صفحه برچسب ها

در بسیاری از سناریوها پیشنهاد می شود که برچسب هایی که صفحه فرود محسوب نمی شوند (غالب برچسب ها اینگونه هستند) را نو ایندکس کنید. با این کار موتورهای جستجو این صفحات را در نتایج جستجو نمایش نمی دهند. این کار موجب صرفه جویی در زمان شما و بهینه تر شدن وب سایتتان می گردد.

دقت داشته باشید که پس  از نوایندکس کردن برچسب ها، یو آر ال های آن ها را از نقشه سایت پاک کنید. اگر به هر دلیلی علاقه مند به ایندکس شدن برخی از برچسب های سایت هستید، از آنها به دقت در صفحات سایت استفاده کرده و در این استفاده زیاده روی نکنید.

اما چگونه صفحات برچسب ها را نوایندکس کنیم؟

نحوه انجام این کار به قالب یا افزونه سئو نصب شده در سایت وابسته است. اگر از افزونه Yoast SEO استفاده می کنید، بایستی از منوی آن به بخش "ظاهر جستجو" و سپس به تب "طبقه بندی ها" بروید. بخش برچسب ها را یافته و گزینه "نمایش برچسب‌ها در نتایج جستجو" را به "نه" تغییر دهید.





:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: