4 راهکار اساسی افزایش فروش آنلاین
نوشته شده توسط : عبادی

 

افزایش فروش آنلاین هدف اصلی همه مشاغل و کسب و کارهای اینترنتی است؛ از برندهای کوچک گرفته تا بزرگ. اما اگر بخواهید مثل فروشگاه های اینترنتی بزرگ دنیا، از جمله آمازون یا همین دیجی کالای خودمان فروشتان را افزایش دهید، مثل بازی بولینگ است. یعنی ممکن است که ساده به نظر برسد اما در باطن به هیچ عنوان اینطور نیست.

خوشبختانه راهکارهای افزایش فروش آنلاین محدود به یکی دو مورد نمی شوند و حتما می دانید که بازاریابان بزرگ روش ها و تکنیک های بی شماری را در این عرصه ارائه کرده اند. اما آیا همه آن ها را شما می توانید در روند کاری خود پیاده سازی کنید؟

در این مقاله از نیوسئو می خواهم راهکارهایی را معرفی کنم که هر کسی، از مبتدی گرفته تا حرفه ای، می توانند آن ها را مورد استفاده قرار دهند.

25 روش افزایش فروش اینترنتی که در این مطلب قرار است به شما آموزش داده شود، می توانند کسب و کارتان را زیر و رو کنند؛ اما تنها به شرطی که به درستی پیاده سازی شوند.

نکته مهم دیگری که در همین ابتدا بهتر است بیان کنم این است که با استفاده از این4 روش، علاوه بر اینکه می توانید فروش اینترنتی خود چه در وب سایت و چه در شبکه های اجتماعی را توسعه دهید، می توانید پروسه فروش حضوری یا تلفنی خود را نیز به مرحله بالاتری سوق دهید.

اما برای سهولت در انتقال مطالب، اکثر مثال هایی که برای ملموس کردن به کار رفته اند، در مورد وب سایت های فروشگاه اینترنتی هستند.

پس حوصله به خرج داده و سعی کنید که تا انتهای این مطلب را با دقت فراوان بخوانید و نظراتتان را با ما در میان بگذارید .

 

 

1) صداقت در فروش را فراموش نکنید

خب طبیعی است که این مورد کاملا واضح به نظر برسد و به کرات آن را در بین ترفندهای فروش اینترنتی دیده اید. اما اگر کمی به فعالیت های برخی از سایت های فروشگاهی یا کسب و کارهای اینترنتی دقت کنید متوجه می شوید آنطور که باید هم این صداقتی که در موردش صحبت می کنیم، رعایت نمی شود.

سوالی مهمی که باید پرسیده شود این است که چطور یک وب سایت فروشگاهی می خواهد افزایش فروش آنلاین داشته باشد، ولی قیمت محصولات خود را همان ابتدای کار به کاربر ارائه نمی کند؟

پس اینکه انتظار داشته باشد کاربر به او اعتماد کند، کاملا امری بیجاست؛ چراکه او به مشتری هایش در همین ابتدای کار اعتماد نداشته و صداقت کافی ندارد.

 این یک وجه صداقت در فروش بود.

برخی از برندها برای به ثمر رساندن فروششان، ادعاهایی می کنند که از پس آن ها بر نمی آیند؛

هیچ وقت مشتری های خود را احمق فرض نکنید! بسیاری از افراد با یک بررسی ساده متوجه می شوند که ادعای فروشنده، کاملا دروغ بوده و قرار نیست به آن عمل کند و یا اگر هم عمل کرد، قرار نیست از پس آن بر بیاید.

به عنوان مثال در حوزه سئو سایت، فرض کنید فردی بیاید و ادعا کند که می تواند سایت شما را به رنک یک گوگل برساند، در صورتی که خود آن شخص اصلا وب سایتی در زمینه سئو ندارد یا اگر هم دارد، نتوانسته به رنک یک یا حداقل بین 10 نتیجه برتر گوگل برسد! خب طبیعی است که این فرد از همان ابتدای کار، بذر بی اعتمادی را در ذهن افراد کاشته و هرچه از برترین تکنیک ها و نکات افزایش فروش هم که استفاده کند، قرار نیست که به نتیجه برسد.

ادعایی بکنید که از پسش بر بیایید!

این صداقتی که شما در نظر دارید ، باید در تمامی صفحات سایت یا بخش های مختلف بستر آنلاینی که در آن می خواهید فروش داشته باشید، وجود داشته باشد. از عنوان گرفته تا ریز جزئیات محصول باید برای مشتری واضح باشد. در غیر این صورت، درصد عملی شدن دیگر ترفندهای فروش اینترنتی تقریبا به عدد صفر می رسد.

اصلا چه ایرادی دارد که همه برند شما را به عنوان راستگوترین کسب و کار اینترنتی بشناسند؟

 

2) افزایش کلیک با AdWords؟؟؟

اگر قصد این را دارید که محصول خاصی را به صورت آنلاین به فروش برسانید، ادوردز گوگل یکی از بهترین و سریع ترین راه هاست. البته دسته از راهکارهای افزایش فروش آنلاین برای زمانی کاربرد دارد که شما معنای واقعی کلمه عجله دارید!

فرض کنید می خواهید کولر گازی گاسونیک 24000 را بفروشید و می دانید که مشتری های هدف شما تا فلان تاریخ خرید خود را انجام می دهند و شما وقت زیادی ندارید. در اینجاست که وب سایت شما به کمک گوگل ادوردز در جایگاه اول گوگل قرار می گیرد. یعنی اگر کسی کولر گازی گاسونیک 24000 را برای کسب اطلاعات بیشتر یا خرید نهایی جستجو کند، این برند شماست که در مقابل چشمانش قرار می گیرد.

در غیر این صورت، یعنی عدم وجود محدودیت زمانی، بهترین راه برای قرار گرفتن در رنک یا گوگل، سئو می باشد.

چرا انقدر اصرار به قرار گرفتن در رنک یک می کنم؟

به این دلیل که بر اساس آمارهای به دست آمده، تقریبا دو سوم افرادی که در گوگل مطلبی را جستجو می کنند، بر روی اولین لینک کلیک کرده و بعد از دریافت پاسخ خود، به سراغ سایت های دیگر نمی روند. مدرک می خواهید؟ کافی است به جستجوهایی که شخص شما تا کنون انجام داده اید فکر کنید و به خاطر بیاورید که بر روی کدام لینک کلیک می کردید.

افزایش تعداد کلیک سایت رابطه مستقیمی با افزایش فروش دارد. دقیقا مثل تفاوت فروش مغازه ای ک در حاشیه خیابان است و مغازه دیگری که در کوچه و پس کوچه ها منتظر این است که یک نفر به او مراجعه کند.

حال اگر تصمیم به استفاده از ادوردز گرفته اید، می توانید با استفاده از یک افزونه مدیریت تبلیغات در وردپرس می تواند سبب شود که ظاهر تبلیغ شما در نتایج جستجو کمی متفاوت شود.

همین مسئله به تنهایی می تواند سبب شود که کلیک بیشتر از حالت معمولی دریافت کنید.

 

3) نظرات و نام و نشان مشتری های قبلی را به نمایش بگذارید 

در دنیای آنلاین امروزی، فیدبکی که دیگر افراد از یک برند گرفته اند، برای تمامی مردم اهمیت دارد. همانطور که بارها شنیده اید، تبلیغات دهان به دهان ارزش و اثربخشی بسیار زیادی دارد.

همواره سعی داشته باشید تا نظرات واقعی مشتری های پیشین خود را ارائه کنید و در این اطلاعات فیک به افراد ارائه نکنید. این مسئله تنها اعتبار شما را افزایش نمی دهد؛ بلکه ریشه این فکر را در ذهن کاربر می کارد که تمامی اطلاعاتی که شما ارائه می کنید، دروغ است.

همانطور که می بینید، صداقت حتی در این مرحله هم در افزایش اعتبار شما نزد افراد، نقش بسزایی دارد.

 

4) ایجاد احساس اضطرار برای خریدار

هیچ شکی نیست که صداقت در فروش یکی از فاکتورهای اصلی است؛ اما به یاد داشته باشید که بیشتر فروش هایی که انجام می شوند، به واسطه به وجود آمدن احساس اضطرار در افراد هستند.

اگر کمی در فضای وب جستجو کنید، متوجه می شوید که این قضیه در مورد فروش های اینترنتی هم صدق می کند. در اکثر بنرهای تبلیغاتی که توسط تبلیغ نویسان حرفه ای ایجاد شده اند، شما یک ددلاین را مشاهده می کنید. فروشنده به شما می گوید که موجودی این محصول تا فلان تاریخ بیشتر دوام نخواهد آورد یا اگر مشتری در همان لحظه خرید نکند، به احتمال زیاد تخفیف n درصدی را از دست می دهد.

این ایجاد احساس اضطرار، باعث می شود که مشتری بدون این که بخواهد تصور کند که اگر در همان لحظه اقدام به خرید نکند، چیزی به شدت ارزشمند را از دست می دهد. حتما تا الان کلی تبلیغ که از این سازوکار استفاده کرده اند در ذهنتان مجسم شده است. شاید کمی عجیب باشد، اما بسیاری از فروشنده های مبتدی که مهارتی در دیگر بخش های اصلی فروش ندارند، تنها با استفاده از همین یک تکنیک بازاریابی، فروش را به نتیجه می رسانند.

 





:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: