بک لینک یا لینک خارجی چیست؟
نوشته شده توسط : عبادی

بک لینک یا لینک خارجی چیست؟

زمانی که برای ارتقای کسب و کار خود به دنبال سئو سایت (بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو) می روید، لینک سازی از مهم ترین دغدغه های شما می شود. لینک هایی که برای سئو سایت به آن ها نیاز دارید، لینک های داخلی و لینک های خارجی هستند. لینک خارجی، لینکی است که به یک دامنه خارجی، ارجاع می دهد. متخصصان سئو، استراتژی لینک سازی خارجی را موثرترین عامل در کسب رتبه های بالا در موتورهای جستجو می دانند. لینک های خارجی در بالا رفتن اعتبار سایت نقش پررنگی دارند؛ به این دلیل که موتورهای جستجوگر، لینک خارجی را یک نظر مثبت از سمت شخص ثالث در نظر می‌گیرند. به بیان دیگر باید بگوییم که، موتورهای جستجوگر بر این باورند که چیزی که دیگران درباره سایت شما می گویند، مهم‌تر از چیزی است که شما درباره خودتان می گویید.

 

لینک سازی خارجی چگونه انجام می شود؟

ایجاد بک لینک یا لینک خارجی کار دشواری است؛ به خصوص که اغلب کسب و کارها در روزهای ابتدایی فعالیت خود، به دنبال آن می روند. ایده آل ‌ترین حالت برای داشتن لینک خارجی، آن است که سایت های دیگر بدون پرداخت هزینه، به سایت شما ارجاع دهند؛ اما این اتفاق در مراحل بعدی رشد اتفاق می افتد و شما ناچارید ابتدا با پرداخت پول، سایت خود را در معرض دید قرار دهید. بهتر است بدانید که خرید یا فروش لینک برای بالا بردن رتبه سایت، خلاف قوانین گوگل است؛ زیرا گوگل به حقوق کاربران اهمیت زیادی می‌دهد و دوست دارد تنها محتواهای خوب در دسترس باشند و وقت کاربران هدر نرود. این دست اشتباهات ناشی از آشنا نبودن با استراتژی لینک سازی خارجی است. با ما همراه باشید تا با اصول و قواعد تهیه استراتژی لینک سازی آشنا شوید.

استراتژی لینک سازی خارجی چیست؟

استراتژی لینک سازی به این معنی است که میزان لینک دهی به سایت های دیگر یا دریافت لینک از سایت های مختلف، طبیعی باشد و شما با برنامه ریزی دقیق، بر اساس کلمات کلیدی، به صورت هدفمند، لینک دریافت کنید.
برای داشتن یک استراتژی لینک سازی خارجی مفید، به شما پیشنهاد می کنیم به نکات زیر توجه کنید:
1.    غنی سازی محتوا: از اینکه محتوای شما ارزش لینک دادن دارد، مطمئن شوید. اگر محتوای شما به گونه ای نباشد که مخاطب را درگیر کند، تاثیری نخواهد داشت.
2.    انتشار رپرتاژ آگهی و مقاله در روزنامه ها و مجله های اینترنتی: مقالاتی با محتوای مناسب در سایت ها و مجلات پربازدید منتشر کنید.
3.    محتوای خود را اعتبار بخشید: با تولید محتوای خلاقانه و یونیک، سعی کنید به محتوای خود اعتبار ببخشید تا مخاطب را کنجکاو کنید.
4.    به دنبال سایت هایی با page authority بالا در زمینه موضوعات تخصصی سایت خود بروید. این سایت ها مخاطبان اصلی شما را به سایتتان هدایت می کنند.
5.    بلاگ ایجاد کنید: داشتن یک بلاگ با محتوای آموزشی می‌تواند بهترین نتیجه را برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورد. امکان به اشتراک گذاری مطالب شما با محتواهای آموزشی بالا می رود و بیشتر دیده می شوید و سایت های مرتبط با حوزه شما، به شما لینک می دهند.
6.    شبکه سازی اجتماعی را در نظر بگیرید: با افرادی که در حوزه کاری شما فعالیت می کنند، ارتباط برقرار کنید و شبکه سازی کنید. ارتباطات تخصصی موجب تبادل اطلاعات می شود. استراتژی لینک سازی خارجی به شما می گوید که چه شبکه های اجتماعی ای برای رشد کسب و کار شما مناسب است.

 

 

اصول و قواعد لینک سازی خارجی چیست؟

برای لینک سازی خارجی، قواعد بسیاری مهمی وجود دارد که نادیده گرفتن هرکدام، میتواند باعث به هدر رفن زحت های شما و پنالتی شدن سایت شما در نهایت شود. بهتر است پیش از اقدام به لینک سازی خارجی و گرفتن بک لینک، به نکات زیر توجه نمایید:


1.    در سایت های مرتبط لینک سازی کنید: اگر سایت شما در حوزه خدمات خودرو فعالیت می کند، نباید در سایت هایی که درباره آموزش مطالب درسی مطلب تولید می کنند، از شما نامی برده شود. شما باید به دنبال پربازدیدترین و پرترافیک ترین سایت در حوزه تخصصی فعالیت خودتان باشید. البته سایت هایی وجود دارند که حالت دایره المعارف دارند و موضوعات مختلفی را پوشش می دهند. اگر قصد دارید این گونه سایت ها را انتخاب کنید، بهتر است از بالا بودن امتیاز این سایت ها مطمئن باشید. سایت برترین ها از این دست سایت های جامع است که در هر دسته، مطلبی برای گفتن دارد و می تواند موجب بالا رفتن بازدید شما بشود.
انجمن ها و فروم های سایت های پرطرفدار که کاربران زیادی دارد، لینک های قوی و خوبی محسوب می شوند. نام بردن از سایت شما در این انجمن ها و اتاق های گفتگو، بسیار مفید است و از نظر برخی کارشناسان دیجیتال مارکتینگ، بهترین تبلیغ محسوب می شود. حضور فعال در انجمن‌ها و پاسخگویی به سوالات، موجب جلب مشتری و هدایت کاربران به سایت شما می شود. بنابراین لینک سازی خارجی در سایت های مرتبط و مفید را از نظر دور ندارید.


2.    از کلمات کلیدی مختلف استفاده کنید: علت آنکه بر داشتن استراتژی لینک سازی خارجی تاکید می شود، این است که به شما کمک می کند دیدی جامع داشته باشید و از هیچ نکته ای غافل نشوید. انتخاب کلمات کلیدی بر اساس استراتژی لینک سازی خارجی به شما می گوید که باید از کلمات کلیدی متنوع و هم‌خانواده استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. برخی مدیران سایت ها تصور می کنند که باید مدت زمان مشخصی را به ارتقا دادن یک کلمه کلیدی اختصاص دهند اما این استراتژی صحیحی نیست و بازدهی ندارد. بنابراین بهتر است یک پژوهش جامع بر روی کلمات کلیدی مفید برای تبلیغ سایت یا محصول خود انجام دهید و زمان مناسب برای کار کردن بر روی هر دسته از کلمات کلیدی را تعیین نمایید.


3.    به سایت های مختلف لینک بدهید: شاید در جستجوهایتان برای گرفتن لینک، به سایت هایی بربخورید که از همه نظر برای ارتقا دادن محصول شما مناسب باشند. سایت هایی مثل بیتوته را در نظر بگیرید. این سایت ها در همه زمینه ها موضوع دارند و در گوگل از امتیاز بالایی برخوردار هستند. راحت ترین کار این است که تمام لینک هایتان را از این سایت بگیرید؛ اما این کار اشتباه است. نباید تصور کنید که داشتن ۱۰۰ لینک از سایتی پربازدید مانند بیتوته می تواند موجب رشد شگفت انگیز کسب و کار شما شود؛ برعکس، این کار پیشرفت کار شما را در یک مرحله مشخص، ثابت نگه می دارد. هر URL یک بار برای شما امتیاز می آورد و فراموش نکنید که تعداد بالای Refeering Domain  برای شما امتیاز می‌آورد، نه تعداد لینک‌ها. یک استراتژی لینک سازی خارجی اصولی، به شما می گوید که به دنبال سایت های متنوع با امتیاز خوب در حوزه تخصصی خودتان باشید.


4.    محتوای سایت خود را بهبود بخشید: پیش از آنکه بک لینک بگیرید و منتظر باشید کاربران زیادی را به سایت خودتان جلب کنید تا مشتری شما شوند، مطمئن شوید که سایت شما از نظر رابط کاربری و محتوا غنی شده است و سایتی حرفه ای را بالا آورده اید. مدیران دیجیتال مارکتینگ به شما توصیه می کنند که لندینگ پیج (صفحه فرود) سایت خود را طوری طراحی کنید که جذاب باشد و محصول شما را خیلی سریع به کاربر معرفی کند.


5.    در دام مزرعه لینک نیافتید: یکی از تکنیک های قدیمی سئو کلاه سیاه، ایجاد مزرعه لینک است که در آن، گروهی از وب سایت ها به طور مشترک به یکدیگر لینک می‌دهند یا با پرداخت پول به سایت های پربازدید، از آن ها لینک دریافت می کنند. این لینک ها با فریب دادن موتورهای جستجو، قصد دارند که در مدت زمانی کوتاه، در رتبه های بالای نتایج جستجو قرار بگیرند. در صورتی که از چنین سایت هایی لینک بگیرید، سایت شما اسپم می شود. داشتن استراتژی لینک سازی خارجی، به معنی اجتناب از انتشار لینک در چنین سایت هایی است.
6.    به دنبال سئو کلاه سیاه (Black Hat Seo) نباشید: فراموش نکنید که گوگل رفتا غیرطبیعی و طبیعی سایت شما را متوجه می شود؛ بنابراین به دنبال پیشرفت خیلی سریع نباشید. الگوریتم های گوگل محتوا و لینک های سایت شما را بررسی می کنند و در صورتی که متوجه شوند شما به دنبال رشد غیرطبیعی سایت خود هستید، شما را پنالتی می کنند. از یاد مبرید که سئو فرایندی زمان بر است و کیفیت همیشه مهم تر از کمیت است.

 

مزایای لینک سازی خارجی چیست؟

لینک ها در سئو سایت حیاتی ترین عنصر هستند. زمانی که شما  استراتژی لینک سازی خارجی را تهیه کرده و لینک سازی خارجی را شروع می کنید، باید مراقب باشید تا لینک های باکیفیت بگیرید تا باعث ارتقای رتبه ی سایت خود شوید. تعدادی از مزایای لینک سازی خارجی عبارت است از:
1.    قدرتمند شناخته شدن وب سایت شما: زمانی که کاربران بتوانند محتوای موردنظر خود را از طریق سایت شما به راحتی پیدا کنند، به سایت شما ارجاع می دهند و سایت شما از نظر موتورهای جستجوگر قدرتمند شناخته می شود.
2.    ردیابی ترافیک وبسایت: زمانی که سایت هایی با ترافیک بالا به سایت شما ارجاع می دهند، بخشی از ترافیک بالای سایت آن ها به سایت شما نیز انتقال پیدا می کند. این میزان ترافیک با ابزارهای تحلیلگر گوگل قابل اندازه گیری است و شما می توانید از میزان موثر بودن لینک خارجی مطلع شوید.
3.    دریافت لینک های متقابل: زمانی که شما در مطالب خود به سایت های خاصی اشاره کنید، آن ها را دعوت می کنید که از سایت شما نیز بازدید کنند. با این کار شانس خود را برای دریافت لینک متقابل افزایش می دهید. برای دریافت لینک خارجی، این راه، کم‌هزینه ترین و موثرترین راه است.

اهمیت لینک سازی خارجی در سئو چیست؟

•    هر لینک خارجی به صفحه شما، یک رای (vote) محسوب می شود: لینک های خارجی به گوگل می گویند که صفحه شما از نظر محتوا به اندازه کافی خوب است و ارزش به اشتراک گذاشته شدن را دارد. طبق استراتژی لینک سازی خارجی، گرفتن لینک از سایت های معتبر، به شما کمک می کند تا بیشتر دیده شوید.
•    لینک های خارجی ترافیک سایت شما را بیشتر می کنند. موتورهای جستجوگر زمانی که یک وبسایت را کراول می کنند، تمام لینک ها را دنبال نمی کنند؛ اما نام بردن از سایت شما در یک سایت دیگر، امتیاز محسوب می شود و ترافیک سایتتان را با هدایت کاربران به سایت شما، افزایش می دهد.
•    گرفتن لینک از سایت هایی با رتبه بالا یا دامنه قوی باعث می شود که رتبه سایت شما بهبود پیدا کند. اصطلاح link juice مثال خوبی برای نشان دادن این موضوع است که اگر سایت هایی با اعتبار بالا به شما لینک بدهند، اعتبار سایت شما نیز بالا می رود.

 

۵ روش معتبر بک لینک سازی چیست؟

  1. گرفتن لینک از سایت های خبری: سایت های خبری پربازدید هستند و از نظر اعتبار دامنه و اعتبار صفحه، قوی هستند. با لینک گرفتن از سایت های خبری می توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید.


2.    گرفتن لینک خارجی از رقبا: داشتن یک استراتژی لینک سازی خارجی، شما را قادر می سازد با تولید محتوای بسیار قوی، رقبا را به لینک دادن به خودتان ترغیب کنید. لینک هایی که رقبا به شما می دهند، ارزشمند هستند و تاثیر خوبی در کسب و کار شما دارند.


3.    گرفتن بک لینک از فروم ها: در فروم های فعال در حوزه تخصصی کاری خود جستجو کنید و لینک سایت خودتان را در آن ها قرار دهید.


4.    گرفتن بک لینک از پروفایل شبکه اجتماعی: شبکه های اجتماعی از محبوبیت زیادی برخوردارند و ایجاد پروفایل در آن‌ها، می‌تواند ترافیک بیشتری را به سمت سایت شما هدایت کند. فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین، توییتر، جی پلاس و... را متناسب با کسب و کار خود، راه اندازی کنید و با محتوای مناسب، به روز رسانی نمایید. انتخاب شبکه های اجتماعی می بایست طبق استراتژی لینک سازی خارجی انجام شود و بدون برنامه، جز سردرگمی برای شما  نتیجه ای نخواهد داشت.
5.    گرفتن لینک خارجی از سایت های مختص نقد و بررسی: سایت هایی که به صورت تخصصی به نقد و بررسی محصولات می پردازند، بهترین جا برای گرفتن لینک هستند. از آن ها بخواهید در ازای دریافت هزینه نقد و بررسی، به سایت شما بپردازند.

۶ ابزار مفید برای لینک سازی خارجی چیست؟

پس از تهیه استراتژی لینک سازی خارجی، برای اجرا و تحلیل میزان پیشرفت خود، ناچارید از ابزارهایی بهره بگیرید که بهترین آن‌ها را در اینجا به شما معرفی می‌کنیم:
1.    Google Webmaster :  با استفاده از این ابزار می توانید جایگاه سایت خود را رضد کنید و ببینید در چه عبارت های جستجویی، در نتایج نمایش داده شده اید‫. دریافت گزارش بک لینک های گوگل وب مستر به شما کمک می کند تا استراتژی لینک سازی خارجی خود را تغییر دهید یا در صورت نیاز، اصلاح کنید‫.
2.    Check my links :  می توانید با استفاده از این سایت، لینک های شکسته، داخلی و خارجی سایت خود را کنترل کنید‫.
3.    Moz :  این سایت بهترین سایت برای سئو سایت و بررسی لینک های  سایت است که تمامی لینک هایی را که به سایت شما داده شده است، نشان می دهد‫.
4.    Open Site Explorer :  این سایت ابزار بی نظیری برای تجزیه و تحلیل بک لینک و شناسایی میزان محبوبیت لینک است که به شما امکان می دهد سایت خود را بررسی کنید‫.
5.    Ahrefs :  این سایت نیز کامل ترین ابزارها را برای تحلیل وب سایت، بک لینک، اعتبار دامنه، اعتبار صفحه و‫… در اختیار شما می ‌گذارد.
6.    ‫:Ranksignals این سایت شاید از کاربردی ترین سایت هایی باشد که در گرفتن بک لینک به شما کمک کند زیرا لینک های ساخته شده توسط رقبا را به شما نشان می دهد و شما می توانید با بررسی دقیق رقبای خود، استراتژی لینک سازی خود را قوی تر کنید.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 417
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: